R 1200 S privé en woon-werk?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

heartbeatswhenmachinspins

R 1200 S privé en woon-werk?

Bericht door heartbeatswhenmachinspins »

Vorige week de R 1200 S testgereden. Verliefd tot over mijn oren, wat een prachtmachine is dit! :lol:

Nu, ik was eigenlijk op zoek naar een motor voor zowel woon-werk te rijden het ganse jaar door, maar ook om me kostelijk te kunnen amuseren in de vrije tijd. Was oorspronkelijk aan de fazer 1000 aan het denken, maarja de vlinders zijn talrijk aanwezig betreft de R 1200 S.

Woonwerk is wel maar 40km heen en weer, maar wilde toch een keertje horen wat jullie hier van vinden. Want zoals de meeste weten doe je gekke dingen als je verliefd bent hé! :roll:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Een vriend van me heeft een R1100S en doet dagelijks het traject Affligem => Zaventem (luchthaven)

Hij doet dit winter en zomer, dus zelfs bij sneeuw. Vrouw gebruikt de auto, vandaar :shock: Het moet ijzelen tegen dat hij een collega belt om hem op te halen of zijn vierwieler neemt.

Uiteraard is alles persoonlijk, ik zie mezelf niet op een "sport" machine dagelijks rijden, wegens rugproblemen, daarom rij ik ook met een R en later met een GS, een RT zal voor een later stadium zijn.
Er zijn daarentegen die dagelijks met een sportmachine op de baan zijn, en dit gewend zijn. Het bewijs dat het "kan" staat hierboven denk ik beschreven.

Welkom en veel leesplezier :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Welkom op het forum en veel vlinderplezier. 8)

Zorg dat uw vleugels niet nat worden, want dan gaan de schoon kleurkes er af. :?

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
CAT

Bericht door CAT »

:lol: R100S voor woon werk verkeer. Ben superbikes gewoon en dan is de S een gewillige en comfortabele woon werk sport toerer.
Epica rocks my world
CAT

Bericht door CAT »

:o R1100S natuurlijk. :oops:
Epica rocks my world
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ikzelf heb ook lang getwijfeld tussen de R1200S en de R1200ST. Heb ze eerst ook allebei proefgereden, een ganse dag. Uiteindelijk na een serieus gepeins is de beslissing bij de ST gevallen. Reden: bagagemogelijkheden, duopassagier. Ik heb mijn hart ook laten spreken maar het verstand deze keer de bovenhand laten halen :lol:

De S is inderdaad een bangelijke machine, maar ik had zonder meer nog andere plannen. Het is allemaal te doen, woon/werk met alle moto's: de vraag is wat JIJ er wil voor opgeven en terugkrijgen.
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 27 sep 2006, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

heartbeatswhenmachinspins

wreed wel gekomen hier
de S is een geschikte motor voor woon werk.
dat zijn trouwens alle motoren.
en weekend fun al dan niet op circuit ga je zekers beleven.
suc6
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

JüRgen schreef: een RT zal voor een later stadium zijn.
:wink:
Got the message.
Ik bel meteen naar het bejaardentehuis dat ze me een bed vrijmaken... :wink:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

JüRgen schreef:Een vriend van me heeft een R1100S en doet dagelijks het traject Affligem => Zaventem (luchthaven)

een RT zal voor een later stadium zijn.
1) Waarom heb je die mede woon-werker nog niet voorgesteld?

2) Got the message too :evil: :evil:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Geert VN schreef:
JüRgen schreef: een RT zal voor een later stadium zijn.
:wink:
Got the message.
Ik bel meteen naar het bejaardentehuis dat ze me een bed vrijmaken... :wink:
geen nood in maldegem zijn ze al bezig met de bouw van 35 service flats voor RT rijders :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :roll:
ah ja wel opletten voor De Lijn aldaar :?
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 26 sep 2006, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Allez, ik zal mijn woorden in 't vervolg nog beter moeten kiezen, maar ben zo hypocriet nie... :?
Ik vind gewoon dat ik persoonlijk nog niet toe ben aan een RT. Ik heb wel altijd gezegd dat een RT de beste woon-werk motor is. Mocht ik elke dag Merelbeke of Dikkelvenne => Zaventem moeten doen kocht ik me direct een RT, alhoewel de nieuwe GSA ook goede windbescherming biedt.

Mes excuses als ik gevoelige snaren heb geraakt, maar je moet me nemen zoals ik ben.... :oops:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Jurgen toch, ze hebben weer lange tenen hé :wink: :lol: :lol: :lol:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Maar nee, géén lange tenen, hij zegt gewoon waar 't op aankomt, nen RT is voor ouwe venten :twisted:

Grtz, Philip!

P.S: Nu verwacht ik me hier aan enkele reacties, laat ulle maar nekeer goe gaan zulle :lol:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Koppel!! schreef:YOO

Maar nee, géén lange tenen, hij zegt gewoon waar 't op aankomt, nen RT is voor ouwe venten :twisted:

Grtz, Philip!

P.S: Nu verwacht ik me hier aan enkele reacties, laat ulle maar nekeer goe gaan zulle :lol:

oei kzal me maar inhouden vandaag met commentaar.... (en vlug campi verwittigen dat hij het ook eens rustig aan doet)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

Koppel!! schreef: nen RT is voor ouwe venten
:evil: :evil: :evil: :evil:
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

ik heb een r1200s sinds mei, heb er ondertussen 11500km mee gereden onder diverse omstandigheden. Het is voor mij een zeer aangename motor. Ik gebruik de motor ook voor woon-werkverkeer maar zeker niet de S. daarvoor heb ik mij een r850r aangeschaft en als ik eerlijk moet zijn.... geeft de 850r mij meer rijplezier dan de S. Bedenk ook dat uw kosten wat betreft banden en remmen e.d. een stuk hoger zullen zijn!!! Op de S is de bagagemogelijkheid ook bijna nihil. Dit jaar heb ik enkele reizen gedaan met een r1200rt en die moeten zeker niet onderdoen voor een gewone motor, zowel sportief als toeristisch rijden..... Maar als je uiterlijk belangrijker vindt.....
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Koppel!! schreef: nen RT is voor ouwe venten
Ne keer dat het zot eraf is, kies je gewoonlijk voor iets meer comfort en vermits het verstand pas met de jaren komt ..... :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
stevenrt

Bericht door stevenrt »

en bij de één komt dat verstand al wat rapper dan bij de andere. Bij mij kwam het op mijn 32ste.
Ga 's morgens de E40 op om er na 80 km weer af te gaan - ben toch serieus content dat ik RT rij! Zelfs in de plets kom ik redelijk droog aan.
Heb het met een R gedaan en..nee..toch anders.... Jammer dat die R toch zoveel mooier is.

morgen doe ik sloefjes mee en een petje met ruitjes motief....zal wel passen op mijn RT. En sedert ik een pamper aandoe zit ik nog zachter op mijn super RT zadel.
BMW R1150RT (2003)
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

en vlug campi verwittigen dat hij het ook eens rustig aan doet
Genen bang hebben, Teleslet heeft me op low speed gezet, hab totaal ehhhh onverwacht m'n bandbreedte ehhhh "opgebruikt"...waardoor ik sinds gisteren tergend draag op het net zit...na 30' had ik de helft van m'n scherm gedownload waarna ik het voor bekeken hield... :twisted: :twisted: :twisted:

Anyway, nu effe optie meerverbruik tegen (véél te hoge) betaling aanvaardt en nou loopt ie weer lekker...

Stelletje Mofo's :twisted:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

stevenrt schreef:en bij de één komt dat verstand al wat rapper dan bij de andere. Bij mij kwam het op mijn 32ste.
Ga 's morgens de E40 op om er na 80 km weer af te gaan - ben toch serieus content dat ik RT rij! Zelfs in de plets kom ik redelijk droog aan.
Heb het met een R gedaan en..nee..toch anders.... Jammer dat die R toch zoveel mooier is.

morgen doe ik sloefjes mee en een petje met ruitjes motief....zal wel passen op mijn RT. En sedert ik een pamper aandoe zit ik nog zachter op mijn super RT zadel.
:lol: :lol: :lol: :lol:
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Hi Wim, een eerlijke benadering zeg ik. Daarom verkoos ik de gulden middenweg (ST) die me zoals een Honda VFR 'best of both worlds' geeft. Geen superieure prestaties op sportief vlak en geen super comfort als de RT maar wel een machine die zeer flexiebel inzetbaar is, woon/wer, trip, reizen, enz... het gaat 'm (en mij) allemaal goed af.
bmwim90 schreef:ik heb een r1200s sinds mei, heb er ondertussen 11500km mee gereden onder diverse omstandigheden. Het is voor mij een zeer aangename motor. Ik gebruik de motor ook voor woon-werkverkeer maar zeker niet de S. daarvoor heb ik mij een r850r aangeschaft en als ik eerlijk moet zijn.... geeft de 850r mij meer rijplezier dan de S. Bedenk ook dat uw kosten wat betreft banden en remmen e.d. een stuk hoger zullen zijn!!! Op de S is de bagagemogelijkheid ook bijna nihil. Dit jaar heb ik enkele reizen gedaan met een r1200rt en die moeten zeker niet onderdoen voor een gewone motor, zowel sportief als toeristisch rijden..... Maar als je uiterlijk belangrijker vindt.....
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ondanks de koude avond de verleiding niet kunnen weerstaan en een R 1200 S warmgereden. Zopas terug van een dikke 50km op de S: this is real stuff. Ik hoop de komende dagen wat tijd te vinden om mijn bevindingen samen met wat fotootjes te posten. 8)
Pinker

Bericht door Pinker »

Ik heb intussen een R1200S besteld voor begin volgend jaar af te leveren.
Mijn motivatie was voornamelijk, ik rij 35.000 km met mijn GS en ik wil daarnaast iets anders (lees 'pittiger') voor in de weekends met wat vrienden te rijden. De motor van de S is subliem, spijtig dat ze dit blok niet onder een GS hangen, maar da's misschien een optie voor de doe het zelver in mijzelf (die ik nog moet ontdekken...)
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Koppel!! schreef:YOO

Grtz, Philip!

Dat is ook de reden dat ik mij een RT gekocht heb, ne ouwe venten bike. Ik kon ook meer haar laten inplanten en de rest verven, maar dat zag ik zo niet zitten. :D
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Vandaag nog dik 200 km erbij gereden: druk op polsen bij 'gewoon' verkeer is niet te onderschatten. Cruisen op de snelweg is luidruchtige bedoening en met dit weer is goed gekleed gaan een goed idee.
Lijkt me een ideale circuitmotor, of bochtenpikker voor het zuiden: fun alleszins. Nog nooit zo'n krachtige boxer gereden. Werkelijk sublieme blok-bak-rijwiel combinatie 8) 8) 8) ...en de look heeft veel bekijks gehad vandaag!
Plaats reactie