Mag ik even beroep doen op jullie technische bagage ?
Sinds enige weken heb ik een GS1150 bouwjaar 2002. Al bij het wegrijden bij de dealer hoorde ik een raar geluid ergens onderaan wat ik helemaal niet kon thuisbrengen.
Een dag later ben ik terug bij de dealer langs geweest en ... toen was er natuurlijk niets te horen ... Twee minuten later, bij het binnenrijden van mijn garage thuis was het er al weer terug...
Ik kan het geluid best omschrijven als een metalen ring die over een metalen staaf schuift en uiteindelijk ergens tegenaan 'klakt'. Daarna is er niets meer te horen.
Het manifesteert zich enkel in eerste versnelling bij het wegrijden, maar dus niet altijd ...
De dealer, die het dus nog niet heeft kunnen horen, vermoedde dat het de servo's van de ABS zijn die ergens onder de versnellingsbak zitten en die na het opbouwen van de oliedruk afsluiten. Het klopt inderdaad dat de knipperlichten van de ABS ook gedoofd zijn na dat geluid maar dat kan toeval zijn. 'k Heb al eens getest met uitgeschakeld ABS en dan hoorde ik niets, maar zoals eerder gezegd manifesteert het zich niet altijd...
Mij lijkt het eerder uit de versnellingsbak te komen. Zou het een schakelvork kunnen zijn die hoorbaar verschuift ?
Iemand enig idee ?
vreemd geluid in het vooronder...
Moderator: GVN
valbeugels
valbeugel bevestigingspunt afgebroken onder de tank? Ik heb dit ook gehad en zou gezworen hebben dat het de motor was die lawaai maakt. Beugels gaan resoneren met de motortrillingen. In de garage was daar nooit iets van te merken natuurlijk...
FWIW
Cheers
Demito
FWIW
Cheers
Demito
-
Jo De Paepe
-
Dirk Pauwels
Tip: Met oorstopkes rijden en nen open uitlaat steken, dan hoor je die kling- klang geluiden (en er zijn er nog zenne) van nen boxer nie meer! Het duurt eventjes voor je da gewoon bent, 't is gene fluisterstille jap hé,
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project