Wat ging er bij jouw motorfiets kapot?
Moderator: GVN
Wat ging er bij jouw motorfiets kapot?
wat werd bij jouw huidige (en eventueel voorgaande) bmw brommers vervangen (ook onder garantie) dat niet tot normale onderhoudswerkzaamheden hoort?
bij mijn gewezen en huidige bm brommer:
voor de f650gs (op 13k - 6 mnd): injector in garantie
voor de 1150r (op 43k - 2,3 jaar): injectoren, gasklephuis rechtercilinder, zadel en telelever. dit alles in garantie (de vervanging van het zadel en de telelever zijn voor mij het bewijs dat garantie van bmw zéér goed is).
voor mijn huidige brommer (12gs): stuurdoos (ook garantie)
als gevolg van bovenvermelde zaken wel nooit langs de kant van de weg gestaan. dus mijn bm brommers hebben mij niet in de steek gelaten...
ben benieuwd naar andere posts...
grtz
bij mijn gewezen en huidige bm brommer:
voor de f650gs (op 13k - 6 mnd): injector in garantie
voor de 1150r (op 43k - 2,3 jaar): injectoren, gasklephuis rechtercilinder, zadel en telelever. dit alles in garantie (de vervanging van het zadel en de telelever zijn voor mij het bewijs dat garantie van bmw zéér goed is).
voor mijn huidige brommer (12gs): stuurdoos (ook garantie)
als gevolg van bovenvermelde zaken wel nooit langs de kant van de weg gestaan. dus mijn bm brommers hebben mij niet in de steek gelaten...
ben benieuwd naar andere posts...
grtz
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Ik heb een jaar of 9 geleden een K100RS16V gehad waar zoveel aan stuk ging dat ik het niet weer ga herhalen, het was iets van 100.000bfr kosten voor de beurt en de machine was 1 jaar oud. Toen gezworen om nooit meer BMW te rijden maar door de R1100GS kwam daar verandering in.
Ik heb er in anderhalf jaar tijd nu bijna 70K mee gereden en het enige wat stuk ging tot nu toe is de handvatverwarmingshandel rechts en mijn zadelslot. Dat is alles eigenlijk. <knock on wood>
Ik heb er in anderhalf jaar tijd nu bijna 70K mee gereden en het enige wat stuk ging tot nu toe is de handvatverwarmingshandel rechts en mijn zadelslot. Dat is alles eigenlijk. <knock on wood>
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Mijn R1150R heeft tot op heden twee garantiegevallen gekend :
1) Condens in klokje, onmiddellijk vervangen.
2) Telelever schokdemper / veer lekte, onmiddellijk vervangen.
En alles met de glimlach, gratis vervangmotor en snel.
1) Condens in klokje, onmiddellijk vervangen.
2) Telelever schokdemper / veer lekte, onmiddellijk vervangen.
En alles met de glimlach, gratis vervangmotor en snel.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
op mijn eerste BMW een K75S van´92,ik had deze in okkazie gekocht in´95 en 2 jaar later was de kilometerteller defect.Op mijn R1100GS van ´97 was één jaar later de allgevers vervangen in garantie.Op mijn huidige moto R1150GS van 2001 is met een terugroepactie vorig jaar een stuk van de remleiding vooraan vervangen.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
- Locatie: Deinze-Astene
- Contacteer:
Bij mijn K100 LT heb ik eens een gebroken remschijf gehad .
Probleem het was een ingevoerd ex politie exemplaar = geen garantie mogelijk.
Bij mijn R1100RT heb ik eens de dagteller stuk gehad = hele kilometerteller vervangen .
Nadien de kilometerkabel gebroken .
Geen garantie .
Nu met mijn R1150RT enkel de terugroepactie voor de benzinnekoppeling . is normalieter uitgevoerd bij de 10K inspectie .
Probleem het was een ingevoerd ex politie exemplaar = geen garantie mogelijk.
Bij mijn R1100RT heb ik eens de dagteller stuk gehad = hele kilometerteller vervangen .
Nadien de kilometerkabel gebroken .
Geen garantie .
Nu met mijn R1150RT enkel de terugroepactie voor de benzinnekoppeling . is normalieter uitgevoerd bij de 10K inspectie .
Hallo,
Bij mijn F650 GS een nieuwe benzinepomp in de garantie. Shit, wel onderweg door stilgevallen.
De 1150 GS heeft in de garantie een nieuwe vorkbrug gekregen omdat de verf eraf bladderde en een nieuwe benzinemeterunit in de tank.
Wel interessant dit draadje, maar pas op straks hebben we een lijst van wat allemaal kapot kan en praten we ons de put in. Ik wil er toch even op wijzen dat er zijn veel meer dingen zijn die niet kapot gaan.
groet ajmo
Bij mijn F650 GS een nieuwe benzinepomp in de garantie. Shit, wel onderweg door stilgevallen.
De 1150 GS heeft in de garantie een nieuwe vorkbrug gekregen omdat de verf eraf bladderde en een nieuwe benzinemeterunit in de tank.
Wel interessant dit draadje, maar pas op straks hebben we een lijst van wat allemaal kapot kan en praten we ons de put in. Ik wil er toch even op wijzen dat er zijn veel meer dingen zijn die niet kapot gaan.
groet ajmo
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Ajmo,
Correct, we kunnen nu eenmaal niet zonder ons troetelbeest en we nemen de sommige defecten er graag bij, en ik vind dat de dealers ook een goede rol vervullen in deze problematiek, meer omdat er ook sommige dingen worden opgelost soms als commerciele tegemoetkoming. En bij een ander merk gaat er ook wel één en ander defect, maar BMW moet dan zogezegd de perfectie zijn, we weten allemaal dat perfectie utopisch denken is, en dat er soms wel eens iets kan foutgaan, alles hangt af van de mechaniek, en de persoon die er mee omgaat
Correct, we kunnen nu eenmaal niet zonder ons troetelbeest en we nemen de sommige defecten er graag bij, en ik vind dat de dealers ook een goede rol vervullen in deze problematiek, meer omdat er ook sommige dingen worden opgelost soms als commerciele tegemoetkoming. En bij een ander merk gaat er ook wel één en ander defect, maar BMW moet dan zogezegd de perfectie zijn, we weten allemaal dat perfectie utopisch denken is, en dat er soms wel eens iets kan foutgaan, alles hangt af van de mechaniek, en de persoon die er mee omgaat
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Buiten een defect klokje (was defect bij aflevering, werd vervangen onder garantie) en twee terugroepacties heb ik nog geen problemen gehad.
Ik heb wel een ongeluk(je) gehad door het probleem met de bekabeling van de O2-sensor (eerste terugroepactie). Hij viel geregeld stil bij het inhouden of bij het vertrekken. En een tijd geleden op een druk kruispunt: ik vertrok en bij het opschakelen naar 2 viel hij stil. Ik reageerde te laat en daar lag ik. Alle schade werd destijds terugbetaald door BMW
Ik heb wel een ongeluk(je) gehad door het probleem met de bekabeling van de O2-sensor (eerste terugroepactie). Hij viel geregeld stil bij het inhouden of bij het vertrekken. En een tijd geleden op een druk kruispunt: ik vertrok en bij het opschakelen naar 2 viel hij stil. Ik reageerde te laat en daar lag ik. Alle schade werd destijds terugbetaald door BMW
Bij mijn 1150 is er op 100.000 km rijden een kardanlager vervangen, heb ik rechts een nieuw gasklephuis gestoken en nieuwe O ringen in de middenbok ... verder probleemloze km's... ik smeer wel ieder jaar de spiebaantjes en stel de lagers bij... verder doe ik ook nog heel wat preventief onderhoud of beter gezegd dingen ontvettten en invetten waar anderen mee rijden tot ze stuk zijn
basisonderhoud volstaat sowieso niet vind ik
basisonderhoud volstaat sowieso niet vind ik
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
niets stuk, helemaal niets. zelfs geen olie lekske
Wel versleten na 100.000 Km de gaskleppen en 1 lampje van de pinkers.
tof hé zo nen BMW
Wel versleten na 100.000 Km de gaskleppen en 1 lampje van de pinkers.
tof hé zo nen BMW
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
bij mijn 1100RT op 50000 motor om zeep en op 65.000 cardan.Tweedehands gekocht toen hij 47.000 km had.
Bij mijn 1150RT(04) tot nu nog niets maar dit is tevens een vraagje voor Danny,mijn koppeling ruikt nogal heel rap verbrand...tss haakjes,heb nog nooit op één van mijn voertuigen een koppeling moeten vervangen.Het ligt dus zeker niet aan mijn rijstijl.
Bij mijn 1150RT(04) tot nu nog niets maar dit is tevens een vraagje voor Danny,mijn koppeling ruikt nogal heel rap verbrand...tss haakjes,heb nog nooit op één van mijn voertuigen een koppeling moeten vervangen.Het ligt dus zeker niet aan mijn rijstijl.
Andalousie 09/2018
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Heb je genoeg speling tussen de hendel en het blok(5mm)bmwfreakske schreef:bij mijn 1100RT op 50000 motor om zeep en op 65.000 cardan.Tweedehands gekocht toen hij 47.000 km had.
Bij mijn 1150RT(04) tot nu nog niets maar de dit is tevens een vraagje voor Danny,mijn koppeling ruikt nogal heel rap verbrand...tss haakjes,heb nog nooit op één van mijn voertuigen een koppeling moeten vervangen.Het ligt dus zeker niet aan mijn rijstijl.
De koppeling is dat nog met kabel of hydroliek.
als je te weinig speling hebt blijft uw koppelingsplaat slepen tussen vliegwiel en drukgroep en dit veroorzaakt verbranding van de belegging op de plaat.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Je laat de koppeling slepen door met uw koppeling uw snelheid te regelen.
Dit is zeeeeeeeeeer slecht voor uw plaat. Eens ze verbrand zal ze niet meer genoeg grip geven om uw motor met versnellngsbak te verbinden en de krachten er van over te brengen.
Bij deze zal je veel sneller een nieuwe plaat moeten steken.
Er zal een fenomeen optreden die wanneer je rijdt en eens wil doortrekken BV: inhaal maneuver de motor snellerdraaid en jij niet meer vooruit zoeft. wreed ambetand en gevoel.
Uw koppeling is tevens voorzien van veren die de verschillen van het toerental opvangt.(tussen motor/versnelingsbak/kardan). Als ze verbrand is gaan die veren continu moeten werken(extreem) wat beschadiging kan teweeg brengen door breuk.
Het is dus beter uw snelheid bij spelletjes met kegels te regelen door met uw achterrem te werken.
Dit is zeeeeeeeeeer slecht voor uw plaat. Eens ze verbrand zal ze niet meer genoeg grip geven om uw motor met versnellngsbak te verbinden en de krachten er van over te brengen.
Bij deze zal je veel sneller een nieuwe plaat moeten steken.
Er zal een fenomeen optreden die wanneer je rijdt en eens wil doortrekken BV: inhaal maneuver de motor snellerdraaid en jij niet meer vooruit zoeft. wreed ambetand en gevoel.
Uw koppeling is tevens voorzien van veren die de verschillen van het toerental opvangt.(tussen motor/versnelingsbak/kardan). Als ze verbrand is gaan die veren continu moeten werken(extreem) wat beschadiging kan teweeg brengen door breuk.
Het is dus beter uw snelheid bij spelletjes met kegels te regelen door met uw achterrem te werken.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ik zou me geen zorgen maken. bij de 12gs zit de verbrande geur van de koppeling er nu 'standaard ingebouwd'. op het ukgser forum loopt er een draadje over en veel 12gs'er hebben er last van. ik kan je verzekeren: soms helemaal niet aangenaam om te rijden...Harald schreef:Als ik 5min. kegeltjes rij , stinkt de mijne ook geweldig .
Is dit dan niet normaal ?
Bij de 1150RT is de bediening van de koppeling hydraulisch . De leiding eens ontluchten kan helpen. Bij het intrekken van de koppelingshendel kan het zijn dat de koppeling niet volledig ontkoppelt .Eerste versnelling inschakelen, koppeling volledig intrekken en de moto mag niet langzaam in beweging komen. Gaat het in eerste versnelling zetten van de moto soepel of niet? Zie ook eens het oliepeil na van koppelingsbediening.R1100RS schreef:Heb je genoeg speling tussen de hendel en het blok(5mm)bmwfreakske schreef:bij mijn 1100RT op 50000 motor om zeep en op 65.000 cardan.Tweedehands gekocht toen hij 47.000 km had.
Bij mijn 1150RT(04) tot nu nog niets maar de dit is tevens een vraagje voor Danny,mijn koppeling ruikt nogal heel rap verbrand...tss haakjes,heb nog nooit op één van mijn voertuigen een koppeling moeten vervangen.Het ligt dus zeker niet aan mijn rijstijl.
De koppeling is dat nog met kabel of hydroliek.
als je te weinig speling hebt blijft uw koppelingsplaat slepen tussen vliegwiel en drukgroep en dit veroorzaakt verbranding van de belegging op de plaat.
Veel su6
Laatst gewijzigd door Walt op 01 jan 2005, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
koppeling
Mijn koppeling is al vervangen, blijkbaar te veel met koppeling zitten spelen in de file, geloof dat het +- 800 euro was, ben er een jaar niet goed van geweest. Blijkbaar heeft een BMW een droge koppeling en daardoor mag men de koppeling niet laten glijden.
Dan moest ook mijn distributie ketting laten veranderen op 100.000 km (K1200RS), weer zo'n 800 euro.
Maar bon, om nu te zeggen dat het allemaal BMW zijn fout is...
Dan moest ook mijn distributie ketting laten veranderen op 100.000 km (K1200RS), weer zo'n 800 euro.
Maar bon, om nu te zeggen dat het allemaal BMW zijn fout is...
Wat ging er bij jouw bm kapot
Ik rij met een R1150 RT van 2003.
Na een rit in de regen had ik altijd condens in de koplamp. "Normaal" zei de dealer. In september, bij de start van onze jaarlijkse motortrip, een dagje rondgereden in de regen. Ergens tussen Slovenië en Kroatië. Mijn koplamp leek toen wel een viskom. Tot groot jolijt van mijn gezelschap (BMW = boelle mé wiele). Terug thuis zat mijn koplamp nog steeds goed vol (als ik wist hoe dat ik foto's moest plaatsten dan liet ik het zien). Recht naar de dealer gereden (in de gietende regen). Antwoord : "Is typisch. Maar daar bestaan setjes voor om dat te repareren. Wacht tot het verdampt is en kom dan terug." 3 maanden later was er nog steeds water in. Ben ik naar de dealer gegaan met de vraag : zou je de hele boel niet vervangen onder garantie? Volgens de instructies van BMW zou dat niet mogen. Hebben wel onder garantie dat setje geplaatst. Mogelijk gaan we dit jaar naar Schotland. Olé...
Na een rit in de regen had ik altijd condens in de koplamp. "Normaal" zei de dealer. In september, bij de start van onze jaarlijkse motortrip, een dagje rondgereden in de regen. Ergens tussen Slovenië en Kroatië. Mijn koplamp leek toen wel een viskom. Tot groot jolijt van mijn gezelschap (BMW = boelle mé wiele). Terug thuis zat mijn koplamp nog steeds goed vol (als ik wist hoe dat ik foto's moest plaatsten dan liet ik het zien). Recht naar de dealer gereden (in de gietende regen). Antwoord : "Is typisch. Maar daar bestaan setjes voor om dat te repareren. Wacht tot het verdampt is en kom dan terug." 3 maanden later was er nog steeds water in. Ben ik naar de dealer gegaan met de vraag : zou je de hele boel niet vervangen onder garantie? Volgens de instructies van BMW zou dat niet mogen. Hebben wel onder garantie dat setje geplaatst. Mogelijk gaan we dit jaar naar Schotland. Olé...
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola