Leuke en zonnige motorbestemming eind september

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
klimpie
Contacteer:

Leuke en zonnige motorbestemming eind september

Bericht door klimpie »

Hoi toerreizigers,

De laatste twee weken van september is het - eindelijk - mijn toer om op reis te gaan. heb hier iedereen op 't werk al zien vertrekken, nu is het aan mij om hen mijn achterband te laten zien :lol:

Ik ben op zoek naar een leuke en zonnige bestemming om met de motor naartoe te rijden. Aangezien ik ook kan genieten van zalig nietsdoen, hoeft die bestemming niet al te ver te zijn. 1000 km lijkt me al ver genoeg.

Als het zonnig moet zijn, en 1000 km ver, dan kom je al rap bij de Pyreneeën uit. Heb hier op het forum al teen en tander kunnen opsteken maar bijkomende info is altijd welkom. Zo onder meer:

Als je aan de Spaanse kant van de Pyreneeën zit, hoe is het weer dan nog eind september?

Is er een verschil te verwachten in weer (lees zonnigheid) tussen het oosten en het westen van die heuvels?

Kent iemand een goed plaatske (hotel, B&B,...) waar je zowel kunt zalig genieten en nietsdoen als toch een beetje aktief zijn (wandelen, mountainbike,...)

Ook nog een praktisch vraagje. Tegen dat ik vertrek zal er ongeveer 8500 km op de teller van m'n RT1200 staan. Best dan een onderhoud laten doen of kan het niet veel kwaad om boven de 10.000 km te gaan. Of is het zowiezo beter om voor een lange reis even langs te gaan naar de dealer.

Vele groetjes
hold on to the rocks
R1200RT
VutteRT

Re: Leuke en zonnige motorbestemming eind september

Bericht door VutteRT »

Hoi Klimpie,
een paar duizend k over de 10000 kan weinig kwaad. Wel oliepeil en de achterband in de gaten houden want de meeste achterbanden hebben het een goeie 10000k wel een beetje gehad. Goeie reis, veel zon en rust veel veilige kilometers.
groetjes
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
TonTon

Bericht door TonTon »

klimpie schreef:Hoi toerreizigers,

De laatste twee weken van september is het - eindelijk - mijn toer om op reis te gaan. heb hier iedereen op 't werk al zien vertrekken, nu is het aan mij om hen mijn achterband te laten zien :lol:

Ik ben op zoek naar een leuke en zonnige bestemming om met de motor naartoe te rijden. Aangezien ik ook kan genieten van zalig nietsdoen, hoeft die bestemming niet al te ver te zijn. 1000 km lijkt me al ver genoeg.

Vele groetjes
De ardèche , 950 km ver , prachtige streek om rond te rijden , de Mont-Ventoux van daaruit perfect te doen , verblijven kan je hier ( ben er zelf 2 jaar geweest , met zwembad !) :

http://www.tournsol.fr/
Trikke

Bericht door Trikke »

Arnold schreef: De ardèche , 950 km ver , prachtige streek om rond te rijden , de Mont-Ventoux van daaruit perfect te doen,
verblijven kan je hier ( ben er zelf 2 jaar geweest , met zwembad !) :
Mooi, maar wel prijzig!!!!!
TonTon

Bericht door TonTon »

Trikke D schreef:
Arnold schreef: De ardèche , 950 km ver , prachtige streek om rond te rijden , de Mont-Ventoux van daaruit perfect te doen,
verblijven kan je hier ( ben er zelf 2 jaar geweest , met zwembad !) :
Mooi, maar wel prijzig!!!!!
als ik goe kan rekenen kom ik op 55 € halfpension per persoon ( kamer voor 2 personen 60 € + 2 x 7 € ontbijt + 2 x 18 € = 110 € ) , is voor mij toch redelijk....
Vordr

Bericht door Vordr »

Arnold schreef:De ardèche , 950 km ver , prachtige streek om rond te rijden , de Mont-Ventoux van daaruit perfect te doen , verblijven kan je hier ( ben er zelf 2 jaar geweest , met zwembad!) :

Hoe doe je dat met een zwembad op reis gaan ??
Trikke

Budget logies

Bericht door Trikke »

Allemaal heel relatief.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat een bed waard is.
Meestal sla ik mijn tentje op op een municipal voor 5 tot 8 euro.
Ik spendeer mijn reisbudget liever aan wat meer benzine (lees km), dan aan een bed waar ge normaal
toch met uw ogen toe ligt.
Maar nogmaals, elk zijn eigen prioriteiten.
Laatst gewijzigd door Trikke op 24 aug 2006, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jakke

Bericht door jakke »

Vordr schreef:
Arnold schreef:De ardèche , 950 km ver , prachtige streek om rond te rijden , de Mont-Ventoux van daaruit perfect te doen , verblijven kan je hier ( ben er zelf 2 jaar geweest , met zwembad!) :
Wat dacht ge Vordr ??
Ik ga nu toch ook eens ingrijpen !!!!

:lol: :lol: :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Vordr

Bericht door Vordr »

ROFL :D :D :D

Zo'n kans kon ik toch niet laten liggen.
TonTon

Bericht door TonTon »

Vordr schreef:

tja we kunnen nu eenmaal niet allemaal zo geletterd en geleerd zijn als U hé , misschien een forum opstarten met een aangepast niveau ( voor U of mezelf ) ?
Frans

Bericht door Frans »

[quote="klimpie"]Hoi toerreizigers,

Als het zonnig moet zijn, en 1000 km ver, dan kom je al rap bij de Pyreneeën uit. Heb hier op het forum al teen en tander kunnen opsteken maar bijkomende info is altijd welkom. Zo onder meer:

Als je aan de Spaanse kant van de Pyreneeën zit, hoe is het weer dan nog eind september?

Is er een verschil te verwachten in weer (lees zonnigheid) tussen het oosten en het westen van die heuvels?

Ga eens naar de Corniche gelegen op de grens van Frankrijk en Spanje, dit is de kustweg langs de middelandse zee , prachtige natuur en waarschijnlijk goed weer . (Collioure, Banjuls etc.) Chambre d'hôtes en hoteltjes in overvloed en de plaatselijk wijnen mogen er ook zijn. U zit aan de voet van de Pyrenëen en de Costa Brava en le pays des Cathares zijn dichtbij.
Succes in uw keuze.
Relax

Bericht door Relax »

Arnold schreef:
Vordr schreef:

tja we kunnen nu eenmaal niet allemaal zo geletterd en geleerd zijn als U hé , misschien een forum opstarten met een aangepast niveau ( voor U of mezelf ) ?
Daar ga je weer....

Moet je op een simpele joke echt zo reageren?

En als er al een keuze is qua forum, start jij er maar ff ééntje op, begin je commentaren aardig beu te worden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
keonies

Bericht door keonies »

CORSICA
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Om terug On-topic te geraken, als ge dan toch naar de Pyreneën gaat, Andorra is heel goedkoop, zowel Horeca, als de winkels in de hoofdst(r)a(a)d(t). Vandaar uit enkele dagen gaan toeren moet prima te doen zijn, toch de Oostkant v.d bergketen, tot tegen de Middelleandse Zee.

Voor de Westkust lijkt 't me te ver, daar moet ge dan maar iest anders zoeken qua logies.

En ja, er is wel degelijk een groot verschil tussen de Franse (Noord) kant en de Spaanse (Zuid) kant v.d bergen, op dezelfde moment kan 't in 't Noorden mistig zijn, max. 16°C, en klam en vochtig, om de bergkam over te gaan, en daar in de zon te zitten, bij bijna 30°C en geen wolkske aan de lucht.

Natuurlijk zal 't niet altijd zo zijn, maar de drie dagen dat ik in deze regio geweest ben was 't toch altijd zo, gelukkig ligt Andorra een de zonnige Zuidzijde 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

900 km ver en je zit in de Vercors.
Leuke hotels, toffe streek, motorparadijs (zie verslag website).
Niet al te ver, weer is er goed, maar is bergstreek, je kan van daar altijd 250 km zuidelijker naar de middelandse zee ...
TonTon

Bericht door TonTon »

Relax schreef:begin je commentaren aardig beu te worden.
ik had eigenlijk al geantwoord maar zo blijft het escaleren , we zullen wel nooit dikke vrienden worden denk ik maar laat ons ermee stoppen ?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

oeps twordt hier heet.... ffffffffffffff een ander topic gaan zoekn zi...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

JH. schreef:oeps twordt hier heet.... ffffffffffffff een ander topic gaan zoekn zi...
ggggrrrrrrrr :wink:
Relax

Bericht door Relax »

Arnold schreef:
Relax schreef:begin je commentaren aardig beu te worden.
ik had eigenlijk al geantwoord maar zo blijft het escaleren , we zullen wel nooit dikke vrienden worden denk ik maar laat ons ermee stoppen ?
Ik sta open voor discussie en om nieuwe mensen te leren kennen, waarvoor ik je geruime tijd geleden reeds uitgebreid de kans gaf, toen je kloeg over het elitaire gedrag van clubleden en vriendenclubjes op het forum. Je bleef klagen.
Nu gaat het over grappen op het forum. Ik vind ook niet alle grappen leuk, integendeel, maar da's inherent aan een forum waar veel volk komt. 't Is er trouwens een reden van bestaan van. Ga vooral door met je voortreffelijke tips die je geeft, ze worden zeer gewaardeerd, maar wordt nou ff wat wijzer ivm de al dan niet geslaagde moppen. Laat ieder gewoon z'n ding doen.

Kusje.
TonTon

Bericht door TonTon »

we zijn ondertussen eens naar zo'n ontmoetingsavond geweest en ons wel goe geamuseerd , vlot kunnen babbelen en ook t'vrouwke voelde zich algauw op haar gemak , zodanig zelfs dat we gaan proberen om er iedere keer bij te zijn als mijn ploegwerk het toelaat tenminste.
ik ga me ook weer lid maken maar ga wachten tot 1 november zodat mijn lidmaatschap telt voor het volgende jaar.
Relax

Bericht door Relax »

Ok. Ik wacht bang af.

PS Laat wel ff weten waar je gaat, kom ik 'ns af.
TonTon

Bericht door TonTon »

Relax schreef:Ok. Ik wacht bang af.

PS Laat wel ff weten waar je gaat, kom ik 'ns af.
"Ok. Ik wacht bang af." : absoluut niet nodig :?

"PS Laat wel ff weten waar je gaat, kom ik 'ns af" : oké !
Relax

Bericht door Relax »

Dat bedoel ik nou net: smaak het tikje ironie in "Ik wacht bang af".

Tot dan.

En nou weer on topic of die jongen geraakt nergens.
TonTon

Bericht door TonTon »

Relax schreef:Dat bedoel ik nou net: smaak het tikje ironie in "Ik wacht bang af".

Tot dan.

En nou weer on topic of die jongen geraakt nergens.
smaakt een beetje bitter :wink:

en idd , case closed !
Mark

Bericht door Mark »

Vanaf begin oktober kan je sommige jaren al sneeuw hebben op de hogere delen in de Pyreneeën. Beetje geluk is hier nodig. Voor de rest is eind september een mooie periode om collekes te gaan rijden. Bijna geen verkeer meer. Ben zo vorig jaar de laatste week van september de Tourmalet opgesnord en van beneden tot boven niet één auto tegengekomen. :D
Goede reis man!
M.
Plaats reactie