kinderziekten 1200RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

rikvis

kinderziekten 1200RT

Bericht door rikvis »

Ik hoor zeggen dat de 1200RT technische kinderziekten heeft en wie de eerste modellen van 2005/6 in occasie koopt, gefopt is. Klopt dat?
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ik wil me niet uitspreken voor een ander, maar volgens mij is da dus zever...
Laten we hier AUB geen welles niets spelleke beginne spelen :!:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Francis schreef:Ik wil me niet uitspreken voor een ander, maar volgens mij is da dus zever...
Laten we hier AUB geen welles niets spelleke beginne spelen :!:
Bedoel je nu dat de forumleden hier niet mogen op in gaan? Hoe ga ik het dan ooit te weten komen? :?
Als je al een paar keer hebt zitten gluren naar zo'n tweedehandsje, en de zuurverdiende centjes al enkele malen tussen de vingers hebt laten ritselen, dan wekt dit toch enige nieuwsgierigheid. Misschien kunnen de trotse bezitters de stelling van de threatstarter bevestigen/ontzenuwen.
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Wel ga is een kort en goed antwoord :wink: geven zie de Lomax,
Rij al bijna 20k-kms met nen 12rt, der is geen reden dat ge uw centjes der niet aan zou uitgeven zolang der geen ongeval mee gebeurt is tuurlijk ...
Ik wilde gewoon zeggn dat ik hier niet graag een spelletje voor en tegen rt zie passeren ....
Dus, neen, in mijn nederige opinie heeft ie GEEN kinderziektes.
Francis, r12rt

My answer is NO !
jakke

Bericht door jakke »

Mijn broer heeft nog geen problemen ondervonden met zijn 1200 RT
van begin 2005.
Een vriend van mij heeft er één van eind 2005 en heeft er ook nog geen problemen mee gehad. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
EVDB

Bericht door EVDB »

Ik heb op mijn R 1200 RT 41000 km op de teller gezet.

In het begin een probleem gehad met het canbus systeem, maar dit kwam omdat ik remlicht bijaangesloten had aan bestaande remlicht
(computer stuk en vervangen in garantie, sevice van dealer)

Voor de rest met deze moto geen noemenswaardige problemen gehad

Enige wat mij verontrust en tegenzit (of zat ) is de restwaarde na 1 1/2 jaar, deze is zeer laag voor een moto die € 18500 gekost heeft.
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

De mijne is van eind maart 2005 en ik heb ook nog geen noemenswaardige problemen ondervonden.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

de M&T langeduurtest motor is ook een 1200RT en die heeft er 80000 opzitten binnen het jaar en heeft niet echt problemen gekend. Ikzelf heb er veel km's op gedaan en heb ooit een schakelaar laten op vervangen, onder garantie ...
p@rick

Bericht door p@rick »

jakke schreef: Een vriend van mij heeft er één van eind 2005 en heeft er ook nog geen problemen mee gehad. :wink:
En de vorige eigenaar ervan kan er ook geen slecht woord (meer) over vertellen :?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Boskrabber

Re: kinderziekten 1200RT

Bericht door Boskrabber »

rikvis schreef:Ik hoor zeggen dat de 1200RT technische kinderziekten heeft en wie de eerste modellen van 2005/6 in occasie koopt, gefopt is. Klopt dat?
Als je A zegt moet je ook B durven zeggen, welke kinderziekten bedoel je eigenlijk?

Ik zelf rij met een model 2005 tweedehands gekocht en heb er nu zelf al meer dan 10duizend opzitten en ik heb geen weet van kinderziekten.

Wat ik voor heb is een algemeen verschijnlijk bij BMW, het olieverbruik, iedere 1000 à 1200km moet ik er 0,4L bijvullen. Ik ben dat nu al gewoon en stel gewoon mijn tweede tripmeter in voor deze zaak, en ben het ook al gewoon mij regelmatig eens te bukken om het peilglas te bekijken.

Waarschijnlijk is de mijne op een maandag gemaakt, als ik hier en op andere forums lees dat ze bijna geen olie moeten bijvullen tussen 10k onderhouden. De mijne heeft de 20duizend al overschreden en ik heb steeds voldoende voorraad staan.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
jakke

Bericht door jakke »

p a t r i c k schreef:
jakke schreef: Een vriend van mij heeft er één van eind 2005 en heeft er ook nog geen problemen mee gehad. :wink:
En de vorige eigenaar ervan kan er ook geen slecht woord (meer) over vertellen :?
:oops: Jammer genoeg niet !!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
eRik T

Bericht door eRik T »

Ik heb 4500 km met m'n R1200RT en van kinderziekten nog weinig gemerkt.
Enkel de toeter ging defect. Die is in garantie vervangen. Blijkt overigens dat hij twee toeters heeft. Ik moet toegeven dat de technieker niet echt wild is van het canbus systeem. "Ik heb er geen vat op" zegt hij en vooral: je moet er af blijven en vooral niet zelf proberen één of ander accesoire aan te schakelen. Miserie verzekerd.
Het olieverbruik is onder controle. Hoewel hij de eerste 30k wel een slokje olie zou lusten heb ik nog niet moeten bijvullen. Bij mijn 1100 RT was het bijna constant bijgieten.
Kortom: een zalig machien.
Oost West Boxer best
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Ik heb inmiddels 14.000 km achter de rug met mijn april-2006 RT. Op exact 10.007 km kon ik mijn vakantie beëindigen omdat er ongeveer twee centimeter speling op het achterwiel zat.

De details zal ik je besparen, maar het scheen een fabricagefout te zijn geweest. Te grote tolerantie op de cardan, welke tijdens het rijden in de Pyreneeën steeds erger werd. Uiteindelijk is de hele cardan onder garantie vervangen.

Voor mij (nog) geen reden om een andere fiets te kopen, ben nog steeds een tevreden RT-bezitter!
Don't fix it if it ain't broken...
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Tot op heden heb ik nog van geen enkele 1200RT rijder die ik ken problemen gehoord. Het is geen GS1200 :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Omdat we het hier even over olieverbruik hebben : 2,1 liter op meer dan 18k km
Das dus ook geen kinderziekte naar mijn mening he :?: :wink:
Francis, r12rt

My answer is NO !
frederik

Bericht door frederik »

Francis schreef:Omdat we het hier even over olieverbruik hebben : 2,1 liter op meer dan 18k km
Das dus ook geen kinderziekte naar mijn mening he :?: :wink:
als je spreekt over olieverbruik, moet je er altijd bijvertellen welk merk je gebruikt én tevens de technische gegevens van de olie erbij zette. ik heb het dan over de API S? waarde. en natuurlijk of je rustig of een beest bent met uwen blok. dan kun je een beetje meer een lijn trekken.
Helios

Bericht door Helios »

Xavier schreef:Tot op heden heb ik nog van geen enkele 1200RT rijder die ik ken problemen gehoord. Het is geen GS1200 :roll:
Vooruit dan maar problemen zijn er af en toe ook hoor.
1 week na aanschaf werd de motor teruggeroepen ivm drukgroep problemen. +/- 3000 1200 motoren moesten terug naar de dealer.
Na 11000 km gaat het ruit niet meer omhoog of omlaag. Even aan de computer, bleek dat er niets aan de hand was. De boel werkte weer.
16000 km de hoogte verstelling van de achtervering werkte niet meer via de ESA. Achterschokbreker moet vervangen worden.
Gelukkig alles onder garantie.
Vertrouwen in BMW, behoorlijk gedaald.
Denk dat ik dit ding maar weg doe voordat de 2 jaar garantie voorbij is. Het wordt anders wel een erg duur grapje.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
frederik

Bericht door frederik »

Lees eens de langdurigheidstest van M&T over de r1200rt.

Er is niet veel over geschreven, want er viel niet véél tegen.

En dat is een complement voor herr bmw.

De kostprijs voor het onderhoud staat er ook bij. Niet zeggen dat je "het niet geweten hebt" hé.

Frederik
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Kinderziektes zijn er bij zowat alle merken, dus ook bij onze RT.
Maar daar moet je geen schrik voor hebben, daar wordt je groot en sterk van :wink:
Dat zijn allemaal problemen die gekend en verholpen kunnen worden.

Erger is het wanneer veelvuldig ABNORMALE breuken voorkomen, en die zijn er dus voorlopig nog NIET
Hier en daar een technisch probleempje maar geen verontrustende zaak.

Neen, hij is en blijft op dit ogenblik over positieve punten schoren :P
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
frederik

Bericht door frederik »

ik hoor dat de ophanging van de 1200rt koffers in 2007 opgelost zal zijn.

en van welke deelgemeente ben jij ?

frederik
frederik

Bericht door frederik »

@hla

plat gaanb met de rt mag je wel niet te letterlijk nemen hé !

plastief kost centen zulle !

frederik
HanzThePanz

frederik schreef:ik hoor dat de ophanging van de 1200rt koffers in 2007 opgelost zal zijn.
Heb ik iets gemist? Wat is er mis met de ophanging van de koffers :?:
frederik

Bericht door frederik »

neem een model 2006, en voel eens of de koffers er goed aanhangen !

neem gerust een stoel erbij, voor het verschot.

f
HanzThePanz

OK, ik hoop dat het dan exemplarisch is, want op mijn RT van april 2006 is helemaal niks mis met de ophanging. Er zit geen speling in, ook niet na 8000 km bepakt en bezakt in Frankrijk en Spanje. Ik heb hier wel eens wat over gelezen, maar daar werd bij vermeld dat de dealer het binnen 10 minuten op kon lossen door e.e.a. af te stellen. Mijn linkerkoffer ging er wat zwaarder op en af dan de rechterkoffer en dat is toen opnieuw afgesteld.
wemalo

Bericht door wemalo »

hla schreef:Erger is het wanneer veelvuldig ABNORMALE breuken voorkomen, en die zijn er dus voorlopig nog NIET
Ik heb toch al veel (ex-)eigenaars horen klagen over cardanproblemen op de 1200 boxers.

Mij lijkt dit dezelfde weg op te gaan als het versnellingsbakprobleem van de 1100 boxers geweest (wat ik zelf aan 60.000 km heb mogen ervaren, jammergenoeg :x ).
Plaats reactie