druppellader
Moderator: GVN
druppellader
Ik heb zonet een druppellader van BMW aangekocht voor mijn GS1200.
Als ik hem aansluit op de fiche gaat het rode lichtje branden, wat duidt op foutieve aansluiting. Weet hier iemand raad mee?
Kan de oorzaak liggen aan het feit dat op dezelfde draad mijn intercom aangesloten is? Normaal zou dit toch geen probleem mogen geven?
Groeten
Frank
Als ik hem aansluit op de fiche gaat het rode lichtje branden, wat duidt op foutieve aansluiting. Weet hier iemand raad mee?
Kan de oorzaak liggen aan het feit dat op dezelfde draad mijn intercom aangesloten is? Normaal zou dit toch geen probleem mogen geven?
Groeten
Frank
-
Iron Gonzo
het probleem ligt hem bij het "canbus" systeem.
je moet de druppellader rechtstreeks op de batterij aansluiten.
je moet de druppellader rechtstreeks op de batterij aansluiten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gonzo, die BMW lader, is die niet compatible met het canbus single wire systeem, zou toch moeten, niet 
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Iron Gonzo
bij mijn weten is er nog geen enkele druppellader compatiebel met het nieuwe systeem van BMW (ook die van BMW niet).pvdk schreef:Gonzo, die BMW lader, is die niet compatible met het canbus single wire systeem, zou toch moeten, niet
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
waar ik onlangs mijn tweedehands Optimate III oppikte, had de persoon in kwestie een nieuwe lader van BMW en die ging gewoon op de accesoire stekker zonder dat er iets 'veranderd' was. Dus daar deed de BMW lader wel zijn werk op het SW systeem...
Deze info heb ik ook van BMW Hasselt. Wat de BMW lader doet is pulsen sturen. Deze zijn nodig want indien er geen pulsen over het SW lopen, sluit het canbus systeem de poort na 30 sec. (na afzetten contact).
Deze info heb ik ook van BMW Hasselt. Wat de BMW lader doet is pulsen sturen. Deze zijn nodig want indien er geen pulsen over het SW lopen, sluit het canbus systeem de poort na 30 sec. (na afzetten contact).
-
Iron Gonzo
ah dan hebben ze een nieuw modelleke.
weten we ook weer bij
weten we ook weer bij
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
OPTIMATE
mij hebben ze verteld, als je een optimate hebt, je deze rechtstreeks op de batterij moet aansluiten (zoals Gonzo zegt), en geen onnodige kost te doen door die lader van bmw te kopen, die je dan wel op de fiche kan aansluiten
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad, de laatste nieuwe druppellader van BMW is gemaakt voor de Canbus motoren.
Optimate = aansluiten via een zelfgeplaatste fiche rechtstreeks op batterij ofwel gewoon op de accuklemmen.
Optimate = aansluiten via een zelfgeplaatste fiche rechtstreeks op batterij ofwel gewoon op de accuklemmen.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Iron Gonzo
Re: druppellader
na het lezen van dit topic denk dat ze u nog een oud toestelleke meegegeven hebbenOFrank schreef:Ik heb zonet een druppellader van BMW aangekocht voor mijn GS1200.
Groeten
Frank
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Beter kan dit niet verwoord worden, de nieuwe BMW lader heeft ong.JüRgen schreef:Inderdaad, de laatste nieuwe druppellader van BMW is gemaakt voor de Canbus motoren.
dezelfde afmeting van een Optimate in tegenstelling tot het kleine BMW
oplader(tje) van vroeger.
De optimate als beste alternatief voor één derde vd prijs
zoals hier reeds veelvuldig uiteengezet,
mijn GS12 + optimate is het volmaakte huwelijk.
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
Verkeert gepost
Groetjes Fons
-
Iron Gonzo
Re: Verkeert gepost
jaFonsB schreef:Heren, dat kleine BMW oplader(tje) van vroeger kan die gebruikt worden voor een K1200LT, heb die nog liggen voor mijn 1150RT en heeft altijd goed dienst gedaan.
Groetjes Fons
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
druppellader
De oplossing is gevonden voor het probleem van de druppellader op de GS1200. Je moet de lader aansluiten, wachten tot het rode lichtje aangaat, dan even het contact aanzetten, 2 sec wachten, contact afzetten....en het laden begint. Waarschijnlijk sluit het canbus systeem de poort en moet dit eerst via het contact opnieuw geopend worden. Voorlopig lijkt alles te werken.
Dank voor de respons.
Dank voor de respons.
Allez vooruit ...
Ik werk ook met een optimate en ik heb de stekker voorzien van twee zekeringen en een bedrading naar de batterij. Imho ook de eenvoudigste oplossing. Thuiskomen, insteken, vergeten
Ik werk ook met een optimate en ik heb de stekker voorzien van twee zekeringen en een bedrading naar de batterij. Imho ook de eenvoudigste oplossing. Thuiskomen, insteken, vergeten