Hebben jullie GSers met originele BMW handbeschermers last van natte handen ? Kan het zijn dat door de turbulentie achter de handbeschermers water langs de schachten in de "waterdichte" handschoenen komt ?
Ik heb diep in mijne portemonee getast om BMW ProWinter Gore-Tex handschoenen aan te schaffen. Blijk dat ik na 1 uur in de regen natte handen heb
Zelfde topic geopend op het Kledij forum.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
uiteraard kunnen ze lekken, test ze dmw ze een nacht in een emmer te stoppen, schacht boven water, handschoenen verticaal in de emmer,steek een borstelsteel of zo in een vinger om er keurig recht en onder te houden, ik blijf gokken op het in de mouw steken ipv over de mouw trekken anders zou je de vacuüm vraag niet stellen
Ja lap ! Die schachten zijn zo lang en zo dik dat ik ze niet onder mijn mouwen krijg. Zeker niet als je al één handschoen aanhebt. ...Met dat hand ben je dan zo handig als een astronaut bij een buitenwandeling...
En als ik eerst de handschoenen aantrek en dan de vest, krijg ik die met mijn dikke vingeren niet meer dicht
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 02 okt 2006, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Danny schreef:Ik ken dat geklooi maar op den duur heb je 't onder de knie hoor...
maar gegarandeerd droge pollekes en daar kunnen we al eens voor prutsen en binnensmonds vloeken he
Volledig akkoord. Gisteren 900 km zitten vloeken met een nat kruis en klamme handen. Ik had wel regenkleren mee maar op weg naar huis toch eens mijn uitrusting willen uittesten. Touareg botten OK, BMW vest OK, Richa broek bijna-OK, BMW handschoenen waarschijnlijk-OK
Desnoods neem ik mijn Ma mee vanachter op om mijn rits dicht te trekken.
Nee, het zal wel lukken als ik eerst de handschoenen aantrek en dan de vest.
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ik rij iedere dag en kan zelfs genieten van een dagje in de regen te rijden.... soms lijk ik wel op een Michelin ventje met mijn regenpak (van BMW ) en dikke handschoenen maar ik blijf ten minste droog
Voor mij is een regenpak wel de max maar niet al te estetisch!!!
Heb onlangs van Wunderlich de spatborden gekocht die mijn laarzen wat zullen beschermen tegen sneeuw- en zoutwater... en wacht de regen af om ze te kunnen testen.....
Hopelijk heb ik dan ook wat minder koude voeten als we naar het Elefantentreffen rijden ...
bdemeyer schreef:Ja lap !
En als ik eerst de handschoenen aantrek en dan de vest, krijg ik die met mijn dikke vingeren niet meer dicht
tiptiptiptiptiptiptiptip
Doe uw jas aan zoals de klein mannen dat doen...
1° leg uw jas op tafel en doe de rits reeds halftoe
2° doe uw handschoenen aan
3° trek uw jas over uw hoofd en armen, en schuif er zo in
4° nu nog enkel de rits volledig opschuiven
en klaar is kees...
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Ik ga toch een cursus bij de NASA moeten volgen om te leren handelingen uit te voeren met handschoenen aan. Stel dat ik uiteindelijk mijn vest en handschoenen aanheb en dan vaststel dat mijn contactsleutel in mijn broekzak zit
Het moet lukken ! want droog blijven in de regen op de moto moet een zalig gevoel zijn. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt wegens 'te zuinig' om in een goede uitrusting te investeren. Nu ben ik er bijna. Leve de Gore-Tex !
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Het moet lukken ! want droog blijven in de regen op de moto moet een zalig gevoel zijn. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt wegens 'te zuinig' om in een goede uitrusting te investeren. Nu ben ik er bijna. Leve de Gore-Tex.
Een fout die velen maken, véél geld geven aan moto en accessoires, en te weinig besteden aan goeie kledij. Maakt nochthans inzake comfortgevoel een wereld van verschil !