Xenon, het wil niet stoppen!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Chinto

Bericht door Chinto »

John:

H4 BI-Xenon heb je van doen.

En dat is het pakketje van 163€? Of verfgis ik me dan...
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
GSven

Bericht door GSven »

den Bullet schreef:Count me in 8)
Voor beide lampekes dus (1150 GS).
Vergeet niet dat elke lamp z'n eigen ballast heeft, en die moet je ergens kwijt.
Aan de andere kant, als je de oplossingen bekijkt die eerder uit de bus zijn gekomen, is het te doen.
De mijne zit tussen de tellers en de oliekoeler. Iemand anders heeft 'm onder de oliekoeler gevezen.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
John
Contacteer:

Bericht door John »

Chinto schreef:
John:

H4 BI-Xenon heb je van doen.

En dat is het pakketje van 163€? Of verfgis ik me dan...
Just Beemer! Als je iets blauwer licht wil kost het ietsje meer. :wink:
khwb851

dubbele xenon plaatsen

Bericht door khwb851 »

ik weet niet of het echt zinvol is het grootlicht te vervangen door een xenon.
bij het ontsteken van de lamp moet die enige tijd opwarmen, en de lichtopbrengst neemt toe in deze periode.

in mijn auto, waar plaats genoeg is voor veel ballasten, zitten bi-xenonlampen, samen met H7 lampen, en die branden ook samen bij grootlicht, nét om dat dode ontstekingsmoment op te vangen als je een lichtflash wil geven

overigens is een bi-xenonlamp maar één lamp, waar bij grootlicht een metalen kapje verdraait, waardoor de lichtinval op de spiegels verandert en er ook meer licht wordt gestraald (doorgelaten)

mogelijk is het beter om voor het grootlicht een H7 van 100W te plaatsen als je echt héél veel grootlicht wil (zijn gebruikt in de rallysport en eigenlijk niet voor straatgebruik)

iemand al geprobeerd?

groeten

khwb
Chinto

Bericht door Chinto »

OK.

Dan mag je mij er ook alvast bij zetten.

Alvast heel erg bedankt John. Heeft er onlangs nog iemand gezegd da ge den beste zijt? :wink:
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Chinto schreef:OK.

Alvast heel erg bedankt John. Heeft er onlangs nog iemand gezegd da ge den beste zijt? :wink:
Je zal het niet geloven wat een verschil dat is.
Deze van mij is ook een 1100rt man man man wa een licht.
En of John de beste is das zeker da en een kratje Leffe van 6 is die man dol gelukig
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
John
Contacteer:

Bericht door John »

dirk-sus schreef:
Chinto schreef:OK.

Je zal het niet geloven wat een verschil dat is.
Deze van mij is ook een 1100rt man man man wa een licht.
En of John de beste is das zeker da en een kratje Leffe van 6 is die man dol gelukig
Hoe kunde het zo raden :lol:
Chinto

Bericht door Chinto »

We gaan niet aan het minimum-aantal geraken zeker?

Wat denk je John? Stort ik het bedrag toch maar... ???
John
Contacteer:

Bericht door John »

Nog efkes wachten graag. Anders wordt het een héél gedoe met terugstortingen of meerprijzen en dat wil ik dus graag vermijden.
Best is van je vrienden te vragen of ze ook zo iets willen. BMW of niet, dat maakt niet uit. Als er maar een lamp in kan. Zo geraken jullie hopelijk aan het minimum aantal. :wink:
John
Contacteer:

Re: dubbele xenon plaatsen

Bericht door John »

khwb851 schreef:ik weet niet of het echt zinvol is het grootlicht te vervangen door een xenon.
bij het ontsteken van de lamp moet die enige tijd opwarmen, en de lichtopbrengst neemt toe in deze periode.

in mijn auto, waar plaats genoeg is voor veel ballasten, zitten bi-xenonlampen, samen met H7 lampen, en die branden ook samen bij grootlicht, nét om dat dode ontstekingsmoment op te vangen als je een lichtflash wil geven

overigens is een bi-xenonlamp maar één lamp, waar bij grootlicht een metalen kapje verdraait, waardoor de lichtinval op de spiegels verandert.

groeten

khwb
Niet juist in dit geval. Zonder je te kort te doen. :wink: Toch wat betreft die Bi-Xenon. In deze lamp zitten twee vlambogen. Het lampglas is dus opgewarmt als je op grootlicht overschakelt. Dus geen opwarmtijd. Hier dus geen spiegeltje dat zich verdraaid.

Correctie!!! Je hebt volkomen gelijk en ik ben dus serieus fout. Ook bij deze Bi-xenon zit een spiegeltje dat wegklapt. :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door John op 28 jul 2006, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
khwb851

BIXENON

Bericht door khwb851 »

voila, john

dat heb ik dus weer bijgeleerd....

als er een kapje inzit, dan hoor je het ook klikken, zoals in mijn auto

techniek staat voor niets... zo zie je maar

mvg

khwb
khwb851

bi-xenon nogmaals...

Bericht door khwb851 »

hierbij de verklaring waarvoor Bi-Xenon staat http://www.autovisie.nl

ik citeer wat ik terugvind op hogervermelde site, dit is overigens ook op andere sites terug te vinden, dus John... niet om je geweld aan te doen :)

dus toch even goed doorlezen....
groeten
khwb

Normaalgesproken wordt xenonverlichting alleen gebruikt om de functie van dimlicht van een halogeenlamp over te nemen. Voor grootlicht wordt in dat geval nog steeds een halogeenlamp gebruikt. Bij bi-xenonverlichting – een systeem dat bijvoorbeeld BMW gebruikt – neemt de xenonverlichting beide functies over. De term ‘bi-xenon’ is een beetje misleidend, want er worden niet twee ‘xenonlampen’ of gloeidraden gebruikt die elkaar afwisselen wanneer je van dim- naar grootlicht schakelt. Xenonlicht komt namelijk van een zogenaamde ‘booglamp’, waarin twee elektroden stroom jagen door een edelgas, in dit geval xenon. De lichtopbrengst daarvan wordt weerkaatst op de weg door middel van reflectoren (dimlicht). Om naar grootlicht over te schakelen veranderen de reflectoren simpelweg van positie, zodat de lichtbundel de vrije loop krijgt, net als bij groot-halogeenlicht.

Het grote voordeel van bi-xenon is dat er geen kleurverschil meer optreedt tussen dim- en grootlicht. Xenonlicht is blauwachtig en benadert daglicht veel beter dan kunstlicht van gewone halogeenlampen in auto’s en straatlantaarns, dat roodachtig is. Het zicht wordt daardoor aanzienlijk verbeterd. Xenon-grootlicht is bovendien niet zo verblindend als halogeenlicht, ook al ervaren sommige automobilisten dat anders. Het nadeel is dat het niet mogelijk is om met een bi-xenoninstallatie te ‘seinen’ naar andere medeweggebruikers. Daarom worden er ook hier halogeenlampen gebruikt, puur om deze functie over te nemen. De toepassing van bewegende reflectoren maakt het voor de nabije toekomst mogelijk om intelligente xenoninstallaties te bouwen die rekening houden met factoren als snelheid en het weer, maar ook aan de wegsituatie zelf – denk aan bochtverlichting.
jazz

Bericht door jazz »

kick, dat is hier precies wat stilgevallen.
Jazz R1150GS - garmin 2610
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
khwb851

xenon

Bericht door khwb851 »

beste vrienden,

na twee weken in frankrijk, waarvan sommige stukken afgelegd in de nacht (warmte) kan ik maar één ding zeggen....

zo'n xenon is de beste investering (én de goedkoopste) die ik deed voor mijn veiligheid

gewoon perfect

gr

khwb
jazz

Bericht door jazz »

John,

gelieve me van de lijst te schrappen, ik heb intussen al een lampeke bemachtigd en ze zit er al in.

yep.
Jazz R1150GS - garmin 2610
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
John
Contacteer:

Bericht door John »

Geen probleem. Trouwens denk ik dat het afgelopen is wegens te weinig respons om er weer aan te beginnen.
Chinto

Bericht door Chinto »

John,

Ik vrees inderdaad dat het niet zal lukken.

Toch bedankt voor alle moeite en energie die je erin stopte, in voorgaande acties en in deze!

Bedankt!!!
Hans

Re: xenon

Bericht door Hans »

khwb851 schreef:na twee weken in frankrijk, waarvan sommige stukken afgelegd in de nacht (warmte) kan ik maar één ding zeggen....

zo'n xenon is de beste investering (én de goedkoopste) die ik deed voor mijn veiligheid

gewoon perfectkhwb
'k Had dezelfde ervaring in Frankrijk. :D
En overdag werd ik in de Alpen, op de cols waar iedereen van iedereen een fotootje maakt :wink: regelmatig aangesproken door Franse, Duitse en Italiaanse motorrijders naar het "hoe en waar gekocht ?" verhaal.
"Ah, oui, c'est grâce à John de Essen... capito ? :wink: "

mvg
Hans
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :roll:
Plaats reactie