slecht zicht linker spiegel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oswald The Lucky Rabbit

slecht zicht linker spiegel

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Hallo,

Ben sedert 2 maand de trotse eigenaar van een 1200 RT. Alles erop en eraan. 1 probleem, de linkerspiegel geeft mij een erbarmelijk zicht. Vanaf 3000 toeren zie ik een wazig beeld in de spiegel. Heb dit reeds gemeld bij het eerste onderhoud bij mijn dealer. Blijkt dat er niets aan te verhelpen valt. De spiegel werd gedemonteerd door de dealer, maar nog steeds hetzelfde euvel??? Wie heeft er ook hetzelfde probleem en kan mij helpen bij een oplossing ??? Thanks
Danny

Bericht door Danny »

eerst zou ik de hele ophanging van de kuip (demonteren) eens nazien en de steunen wat aantrekken of enkele mm verschuiven kan vaak al helpen...

probeer ook eens er evt. overal rubberen rondellen tussen te plaatsen 't zou iets kunnen helpen... :wink:
Motoroosje en Erteeke

Bericht door Motoroosje en Erteeke »

Ik had ook van die trillingen in de linker spiegel (tot 3500 toeren). Ik zag gewoon geen kl.... in die spiegel en vond dat levensgevaarlijk. In de garage hebben ze toen van die zwarte tuttefrut (kneedbare rubber?) tussen het bevestigingspunt van de spiegel en de moto gedaan. Sindsdien zijn de trillingen tot een aanvaardbaar niveau gedaald.

Lang leve onze Womolia (= luxevibrator = troetelnaampje voor ons Erteeke wegens de trillingen (en mijn vrouwtje gelukkig! Nu zeker dat ze zoveel ftalaten in vibrators hebben gevonden)! :D
Benner

Bericht door Benner »

Hey,

Al meer dan 30000km met mijn RT1200 en nog nooit problemen gehad met overdreven trillingen(tot spijt van mijn ega...) ,dus dit spiegel probleem is zeker niet normaal,zeker laten opvolgen.

Groetjes
betaburned

Bericht door betaburned »

Dat is mij in elk geval nog niet opgevallen & in de file passeer je door alle toerentallen. Ik zal er morgen eens op letten.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Ik heb geen trillingen in mijn spiegels, aan geen van beide kanten.
Gele: wel snel , niet rap
Plaats reactie