druppellader

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
OFrank

druppellader

Bericht door OFrank »

Ik heb zonet een druppellader van BMW aangekocht voor mijn GS1200.
Als ik hem aansluit op de fiche gaat het rode lichtje branden, wat duidt op foutieve aansluiting. Weet hier iemand raad mee?
Kan de oorzaak liggen aan het feit dat op dezelfde draad mijn intercom aangesloten is? Normaal zou dit toch geen probleem mogen geven?
Groeten
Frank
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

het probleem ligt hem bij het "canbus" systeem.

je moet de druppellader rechtstreeks op de batterij aansluiten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Gonzo, die BMW lader, is die niet compatible met het canbus single wire systeem, zou toch moeten, niet :?:
Iron Gonzo

pvdk schreef:Gonzo, die BMW lader, is die niet compatible met het canbus single wire systeem, zou toch moeten, niet :?:
bij mijn weten is er nog geen enkele druppellader compatiebel met het nieuwe systeem van BMW (ook die van BMW niet).
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

waar ik onlangs mijn tweedehands Optimate III oppikte, had de persoon in kwestie een nieuwe lader van BMW en die ging gewoon op de accesoire stekker zonder dat er iets 'veranderd' was. Dus daar deed de BMW lader wel zijn werk op het SW systeem...

Deze info heb ik ook van BMW Hasselt. Wat de BMW lader doet is pulsen sturen. Deze zijn nodig want indien er geen pulsen over het SW lopen, sluit het canbus systeem de poort na 30 sec. (na afzetten contact).
Iron Gonzo

ah dan hebben ze een nieuw modelleke.
weten we ook weer bij 8)
TRIUMPH TROPHY SE
Alexander

OPTIMATE

Bericht door Alexander »

mij hebben ze verteld, als je een optimate hebt, je deze rechtstreeks op de batterij moet aansluiten (zoals Gonzo zegt), en geen onnodige kost te doen door die lader van bmw te kopen, die je dan wel op de fiche kan aansluiten
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Inderdaad, de laatste nieuwe druppellader van BMW is gemaakt voor de Canbus motoren.
Optimate = aansluiten via een zelfgeplaatste fiche rechtstreeks op batterij ofwel gewoon op de accuklemmen. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Re: druppellader

OFrank schreef:Ik heb zonet een druppellader van BMW aangekocht voor mijn GS1200.
Als ik hem aansluit op de fiche gaat het rode lichtje branden, wat duidt op foutieve aansluiting. Weet hier iemand raad mee?
Kan de oorzaak liggen aan het feit dat op dezelfde draad mijn intercom aangesloten is? Normaal zou dit toch geen probleem mogen geven?
Groeten
Frank
na het lezen van dit topic denk dat ze u nog een oud toestelleke meegegeven hebben :?
TRIUMPH TROPHY SE
Oneshark

Bericht door Oneshark »

JüRgen schreef:Inderdaad, de laatste nieuwe druppellader van BMW is gemaakt voor de Canbus motoren.
Optimate = aansluiten via een zelfgeplaatste fiche rechtstreeks op batterij ofwel gewoon op de accuklemmen. :wink:
Beter kan dit niet verwoord worden, de nieuwe BMW lader heeft ong.
dezelfde afmeting van een Optimate in tegenstelling tot het kleine BMW
oplader(tje) van vroeger.

De optimate als beste alternatief voor één derde vd prijs
zoals hier reeds veelvuldig uiteengezet,
mijn GS12 + optimate is het volmaakte huwelijk. :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
FonsB

Verkeert gepost

Bericht door FonsB »

:D Heren, dat kleine BMW oplader(tje) van vroeger kan die gebruikt worden voor een K1200LT, heb die nog liggen voor mijn 1150RT en heeft altijd goed dienst gedaan.
Groetjes Fons
Iron Gonzo

Re: Verkeert gepost

FonsB schreef::D Heren, dat kleine BMW oplader(tje) van vroeger kan die gebruikt worden voor een K1200LT, heb die nog liggen voor mijn 1150RT en heeft altijd goed dienst gedaan.
Groetjes Fons
ja
TRIUMPH TROPHY SE
OFrank

druppellader

Bericht door OFrank »

De oplossing is gevonden voor het probleem van de druppellader op de GS1200. Je moet de lader aansluiten, wachten tot het rode lichtje aangaat, dan even het contact aanzetten, 2 sec wachten, contact afzetten....en het laden begint. Waarschijnlijk sluit het canbus systeem de poort en moet dit eerst via het contact opnieuw geopend worden. Voorlopig lijkt alles te werken.
Dank voor de respons.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Allez vooruit ...

Ik werk ook met een optimate en ik heb de stekker voorzien van twee zekeringen en een bedrading naar de batterij. Imho ook de eenvoudigste oplossing. Thuiskomen, insteken, vergeten :o
Plaats reactie