Deze morgen, toen ik uit de tunnel reed (ring A'pen, richting 2) zag ik ze flitsen vanop de eerste brug na de tunnel in de tegenovergestelde richting (Richting 1) Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt: vanaf 't moment dat ik de flitser opmerkte tot hij uit mijn gezichtsveld verdween heb ik de flits meer dan 7 keer zien afgaan op nog geen 5 seconden, wat bijna impliceert dat elke wagen op de derde rijstrook gefotografeerd geweest is. Camera stond opgesteld 200m vOOr de tunnel. Begrijpe wie begrijpen kan
Kennedytunnel
Moderator: GVN
Kennedytunnel
Sinds deze week mag je er maar 70. Als frequente gebruiker, durf ik na deze week met recht en rede deze maatregel als contraproductief te categoriseren. Wegens evenveel/meer files en tijd nodig om op mijn werk te geraken. Wegens ook het niet uitblijven van ongevallen, ondanks de verlaagde snelheid. Deze maatregel lijkt maar één ding op te brengen:
geld in het boetefonds
.
Deze morgen, toen ik uit de tunnel reed (ring A'pen, richting 2) zag ik ze flitsen vanop de eerste brug na de tunnel in de tegenovergestelde richting (Richting 1) Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt: vanaf 't moment dat ik de flitser opmerkte tot hij uit mijn gezichtsveld verdween heb ik de flits meer dan 7 keer zien afgaan op nog geen 5 seconden, wat bijna impliceert dat elke wagen op de derde rijstrook gefotografeerd geweest is. Camera stond opgesteld 200m vOOr de tunnel. Begrijpe wie begrijpen kan
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ze staan ook regematig op de tunnelwand (boven de tunnel) te flitsen.
Maar aangezien de maatregel hoofdzakelijk is voor de vrachtwagens die van Linker naar rechteroever "sjeezen" vind ik het een "te begrijpen" maatregel. De tunnel is nu al dik over z'n capaciteit, dus dat betekent binnenkort nog extra werken.... met een nieuwe tunnel....
Maar aangezien de maatregel hoofdzakelijk is voor de vrachtwagens die van Linker naar rechteroever "sjeezen" vind ik het een "te begrijpen" maatregel. De tunnel is nu al dik over z'n capaciteit, dus dat betekent binnenkort nog extra werken.... met een nieuwe tunnel....
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Lap, hier gaan we weer, en de andere weggebruikers die tegen 130 en sneller door de tunnel tuffen die zijn toch zo onschuldig zekers. Zeker diegene die bij het uitkomen van de tunnel van het tweede en soms het derde vak effe de uitrit nemen. Andere kant van de tunnel zelfde situatie.JüRgen schreef:Maar aangezien de maatregel hoofdzakelijk is voor de vrachtwagens die van Linker naar rechteroever "sjeezen" vind ik het een "te begrijpen" maatregel.
Schuld van de ongevallen zal wel bij alle soorten van weggebruikers liggen, niet alleen bij de vrachtwagens!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
John
- Contacteer:
Bedenk even dat de beleidsmensen nu eenmaal anders denken dan een doorsnee burger. Dus.
...laat nu iedereen tegen 30 per uur rijden. Dan is de kans bij een frontale aanrijding met een tegenligger al vele malen groter om er met lichtere verwondingen van af te komen.
Laat iedereen slechts 20 per uur rijden en de problemen zijn opgelost! Voila sé mannekes. Zo simpel is da
...laat nu iedereen tegen 30 per uur rijden. Dan is de kans bij een frontale aanrijding met een tegenligger al vele malen groter om er met lichtere verwondingen van af te komen.
Laat iedereen slechts 20 per uur rijden en de problemen zijn opgelost! Voila sé mannekes. Zo simpel is da
Ik ken u niet, maar ik denk dat gij ne vrachtwagenchauffeur zijt. Just ? Alleen zij geloven de cijfers nietVanguard schreef:Schuld van de ongevallen zal wel bij alle soorten van weggebruikers liggen, niet alleen bij de vrachtwagens!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Akkoord, maar toegeven dat de E17 een vrachtwagensnelweg is waarbij het wegdek van de eerste baanvakken bijna riviertjes zijn geworden.
Dat ik al meermaals bijna van mijn sokken ben gereden met het koekblik op de Antwerpse ring door vooral container transporteurs. Had ik geen goede reflexen en ervaring met zo'n dingen, was ik al een paar keer blikschade rijker.
Dat ik me altijd hou aan 100 - 110 maximaal op de ring, ook al is er geen verkeer. Al vind ik een "aanpassende maximum snelheid tov de verzadiging" een beter oplossing.
Er zijn uiteraard ook auto's aanwezig die zig-zaggend over de ring rijden, en te snel rijden.
Eén ding is zeker, Antwerpse ring vind ik gevaarlijker dan Brusselse.
Nadeel is wel, Brusselse gaat geen meter vooruit, Antwerpse daarentegen wel... als je in de file staat. Na 6 jaar Melle <=> Zaventem ken je wel alle doorsteekjes...
Dat ik al meermaals bijna van mijn sokken ben gereden met het koekblik op de Antwerpse ring door vooral container transporteurs. Had ik geen goede reflexen en ervaring met zo'n dingen, was ik al een paar keer blikschade rijker.
Dat ik me altijd hou aan 100 - 110 maximaal op de ring, ook al is er geen verkeer. Al vind ik een "aanpassende maximum snelheid tov de verzadiging" een beter oplossing.
Er zijn uiteraard ook auto's aanwezig die zig-zaggend over de ring rijden, en te snel rijden.
Eén ding is zeker, Antwerpse ring vind ik gevaarlijker dan Brusselse.
Nadeel is wel, Brusselse gaat geen meter vooruit, Antwerpse daarentegen wel... als je in de file staat. Na 6 jaar Melle <=> Zaventem ken je wel alle doorsteekjes...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

-
Iron Gonzo
dik klote is het
vroeger kon je nog eens flink aan uw gas draaien in de tunnel
voor het welgekende sound en tunnelvisie effect te ervaren
nu pakken ze ons dat ook weer af
zal er wel effe bij vermelden dat ze digitale cameras in en rond de tunnel gaan plaatsen
die zouden in werking moeten zijn tegen eind dit jaar
dus dik opletten als je uw geldbeugelke nog vol wilt houden
vroeger kon je nog eens flink aan uw gas draaien in de tunnel
voor het welgekende sound en tunnelvisie effect te ervaren
nu pakken ze ons dat ook weer af
zal er wel effe bij vermelden dat ze digitale cameras in en rond de tunnel gaan plaatsen
die zouden in werking moeten zijn tegen eind dit jaar
dus dik opletten als je uw geldbeugelke nog vol wilt houden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Heel just, al 28jaar en nog altijd heel gaarne.BiemeRT schreef:Ik ken u niet, maar ik denk dat gij ne vrachtwagenchauffeur zijt. Just ? Alleen zij geloven de cijfers niet
Waar ik wel heel zekers van ben is als we allen ons gezond verstand moesten gebruiken, ook onze bazen, de ongevallencijfers zouden nogal een vrije val maken.
Jurgen, het zal er met de containers niet op beteren, trafiek stijgt dagelijks. Men moet ook meer en meer beroep doen op buitenlandse chauffeurs.
Zal misschien beteren als onze BMW's langs binnenwateren naar onze dealers komt.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
Iron Gonzo
jalucsa schreef:Is die snelheidsbeperking in de tunnel 24 op 24 geldig? Ook in het weekend?
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Dacht van niet, word door middel van de electronische borden aangegeven. Vanaf 06.00 h tot ???lucsa schreef:Is die snelheidsbeperking in de tunnel 24 op 24 geldig? Ook in het weekend?
Ik hoor het alle dagen via de rds op de radio, heb dan bijna gedaan met werken.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
....
-
Iron Gonzo
als ik dat doe is mijn scherm naar de knoppenNachtogen schreef:"diegene die altijd perfect rijden smijte de eerste steen"Nachtogen schreef:van 0600 tot 20.00lucsa schreef:Is die snelheidsbeperking in de tunnel 24 op 24 geldig? Ook in het weekend?
Tis altijd een ander zijn fout![]()
![]()
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Kennedytunnel is gewoon een verraderlijke val. Ligt een stuk lager dan de snelweg. Gevolg is dat men altijd moet remmen om maximum snelheid niet te overschrijden. Probleem is dat het einde van de tunnel weer bergop gaat en men daar weer extra veel snelheid gaat verliezen. Ik spreek hier wel over vrachtwagens. Dit jo-jo effect geeft een grote kettingreactie. Door de vertraging van vrachtwagens die uit de tunnel rijden moeten de vrachtwagens die in de tunnel komen extra remmen ect...
Verder zijn er vlak voor en vlak na de tunnel op-en afritten wat zeker niet bevorderlijk is voor de veiligheid.
70 km/hr. is niet slecht maar is natuurlijk een mooie extra bijdrage aan de staat.
Nu dus vlak voor en in de tunnel een variërende snelheidsbeperking van kracht is, lijkt het mij dus zinvol deze ook op de rest van de Antwerpse ring toe te passen. Dit wil dus zeggen dat er 's nachts op het grootste gedeelte van deze ringweg 120km/h kan gereden worden....
(btw, ik ben geen vrachtwagenbestuurder)
Verder zijn er vlak voor en vlak na de tunnel op-en afritten wat zeker niet bevorderlijk is voor de veiligheid.
70 km/hr. is niet slecht maar is natuurlijk een mooie extra bijdrage aan de staat.
Nu dus vlak voor en in de tunnel een variërende snelheidsbeperking van kracht is, lijkt het mij dus zinvol deze ook op de rest van de Antwerpse ring toe te passen. Dit wil dus zeggen dat er 's nachts op het grootste gedeelte van deze ringweg 120km/h kan gereden worden....

Deze stelling onderschrijf ik volledig !!Frank K schreef:Kennedytunnel is gewoon een verraderlijke val. Ligt een stuk lager dan de snelweg. Gevolg is dat men altijd moet remmen om maximum snelheid niet te overschrijden. Probleem is dat het einde van de tunnel weer bergop gaat en men daar weer extra veel snelheid gaat verliezen. Ik spreek hier wel over vrachtwagens. Dit jo-jo effect geeft een grote kettingreactie. Door de vertraging van vrachtwagens die uit de tunnel rijden moeten de vrachtwagens die in de tunnel komen extra remmen ect...
Als je ziet dat (en ik ga mij hier NIET uitspreken TEGEN de bestuurders van vrachtwagens ) de vrachtwagens nog snel voor de koker van baanvak veranderen.
Akkoord, koekblikkers ook !! Maar een mastodont van 25 T (en soms veel meer) stopt met een zelfde snelheid niet zo makkelijk als een koekblik.
Ik ben van mening dat er een inhaalverbod voor vrachtwagens een oplossing zou kunnen zijn. Een flink stuk voor de tunnel en nog een stuk erna. Ik weet ook wel dat dit eigenlijk, praktijk gezien, niet haalbaar is.
Er is namelijk in de richting van Nederland al direkt een afrit naar Boom.
Van deze afrit maken koekblikkers dan weer overwegend meer gebruik.
Zou hoffelijkheid en begrip langs de beide zijden al niet een hele oplossing kunnen zijn.
Je ziet soms ook bestuurders (met gelijk welk voertuig) die aan een afrit beginnen panikeren omdat ze hem bijna gemist hebben.
Als ik zie dat ik ergens op onbekend terrein een afrit of straat mis, rij ik gewoon verder, tot de mogelijkheid zich voordoet om terug in de juiste richting te geraken. En we kunnen toch niet ontkennen dat we hier in ons voorschoot-landje niet echt zoveel km moeten omrijden als we ons eens vergissen ??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
J-P
- Contacteer:
Frank, je hebt helemaal gelijk. Koppel daaraan een chronisch gebrek aan afstand houden tussen de bestuurders onderling en voila, problemen.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Volledig gelijk en daar zondigen de meeste van mijn collega's tegen. Ikzelf hou meestal 100 meter afstand van mijn collega voorligger en wees maar zeker vijf op de tien keer moet ik vlak voor de afrit vol in de remmen. Probleem is ook dat de meeste mensen bang hebben om tussen twee vrachtwagens in het zelfde vak te rijden. Heb daar wel begrip voor.J-P schreef:Frank, je hebt helemaal gelijk. Koppel daaraan een chronisch gebrek aan afstand houden tussen de bestuurders onderling en voila, problemen.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Hou het veilig met de moto en blijf gewoon van het 1e en 2e rijvak af. Het linkse vak is aan de Kennedytunnel altijd nog het veiligst. Ik begrijp bij God ni waarom iedereen daar altijd sinds jaar en dag moet beginnen remmen en zonder redenen vertragen onder de 90. De vrachtwagens rijden gewoon 90 door en hangen soms echt een meterke achter personenwagens. Voor mij is het duidelijk. Er niet tussen rijden en wa harder rijden op het linkse vak. Veiligheid voor alles!
Epica rocks my world