Deze morgen de tweedehands schokdemper uit Duitsland aangekomen. Voor €160 een nette schokdemper van 2016.Na het plaatsen vertelde ik aan mijn broer dat wanneer je aan het voorwiel schudde er altijd een klop in zat. Samen op onderzoek gegaan en het probleem gevonden. Het stuk dat in het duits "Längslenker" heet (waar de voorste schokdemper onderaan vastzit)zat los.
De afdek dop boven de linker cilinder verwijderd en al direct zag je dat as die door het blok zat er een stuk uitkwam

.
Bij het verwijderen van de rechter afdek dop viel er ook meteen een bout op de grond

.
Ik heb deze bout terug geplaatst met wat loctite aan, maar weet iemand hoeveel het aandraaimoment is (als iemand het mij kan vertellen).
In een vorig schrijven had ik al gemeld dat het bochtengedrag van deze motor bij mij serieus tegenviel t.o. mijn vorige motor.
Vandaag een stuk gaan rijden en het is een heel andere motor. Ik ben zeker dat het goed zal komen nu.
Op dit moment brand het oranje driehoekje en heb ik de melding "ESA" op mijn scherm staan, maar we zijn van plan om met zen drieën een GS-911 aan te schaffen.
Ik kan nergens vinden of je met motoscan ook de esa kan kalibreren.
Mvg, Sus