K1200LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
patrickvandenbranden

K1200LT

Bericht door patrickvandenbranden »

Heeft iemand een idee wanneer het nieuwe model uitkomt, nu BMW bijna al zijn modellen heeft vernieuwd?
Groeten
Patrick Beemer
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Dat zal nog wel even duren, als ze zowiezo een nieuw model komt.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
®win
Contacteer:

Opvolger LT uitgesteld?

Bericht door ®win »

--- Dit had ik een maandje terug al elders geplaatst ---

Van het US forum:
A very reliable source has told me the following information regarding the next-gen K1200LT:
  • The next-gen LT launch date has been moved back by 1 year. It will arrive at Intermot in the fall of 2008 and arrive in the spring of 2009
  • Because for the new K1200GT, sales of LTs and RTs have dropped off significantly, while the GT sales pipeline is so hot, it's off the scale
  • The backlog of K1200LTs in inventory and production, based on the slowing sales, has caused BMW to continue with the current-gen K1200LT through the 2008 model year.
  • BMW has been tracking trade-ins very closely with the new K1200GT. The majority of trade-ins for the new GT is from RT and LT riders, helping to drive this decision making at BMW
  • Based on what happens with K1200LT sales over the next 2 years, BMW may or may not decide to produce a next-gen K1200LT, leaving the K1200GT and R1200RT as the two choices for 2-up luxury touring
Als de verkopen LT blijft stagneren (kannibalisme door de GT), dan zou de ontwikkeling van de opvolger voor de LT wel eens kunnen worden gestaakt...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bikie
Contacteer:

Bericht door Bikie »

Hallo Patrick,

Waarom wachten terwijl het huidige model zooi bloedmooi is en alles biedt wat je je maar wensen kan?

Ik rij (of liever:reed) zelf al 10jaar met een R1100GS en heb nu een K1200LT aangeschaft. Ik heb mezelf ook die vraag gesteld van een nieuw model maar zo kan je blijven wachten en uitstellen.
Als er al een nieuw model komt wacht je best toch nog een jaartje om alle kinderziektes eruit te laten en die nieuwe zal er toch niet komen voor 2008. Dus dat is al op z'n minst 2010 voor je een nieuwe onder je kont mag schuiven.

Persoonlijk interesseert het me niet of er het jaar nadien een ander kleurtje of andere opties komen. Eens ik een model gekozen heb is dat voor op z'n minst 10 jaar of meer en geniet ik gewoon van het model dat ik heb.

Heb een testrit gedaan met de LT en moet zeggen dat ik niet direct problemen had met de overstap van mijn GS. Rijd heel vlot en soepel en is zelfs goed te draaien in een straat.

Komaan LaaT je gaan ;-)
R1100GS (1997) -> K1200LT (2007) -> ... LT=Love Train ...

"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
Plaats reactie