K1200RS matte uitlaat polieren?
Moderator: GVN
-
Noel-K1200RS
K1200RS matte uitlaat polieren?
Aan mijn '98 K hangt zo'n halfmatte uitlaatpot. Daar zijn een aantal vlekken op, die er niet af te krijgen zijn.
BMW monteerde ook blinkende uitlaten.
Nu mijn vraag: is het mogelijk de matte uitlaat tot hoogglans te polieren, of is de andere gewoon inox?
Ok, "steek zo'n andere" is een (te dure) optie, en die wil ik liever vermijden.
Ik ga dus geen perfect goede uitlaat wegdoen, gewoon omdat ie niet blinkt.
Iets helemaal anders. Ik zag enkele foto's op het internet waarbij de uitlaat van een K onder het zadel verplaatst werd, met originele BMW stukken (ik dacht met de twee pijpen, en het 'kontje' van de R1100S) prachtig gedaan, iemand al gezien, of geprobeerd?
Nu mijn vraag: is het mogelijk de matte uitlaat tot hoogglans te polieren, of is de andere gewoon inox?
Iets helemaal anders. Ik zag enkele foto's op het internet waarbij de uitlaat van een K onder het zadel verplaatst werd, met originele BMW stukken (ik dacht met de twee pijpen, en het 'kontje' van de R1100S) prachtig gedaan, iemand al gezien, of geprobeerd?
BMW, wat anders?
-
John
- Contacteer:
Waar juist praten we over? De uitlaatcollector is van roestvrij staal en kan zondermeer gepoliert worden. De uitlaatdemper zelf (buis) is voorzien van een laagje chroom en als daar door de vorige eigenaar (of jezelf) met een te grof schuurmiddel of sponsje alles mat is geschuurd is dat niet meer te polieren zonder haast zeker door de chroomlaag te polieren. 
-
Frans
Re: K1200RS matte uitlaat polieren?
De eerste uitlaatdempers van de K12RS waren met een aluminium omhulsel. Daar deze niet te onderhouden waren hebben de toenmalige eigenaars de mogelijkheid gekregen dit omhulsel gratis te laten vervangen door een chroomomhulsel.polowonder schreef:Aan mijn '98 K hangt zo'n halfmatte uitlaatpot. Daar zijn een aantal vlekken op, die er niet af te krijgen zijn.
Hoe U het mooi moet krijgen weet ik niet, misschien met een poetsmiddel voor aluminium.
Voor zover ik mij herinner betrof die foto een zilver/blauwe rs en was het een getrukeerde foto, wat echter niet belet dat achteraf toch iemand het gepresteerd heeft. Dit kwam vooral vanuit de vraag naar een 2de volle linkse koffer.
-
Noel-K1200RS
Dank, maar de uitlaatdemper ziet er als gelakt uit, dus geen aluminium.
Vlekken branden er in, en gaan er met geen normale middelen weer af.
Ik stuurde een mail naar mijn dealer, misschien vervangt BMW die alsnog?
Ik hou het forum op de hoogte over het antwoord.
Wat nu de dubbele 'onder-zadel' uitlaat betreft, het is een 'dambord' gele, en met een Duitse nummerplaat. Zag er heel professioneel gemaakt uit.
NA de Kat ging een buis bijna recht omhoog tot onder het zadel. Je zag duidelijk de lasnaden.
Vlekken branden er in, en gaan er met geen normale middelen weer af.
Ik stuurde een mail naar mijn dealer, misschien vervangt BMW die alsnog?
Ik hou het forum op de hoogte over het antwoord.
Wat nu de dubbele 'onder-zadel' uitlaat betreft, het is een 'dambord' gele, en met een Duitse nummerplaat. Zag er heel professioneel gemaakt uit.
NA de Kat ging een buis bijna recht omhoog tot onder het zadel. Je zag duidelijk de lasnaden.
BMW, wat anders?
-
Noel-K1200RS
Hallo, Motorrad Soete antwoordde direct, en dat siert hen.
Alleen had ik het antwoord liever anders gezien:
Dus nog maar even op de tanden bijten (en niet teveel naar kijken), misschien komt er wel eens een mooie te koop van iemand die wat anders monteerde?
Nu, het is enkel het uitzicht, doet dus niets af van de kwaliteit.
Iemand ervaring met het rechtstreeks naar BMW Berlin schrijven (kan ik wel in het Duits doen)?
Alleen had ik het antwoord liever anders gezien:
Slik....Het klopt dat er indertijd een verbeteringsactie geweest is, waarbij de sierplaat onder garantie werd vervangen.
Deze actie was echter beperkt geldig, namelijk t.e.m. 01/06/00. De sierplaat hebben we nog in voorraad,
de kostprijs is wel € 246,57 BTW incl.
Dus nog maar even op de tanden bijten (en niet teveel naar kijken), misschien komt er wel eens een mooie te koop van iemand die wat anders monteerde?
Nu, het is enkel het uitzicht, doet dus niets af van de kwaliteit.
Iemand ervaring met het rechtstreeks naar BMW Berlin schrijven (kan ik wel in het Duits doen)?
BMW, wat anders?
-
Noel-K1200RS
Ook een gedacht, Jürgen. Misschien een mooi project voor deze winter.Zelf laten maken op maat (plaatje inox afmeten, laten rollen en klaar)
Toch speel ik ook met de gedachte een R1100S kontje (dubbele uitlaat onder het zadel) te bouwen.
Als er ooit eens zo'n 1100 afgebroken wordt..... (dream on little man)
BMW, wat anders?
YOO
En ik zit dan weer met een blinkende uitlaat op de GS, en op een GS vind ik dat niet passen, 'k zou zeggen ruilen, maar 't zal verzeker niet passen
Misschien eens zoeken naar een blinkende Sebring of Remus ofzo, nog een schone klank er bovenop.
Grtz, Philip!
En ik zit dan weer met een blinkende uitlaat op de GS, en op een GS vind ik dat niet passen, 'k zou zeggen ruilen, maar 't zal verzeker niet passen
Misschien eens zoeken naar een blinkende Sebring of Remus ofzo, nog een schone klank er bovenop.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Noel-K1200RS
-
Noel-K1200RS
Nu, ik heb nog nooit een K gehoord (je komt ze ook niet veel tegen) met zo'n Sebring of een Remus maar eigenlijk hou ik wel van het beschaafde zachte geluid dat de standaard 'pot' geeft.Misschien eens zoeken naar een blinkende Sebring of Remus ofzo, nog een schone klank er bovenop.
BMW, wat anders?
-
Iron Gonzo
bij ons in het clubje zitten er 2 met een ander dempertjepolowonder schreef:Nu, ik heb nog nooit een K gehoord (je komt ze ook niet veel tegen) met zo'n Sebring of een Remus maar eigenlijk hou ik wel van het beschaafde zachte geluid dat de standaard 'pot' geeft.Misschien eens zoeken naar een blinkende Sebring of Remus ofzo, nog een schone klank er bovenop.
en wees er maar zeker van dat je hem hooooooord.
op relantie en normaal gebruik draait de K zeer stil.
maar eens hij aan het gas gaat hangen
mooier dan de meeste race bananen van geluid dat wel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Noel-K1200RS
hoi,
je kan die alu demper proper krijgen met staalwol (fijnheid 000) , allé daar heb ik de mijne , ne 97, altij mee proper gekrege.
verlede week bij de hobbyist prijs opgevraagd , daar hebben ze een RVS (inox) mantel voor 142.95 euro met achterste deksel 56.57 euro , maar ze leveren het als setprijs aan 171,36 euro + BTW.
je kan die alu demper proper krijgen met staalwol (fijnheid 000) , allé daar heb ik de mijne , ne 97, altij mee proper gekrege.
verlede week bij de hobbyist prijs opgevraagd , daar hebben ze een RVS (inox) mantel voor 142.95 euro met achterste deksel 56.57 euro , maar ze leveren het als setprijs aan 171,36 euro + BTW.
Rooie K1200RS rijer.........
-
Noel-K1200RS
Wil ik wel eens proberen, maar wordt ie dan niet telkens weer zwart?je kan die alu demper proper krijgen met staalwol (fijnheid 000) , allé daar heb ik de mijne , ne 97, altij mee proper gekrege.
Ik bedoel, heb geen zin om elke week te staan polieren. Ik vrees ook dat vernissen wegens de hitte misschien een nog slechtere oplossing is.
Maakt dus met (Belgische) BTW € 207.35.verlede week bij de hobbyist prijs opgevraagd , daar hebben ze een RVS (inox) mantel voor 142.95 euro met achterste deksel 56.57 euro , maar ze leveren het als setprijs aan 171,36 euro + BTW.
Moet ik dan even naar Nederland, of laten opsturen... zitten we dan niet meer zo ver van de prijs bij BMW. Misschien kan ik daar nog wel een korting afdingen, of het spul in Duitsland bestellen (sowieso goedkoper dan hier).
Kan er natuurlijk ook een uitstap van maken, of proberen een gezamelijke bestelling te doen (er zijn er misschien nog die dit willen) en een 'prijsje' te krijgen?
Toch nog even de kat uit de boom kijken (ocharme dat beestje) en zien wat er aangeboden wordt op de diverse sites.
BMW, wat anders?
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Zou ik persoonlijk misschien optisch wel mooi vinden, maar ik denk dat het niet zal klinken, je hebt 1200cc in 4 zuigertjes, en dat geeft nu eenmaal niet hetzelfde geluid als 1200cc in twee zuigertjespolowonder schreef:Toch speel ik ook met de gedachte een R1100S kontje (dubbele uitlaat onder het zadel) te bouwen.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Frans
Ne quatre mains hé JurgenJüRgen schreef:Zou ik persoonlijk misschien optisch wel mooi vinden, maar ik denk dat het niet zal klinken, je hebt 1200cc in 4 zuigertjes, en dat geeft nu eenmaal niet hetzelfde geluid als 1200cc in twee zuigertjespolowonder schreef:Toch speel ik ook met de gedachte een R1100S kontje (dubbele uitlaat onder het zadel) te bouwen.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Of quatre-bras...Frans schreef:Ne quatre mains hé JurgenJüRgen schreef:Zou ik persoonlijk misschien optisch wel mooi vinden, maar ik denk dat het niet zal klinken, je hebt 1200cc in 4 zuigertjes, en dat geeft nu eenmaal niet hetzelfde geluid als 1200cc in twee zuigertjespolowonder schreef:Toch speel ik ook met de gedachte een R1100S kontje (dubbele uitlaat onder het zadel) te bouwen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Heeft iemand dit ondertussen al gedaan?JüRgen schreef:Zelf laten maken op maat (plaatje inox afmeten, laten rollen en klaar)
Ik wil dat wel laten doen, maar heb een beetje schrik : wat zit er eigenlijk binnenin die "buis", als ik die open vijs?
Bij de plaatselijke doehetzelfzaak verkopen ze inox op maat gesneden, ik kan wel eens gaan vragen of ze dat daar "rollen", anders vind ik wel iemand die dat kan doen.
Karel
K1200RS alias "The Yellow Cab"
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Karel,
In de buis zit gewoon een andere buis met perforatiegaatjes en een lading rotswol, meer moet je daar niet gaan zoeken
Je kan dus perfect je uitlaat ontdoen van mantel en eentje opnieuw laten maken al laten bevestigen
In de buis zit gewoon een andere buis met perforatiegaatjes en een lading rotswol, meer moet je daar niet gaan zoeken
Je kan dus perfect je uitlaat ontdoen van mantel en eentje opnieuw laten maken al laten bevestigen
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

Heb toen ik een K1200RS had zo een omhulsel bij Wuedo gekocht. De originele mantel ging er, ondanks dat het origineel er reeds twee jaar rond zat, met wat WD-40 zonder veel moeite af (wel een vod stoppen tussen de tang en de oude mantel bij het eraf schuiven om krassen te vermijden). De nieuwe huls kan vervolgens gewoon over de uitlaat worden geschoven.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL