Mijn kaatje (75)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

DJAIRO

Mijn kaatje (75)

Bericht door DJAIRO »

Hier enkele fotos van mijn K75 bwj 1991 132.000km en "Still going strong" 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet er wel bij vermelden dat "Kaatje" deze zomer eens bij "Den John"langsgeweest is.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ziet er mij een strak masjientje uit, en dat met over de 100K km op den teller, mooi zo :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

zeer mooie K
speciaal kleurtje 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Dat spul is onderhouden ! En inderdaad, na 15 jaar een nieuw kleurtje, why not.
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

pvdk schreef:Dat spul is onderhouden ! En inderdaad, na 15 jaar een nieuw kleurtje, why not.
Bedankt voor de reactie op mn moto maar het is nog steeds de eerste lak naar het schijnt zijn er niet zo veel van verkocht maar ik vindt het persoonlijk wel mooi. Ondanks de hoge kilometerstand zou ik graag nog jaren met mn kaatje willen rijden ze is nu 3 jaar in mijn bezit en dit jaar zijn er wat kosten aangeweest nieuwe snelheidsmeter voorvorkdichtingen maar ik vindt het het waard daar ik een K75 een van de meest handige en gebruiksvriendelijke motors vindt waar ik in 25 jaar motorervaring mee gereden heb waaronder Ducati 907ie Yamaha XJR1300 & XS650 Honda CX500 en een prachtige Norton 850 Commando waar ik wel spijt van heb dat ik die ooit verkocht heb.
mvg frank
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Het blijft idd. een knappe verschijning, doet me plezier dit te zien en doet me insgelijk beseffen dat ik als consument dusdanig ben gebrainwashed om steeds maar nieuw, nieuwer, nieuwst te kopen...ik vecht ertegen :twisted:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

(s)Campi schreef:Het blijft idd. een knappe verschijning, doet me plezier dit te zien en doet me insgelijk beseffen dat ik als consument dusdanig ben gebrainwashed om steeds maar nieuw, nieuwer, nieuwst te kopen...ik vecht ertegen :twisted:
Als ik er de centen zou voor hebben stond er waarschijnlijk ook wel een R1200GS in mn schuurtje want dat is mn droommotor maar het gevoel om Kaatje te vervangen zou me zwaar vallen.
Dus ooit mischien nen GS en daarnaast Kaatje.
Bedankt voor de reactie :D frank
VutteRT

Bericht door VutteRT »

[quoteDus ooit mischien nen GS en daarnaast Kaatje.
Bedankt voor de reactie :D frank[/quote]

Ben bang dat als je eenmaal een andere (nieuwere) hebt gereden, je je Geliefde kaatje heel snel vergeet. Is mij overkomen. Wat een verschil. Dus blijf nog maar even bij je kaatje. Zolang je niet beter weet een heel fijne motor. Ex k 75 rijder en nu blije r1200rt rijder. :D :D
grtjs vutteRT.
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Deze mag je inderdaad niet meer weg doen... daar ga je spijt van hebben... Mooie motor

GRTS Danny
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

RUSOR schreef:Hoi
Deze mag je inderdaad niet meer weg doen... daar ga je spijt van hebben... Mooie motor

GRTS Danny
Hallo
Als je nu eens moest weten dat deze moto over 3 jaar net geen 500 euro gekost heeft en dat hij nu in deze staat op iets meer dan1000euro komt herstelling tweedehandskoffers en een hoop inox vijzen inbegrepen,tis de zaak van mn leven geweest! Origineel windscherm is er ook nog bij maar met dat gemonteerd iets te veel'Pizza delivery'look.
mvg frank :lol:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik moet er wel bij vermelden dat "Kaatje" deze zomer eens bij "Den John"langsgeweest is.
:lol: :lol:
Ja inderdaad, dat kaatje heeft hier een tijdje in behandeling geweest. En ik kon het niet laten om dat beestje wat meer aandacht te geven dan normaal. Alhoewel... dat bij andere beemers die hier op kuuroord verblijven wel meer gebeurd. :oops:
Maar het moet gezegd, voor een motor met toch al wat kilometers was er fundamenteel niks mis. Had alleen een opfrisbeurt nodig en die paar mankementjes waren zeker de moeite waard om op te lossen.
Ik heb er zelf wat mee rondgereden en mocht ik de plaats hebben had ik er zeker een bod op gedaan. :lol: :wink:
En sorry maar het is niet te vergelijken met een R1200RT of gelijk welke boxer. Nee, die smeuigheid van dat blokje vind je niet in een boxer.
Koester Kaatje en je krijgt er véél plezier van terug!
Danny

Bericht door Danny »

En sorry maar het is niet te vergelijken met een R1200RT of gelijk welke boxer. Nee, die smeuigheid van dat blokje vind je niet in een boxer.
Koester Kaatje en je krijgt er véél plezier van terug!
bingo :lol: :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

John schreef: Koester Kaatje en je krijgt er véél plezier van terug!
Was het niet beemka? :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
BEEMKA

Bericht door BEEMKA »

Xavier schreef:
John schreef: Koester Kaatje en je krijgt er véél plezier van terug!
Was het niet beemka? :roll:
Again bingooo. But for motor it is for me Ninja 636 :lol:
Afbeelding
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Nu nog rubberen moffen rond die voorpoten en je moet nooit meer de keerringen vervangen.
Heb de orginele zwarte wielen ook nog, maar heb die grijze voor een prikje kunnen kopen. Bij een bandenwissel moet ik dan alleen wielen wisselen.

Afbeelding

Zou trouwens eerder naar een GS 850/1100/1150 uitkijken, dat heb ik ook gedaan. Dan kan je droom sneller werkelijkheid worden :wink:

Heb de GS nog maar een half jaar en de K heeft daarom niet veel meer gebold. Hij heeft wel een ereplaats gekregen :P
Voor het weekend de verzekeringsagent gebeld dat de GS in de garage stond (mijn garage :wink: ) en ik daarom met de K wou rijden.
Ga dit regelmatig doen om alles soepel te houden tot het oldtimerstatuut kan aanvraagd worden (nog 2,5 jaar).

Was efkes aanpassen na 6000 km GS, maar de motor en versnellingsbak van de K zijn duidelijk beter.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Patrick/GS schreef:Nu nog rubberen moffen rond die voorpoten en je moet nooit meer de keerringen vervangen.
Heb de orginele zwarte wielen ook nog, maar heb die grijze voor een prikje kunnen kopen. Bij een bandenwissel moet ik dan alleen wielen wisselen.

Afbeelding

Zou trouwens eerder naar een GS 850/1100/1150 uitkijken, dat heb ik ook gedaan. Dan kan je droom sneller werkelijkheid worden :wink:

Heb de GS nog maar een half jaar en de K heeft daarom niet veel meer gebold. Hij heeft wel een ereplaats gekregen :P
Voor het weekend de verzekeringsagent gebeld dat de GS in de garage
stond (mijn garage :wink: ) en ik daarom met de K wou rijden.
Ga dit regelmatig doen om alles soepel te houden tot het oldtimerstatuut kan aanvraagd worden (nog 2,5 jaar).

Was efkes aanpassen na 6000 km GS, maar de motor en versnellingsbak van de K zijn duidelijk beter.
Dat blijft toch schoon he!zelfs na20jaar en meer,ik vindt persoonlijk een K nog steeds "up to date".Hoeveel km heeft jouw K al gedaan ? en heeft hij al voor problemen gezorgd ?
Bedankt voor de reactie 8)
mvg frank
LJ

Bericht door LJ »

VutteRT schreef:[quoteDus ooit mischien nen GS en daarnaast Kaatje.
Ben bang dat als je eenmaal een andere (nieuwere) hebt gereden, je je Geliefde kaatje heel snel vergeet. Is mij overkomen. Wat een verschil. Dus blijf nog maar even bij je kaatje. Zolang je niet beter weet een heel fijne motor. Ex k 75 rijder en nu blije r1200rt rijder. :D :D
grtjs vutteRT.[/quote]

Heb bij onderhoudsbeurten al vanalles meegekregen van m'n dealer.
O.A.: R1200 RT of R 1200 GS maar ik heb nog niets gevonden dat mij doet overwegen om m'n K1100 RS te vervangen.
Zal het niet begrepen hebben op 2 cylinders.
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

:D Mijn eerste moto was een K75. Groot nadeel, het is moeilijk om daarna tevreden te zijn met een andere moto ... Rijdt altijd, makelijk te poetsen, hoe zwaarder je hem laadt hoe beter hij rijdt, comfortabel ...
Yepp, ... die vergeet je niet zomaar, ook niet als je daarna zwaarder/sneller/ duurder/moderner materiaal hebt ...

Greetz !
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

DJAIRO schreef:
(s)Campi schreef:Het blijft idd. een knappe verschijning, doet me plezier dit te zien en doet me insgelijk beseffen dat ik als consument dusdanig ben gebrainwashed om steeds maar nieuw, nieuwer, nieuwst te kopen...ik vecht ertegen :twisted:
Als ik er de centen zou voor hebben stond er waarschijnlijk ook wel een R1200GS in mn schuurtje want dat is mn droommotor maar het gevoel om Kaatje te vervangen zou me zwaar vallen.
Dus ooit mischien nen GS en daarnaast Kaatje.
Ideale mix K75GS
Afbeelding
mvg frank :D :D
jerre

Bericht door jerre »

Dat blijft toch schoon he!zelfs na20jaar en meer,ik vindt persoonlijk een K nog steeds "up to date".Hoeveel km heeft jouw K al gedaan ? en heeft hij al voor problemen gezorgd ?
mvg frank
dat "up to date" zijn vind ik ook echt wel!
ok in vgl met iets nieuws zal de K zijn ouderdom niet kunnen verloochenen, logisch ook, maar als iemand vraagt hoe oud mijn K75C is (21j ondertussen)
verschieten ze toch efkes...
als je je K vergelijkt met leeftijdsgenoten van Honda of Suzuki of anderen, vind ik de K er subjectief 5 à 10 jaar jonger uit zien!
K100 RS 16v
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

jerre schreef:
mvg frank
dat "up to date" zijn vind ik ook echt wel!
ok in vgl met iets nieuws zal de K zijn ouderdom niet kunnen verloochenen, logisch ook, maar als iemand vraagt hoe oud mijn K75C is (21j ondertussen)
verschieten ze toch efkes...
als je je K vergelijkt met leeftijdsgenoten van Honda of Suzuki of anderen, vind ik de K er subjectief 5 à 10 jaar jonger uit zien!
Right man!! 8) Beauty is in the eye of the beholder!!!! :wink: kben er ook nog zo fier as ne gieter op ! :D :D
mvg frank
ridge runner

Bericht door ridge runner »

Patrick,
Je schrijft dat je binnen 2,5 jaar het oldtimerstatuut kan aanvragen voor je
K.
Mar onderaan staat dat die van 1989 is. Is het oldtimerstatuut niet hetzelfde als bij een auto, nl. 25 jaar?
Overigens wel een prachtexemplaar!
grt.,
Jos
Ps: Waar ergens in noord-limburg staat dat te blinken? (ben zelf van omgeving Tessenderlo. ( K-100 RS, 1984)
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Heren,

Volgens mijn verzekeringboer kan een motorfiets vanaf 20 jaar
als oldtimer ingeschreven worden.
Aan dit statuut zijn wel een aantal beperkingen gekoppeld, dus best vooraf efkes informeren.

Groetjes
Patrick uit Lommel
jakke

Bericht door jakke »

@ DJAIRO,

Heb jij de rit van Bazel overlaatst meegereden ??

Staat mij voor dat ik da Beemerken toen gezien heb in Emmadorp !!
Aan de derde controlepost ??

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

ironjakke schreef:@ DJAIRO,

Heb jij de rit van Bazel overlaatst meegereden ??

Staat mij voor dat ik da Beemerken toen gezien heb in Emmadorp !!
Aan de derde controlepost ??

Gr, Jakke. :wink:
Kopt :wink: maar die rit was wel in bornem Herdenkingsrit Albert Aerts ik organiseer mee die rit want de opbrengst hiervan gaat naar Huize De Steiger waar ik werk als opvoeder. :D
Wat vondt je van de rit?
mvg frank
Plaats reactie