Natte handen door handbeschermers ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Hebben jullie GSers met originele BMW handbeschermers last van natte handen ? Kan het zijn dat door de turbulentie achter de handbeschermers water langs de schachten in de "waterdichte" handschoenen komt ?

Ik heb diep in mijne portemonee getast om BMW ProWinter Gore-Tex handschoenen aan te schaffen. Blijk dat ik na 1 uur in de regen natte handen heb :cry:

Zelfde topic geopend op het Kledij forum.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Danny

Bericht door Danny »

als ge uw handschoenen niet in uw mouwen stopt zal 't er altijd langs boven insijpelen... vandaar de sluis in vele jassen aanwezig... :wink:
one-one

Bericht door one-one »

Heb dezelfde handschoenen en zijn perfect waterdicht
zoals eerder geschreven moet je je vest over de handschoenen doen anders sijpelt het naar binnen.
ride with pride
one-one
gsa 1150
Danny

Bericht door Danny »

uiteraard kunnen ze lekken, test ze dmw ze een nacht in een emmer te stoppen, schacht boven water, handschoenen verticaal in de emmer,steek een borstelsteel of zo in een vinger om er keurig recht en onder te houden, ik blijf gokken op het in de mouw steken ipv over de mouw trekken anders zou je de vacuüm vraag niet stellen :wink:
Synchro Bob
Contacteer:

Ik heb mijn motovest gechecked en ik heb daar inderdaad sluizen in :)

Ik kan niet wachten dat het weer regent om de gouden raad van nonkel Danny uit te proberen. Ik vrees dat ik niet lang zal moeten wachten :wink:
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Synchro Bob
Contacteer:

Ja lap ! Die schachten zijn zo lang en zo dik dat ik ze niet onder mijn mouwen krijg. Zeker niet als je al één handschoen aanhebt. ...Met dat hand ben je dan zo handig als een astronaut bij een buitenwandeling...

En als ik eerst de handschoenen aantrek en dan de vest, krijg ik die met mijn dikke vingeren niet meer dicht :?
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 02 okt 2006, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Danny

Bericht door Danny »

Ik ken dat geklooi maar op den duur heb je 't onder de knie hoor...

maar gegarandeerd droge pollekes en daar kunnen we al eens voor prutsen en binnensmonds vloeken he :wink:
Synchro Bob
Contacteer:

Danny schreef:Ik ken dat geklooi maar op den duur heb je 't onder de knie hoor...

maar gegarandeerd droge pollekes en daar kunnen we al eens voor prutsen en binnensmonds vloeken he :wink:
Volledig akkoord. Gisteren 900 km zitten vloeken met een nat kruis en klamme handen. Ik had wel regenkleren mee maar op weg naar huis toch eens mijn uitrusting willen uittesten. Touareg botten OK, BMW vest OK, Richa broek bijna-OK, BMW handschoenen waarschijnlijk-OK

Desnoods neem ik mijn Ma mee vanachter op om mijn rits dicht te trekken.

Nee, het zal wel lukken als ik eerst de handschoenen aantrek en dan de vest.
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
one-one

natte handen

Bericht door one-one »

Ik rij iedere dag en kan zelfs genieten van een dagje in de regen te rijden.... soms lijk ik wel op een Michelin ventje met mijn regenpak (van BMW ) en dikke handschoenen maar ik blijf ten minste droog :)
Voor mij is een regenpak wel de max maar niet al te estetisch!!!
Heb onlangs van Wunderlich de spatborden gekocht die mijn laarzen wat zullen beschermen tegen sneeuw- en zoutwater... en wacht de regen af om ze te kunnen testen.....
Hopelijk heb ik dan ook wat minder koude voeten als we naar het Elefantentreffen rijden ... :lol:
ride with pride
one-one
gsa 1150
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

bdemeyer schreef:Ja lap !
En als ik eerst de handschoenen aantrek en dan de vest, krijg ik die met mijn dikke vingeren niet meer dicht :?

tiptiptiptiptiptiptiptip

Doe uw jas aan zoals de klein mannen dat doen...

1° leg uw jas op tafel en doe de rits reeds halftoe
2° doe uw handschoenen aan
3° trek uw jas over uw hoofd en armen, en schuif er zo in
4° nu nog enkel de rits volledig opschuiven

en klaar is kees... :idea:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Bedankt voor de tip.

Ik ga toch een cursus bij de NASA moeten volgen :) om te leren handelingen uit te voeren met handschoenen aan. Stel dat ik uiteindelijk mijn vest en handschoenen aanheb en dan vaststel dat mijn contactsleutel in mijn broekzak zit :?

Het moet lukken ! want droog blijven in de regen op de moto moet een zalig gevoel zijn. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt wegens 'te zuinig' om in een goede uitrusting te investeren. Nu ben ik er bijna. Leve de Gore-Tex !
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
haté

Bericht door haté »

Het moet lukken ! want droog blijven in de regen op de moto moet een zalig gevoel zijn. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt wegens 'te zuinig' om in een goede uitrusting te investeren. Nu ben ik er bijna. Leve de Gore-Tex.
Een fout die velen maken, véél geld geven aan moto en accessoires, en te weinig besteden aan goeie kledij. Maakt nochthans inzake comfortgevoel een wereld van verschil !
karl2

Bericht door karl2 »

En dan ga je eindelijk kunnen genieten van het rijden in de regen! :wink:
Plaats reactie