De laatste twee weken van september is het - eindelijk - mijn toer om op reis te gaan. heb hier iedereen op 't werk al zien vertrekken, nu is het aan mij om hen mijn achterband te laten zien
Ik ben op zoek naar een leuke en zonnige bestemming om met de motor naartoe te rijden. Aangezien ik ook kan genieten van zalig nietsdoen, hoeft die bestemming niet al te ver te zijn. 1000 km lijkt me al ver genoeg.
Als het zonnig moet zijn, en 1000 km ver, dan kom je al rap bij de Pyreneeën uit. Heb hier op het forum al teen en tander kunnen opsteken maar bijkomende info is altijd welkom. Zo onder meer:
Als je aan de Spaanse kant van de Pyreneeën zit, hoe is het weer dan nog eind september?
Is er een verschil te verwachten in weer (lees zonnigheid) tussen het oosten en het westen van die heuvels?
Kent iemand een goed plaatske (hotel, B&B,...) waar je zowel kunt zalig genieten en nietsdoen als toch een beetje aktief zijn (wandelen, mountainbike,...)
Ook nog een praktisch vraagje. Tegen dat ik vertrek zal er ongeveer 8500 km op de teller van m'n RT1200 staan. Best dan een onderhoud laten doen of kan het niet veel kwaad om boven de 10.000 km te gaan. Of is het zowiezo beter om voor een lange reis even langs te gaan naar de dealer.
Vele groetjes