Wat vinden onze pasagiers leuk tijdens het motorijden?
Moderator: GVN
-
Fox30
Wat vinden onze pasagiers leuk tijdens het motorijden?
Vanavond hadden mijn echtgenote en ik tijdens het avondeten een leuke topic. We zouden graag weten wat andere passagiers zo leuk vinden aan het achterop meerijden op de moto tijdens de trips.
Terwijl ik aan het motorijden ben, luisterend naar Truus Garmin, met tussen door een beetje achtergrondmuziek van Donna, let zij helemaal niet op het verkeer.
Zo wist ze dat we zondag tijdens een ritje 10 jagers, twee buizerds, toffe landschappen zijn voorbijgereden. Ook dat groepje mooie paarden, leuke huisjes en watertjes zijn haar niet ontgaan.
Af en toe roept ze wel eens: "Kijk daar,... heb je dat gezien?" Tegen dat ik weet in welke windrichting ze bedoelt, zijn we er natuurlijk al lang voorbij.
Volgende rit ga ik haar een fototoestel in de hand drukken, zodat ik de volgende dag de rit nog eens kan meemaken, maar dan ook over alles kan meepraten wat er onderweg te zien was.
Zouden jullie ook eens willen posten wat jullie passagiers zoal meemaken achteraan op de moto?
Terwijl ik aan het motorijden ben, luisterend naar Truus Garmin, met tussen door een beetje achtergrondmuziek van Donna, let zij helemaal niet op het verkeer.
Zo wist ze dat we zondag tijdens een ritje 10 jagers, twee buizerds, toffe landschappen zijn voorbijgereden. Ook dat groepje mooie paarden, leuke huisjes en watertjes zijn haar niet ontgaan.
Af en toe roept ze wel eens: "Kijk daar,... heb je dat gezien?" Tegen dat ik weet in welke windrichting ze bedoelt, zijn we er natuurlijk al lang voorbij.
Volgende rit ga ik haar een fototoestel in de hand drukken, zodat ik de volgende dag de rit nog eens kan meemaken, maar dan ook over alles kan meepraten wat er onderweg te zien was.
Zouden jullie ook eens willen posten wat jullie passagiers zoal meemaken achteraan op de moto?
-
Iron Gonzo
slapen
en als ze wakker is maakt ze soms fotos(indien cameratje mee natuurlijk)
dat doet mijn vrouw namelijk altijd achterop de moto
oudste zoon (12) geniet ook van het bochtenpikken en gassen
jongste zoon (9) heeft schrik en zit verkrampt
dus met hem achterop is het slakkegangetje
oudste zoon (12) geniet ook van het bochtenpikken en gassen
jongste zoon (9) heeft schrik en zit verkrampt
dus met hem achterop is het slakkegangetje
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 04 okt 2006, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Als het mij dan toch uiteindelijk eens lukt om het vrouwtje mee te krijgen dan is dat meestal de eerste kilometers bij elke bocht van "ai ai" en "niet te rap, he", "niet te rap in die bocht oei oei"
en als ze dan toch een beetje later op haar gemak is kijkt ze rond en heb ik blijkbaar ook een hele hoop dingen niet gezien die zij wel gezien heeft 
Meestal heeft ze dan ook het fototoestel in haar handen
Houdoe
Als het mij dan toch uiteindelijk eens lukt om het vrouwtje mee te krijgen dan is dat meestal de eerste kilometers bij elke bocht van "ai ai" en "niet te rap, he", "niet te rap in die bocht oei oei"
Meestal heeft ze dan ook het fototoestel in haar handen
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
-Wim-
Mijn jongste zoon ( 10 ) kickt op het meerijden. Bochtjes pakken, bochtjes pakken, bochtjes pakken, hiiihaaa...
Onze oudste ( 12 ) vond dat de jongste overdreef over de trekkracht van de GT
. Dan maar de topcase gemonteerd en even gaan gassen met de oudste erbij
. Hij kwam lijkbleek van de motor, maar bleef erbij dat de GT toch maar een brommerke is. Karakter heeft ie wel 
Onze oudste ( 12 ) vond dat de jongste overdreef over de trekkracht van de GT
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Mijn achterste (passagier natuurlijk) heeft het volste vertrouwen in mij.
Opstappen, intercom aansluiten en gassen maar.
Wel verwittig ik op voorhand als ik supersnel ga acceleren ofzo.
Ook gevaarlijke situaties zoals putten in de weg ed. worden via intercom aangekondigt.
Verder wat geleuter en gebabbel over lichte onderwerpen. Een losse babbel dus.
Opstappen, intercom aansluiten en gassen maar.
Wel verwittig ik op voorhand als ik supersnel ga acceleren ofzo.
Ook gevaarlijke situaties zoals putten in de weg ed. worden via intercom aangekondigt.
Verder wat geleuter en gebabbel over lichte onderwerpen. Een losse babbel dus.
-
Iron Gonzo
heb ik bijna eens meegemaaktsprint schreef:Die van mij haar ogen vallen ook altijd dichtIRON GONZO schreef:slapen
![]()
één van deze dagen valt ze er nog eens af.
waren met 60/5 op ritje in zeeuws vlaanderen en in een draai schoot ze wakker.
ze was compleet zijwaards gegaan en op het moment van wakker schieten trekt ze haar snel terug in een rechte positie
dat heeft maar een haar gescholen of we lagen tegen dek
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Flat Twin Power
Mijn vrouw zit als het ver is steeds te knikkebollen. Als ze denkt dat ik een auto die voor mij remt niet op tijd heeft gezien denkt ze dat ik een paard ben en trekt ze aan mijn heupen.
De oudste dochter (9) zit te zingen en kriebelt aan mijn nek.
Mijn zoontje (6) zwijgt geen minuut over alles wat hij ziet, komt dan thuis en zegt tegen mijn vrouw dat ik heel rap heb gereden, terwijl ik enkel maar aan 80 een vrachtwagen heb voorbijgestoken.
De oudste dochter (9) zit te zingen en kriebelt aan mijn nek.
Mijn zoontje (6) zwijgt geen minuut over alles wat hij ziet, komt dan thuis en zegt tegen mijn vrouw dat ik heel rap heb gereden, terwijl ik enkel maar aan 80 een vrachtwagen heb voorbijgestoken.
Harald, leest ze hier niet meer mee dat je zulke dingen zegt?
Anyway, voor die keren ik duo's meeneem hoor ik alleen "wauw, tof"
ook al giet het pijpestelen. (RT hé
) Aan de lichten gaat het vizier open en zijn het "koetjes en kalfjes" , "daar weet ik een leuk terraske" en "ik rijd nog eens mee hé"
Achteraf steevast één onderwerp: wat automobilisten allemaal doen achter het stuur. Ken idd ook vriendin die in slaap valt achterop.
Anyway, voor die keren ik duo's meeneem hoor ik alleen "wauw, tof"
ook al giet het pijpestelen. (RT hé
Achteraf steevast één onderwerp: wat automobilisten allemaal doen achter het stuur. Ken idd ook vriendin die in slaap valt achterop.
-
pierre-pieter-pierrot
LEUK IS ANDERS
Wat zijn de gevolgen van het geleuter in mijne intercom van ons madame: Bij de nieuwe GS werd de duo zadel verwijderd , samen met het bagage-rekje.Op deze plaats staat nu de topcase waar ik zo nodig kan tegen aan leunen.
Maar wat was dan haar getetter : Een paar voorbeelden ?
""""""""Kem kaaa !- Ist nog ver ?- Pas toch op je rijdt al bijna 120 ! - Da trilt onder meen gat : moot er van pissen - Kem deust stoppen we nie ?Deze keer hemmekik wel veel lawaai in mene helm..... zerre gij nog nie meug ?....Seg ge wet toch da kik veel schrik hem ?? """"""""""""
Soit en gevolgen : Nu ben ik echt een solo rijder : Ik vertrek en kom naar huis wanneer ik goesting heb en blijf plakken waar ik wil......en net voor thuis binnen rijden,maak ik een reset van de max snelheid op de GPS : Kem weer braaf geweest zenne op de baan : Kijk maar op de GPS.!!!!
Maar wat was dan haar getetter : Een paar voorbeelden ?
""""""""Kem kaaa !- Ist nog ver ?- Pas toch op je rijdt al bijna 120 ! - Da trilt onder meen gat : moot er van pissen - Kem deust stoppen we nie ?Deze keer hemmekik wel veel lawaai in mene helm..... zerre gij nog nie meug ?....Seg ge wet toch da kik veel schrik hem ?? """"""""""""
Soit en gevolgen : Nu ben ik echt een solo rijder : Ik vertrek en kom naar huis wanneer ik goesting heb en blijf plakken waar ik wil......en net voor thuis binnen rijden,maak ik een reset van de max snelheid op de GPS : Kem weer braaf geweest zenne op de baan : Kijk maar op de GPS.!!!!
Hallo,
dan heb ik geluk, wij zijn samen begonnen met motorrijden, en ze zit met een gerust hart achteraan, géén intercom maar wij zeggen zo wel iets tegen elkaar, is er vb. links iets de zien, dan geeft ze mij op mijn linkerkant een duw.
Zij volgt mee op de landkaart waar we zijn.
Enkel op de autostrade doet ze dat niet want dan valt ze in slaap, daarom dat ik bijna geen autostrade rij, dat zijn voor mij verloren kilometers.
Steuntjes tegen de grond rijden met haar erbij is géén probleem off-road, geen probleem, sneeuw, geen probleem,regenritten zijn haar favoriet (het is een voordeel met duo in regen en sneeuw, zo slipt je achterwiel minder snel door)
Van de 160.000km met deze GS heeft ze er 145.000km achteropgezeten maar binnenkort is het gedaan met de pret voor haar, want vanf volgend jaar zit de dochter bij mij achteraan en mag ze zelf rijden.
Groeten,
Jacinto
dan heb ik geluk, wij zijn samen begonnen met motorrijden, en ze zit met een gerust hart achteraan, géén intercom maar wij zeggen zo wel iets tegen elkaar, is er vb. links iets de zien, dan geeft ze mij op mijn linkerkant een duw.
Zij volgt mee op de landkaart waar we zijn.
Enkel op de autostrade doet ze dat niet want dan valt ze in slaap, daarom dat ik bijna geen autostrade rij, dat zijn voor mij verloren kilometers.
Steuntjes tegen de grond rijden met haar erbij is géén probleem off-road, geen probleem, sneeuw, geen probleem,regenritten zijn haar favoriet (het is een voordeel met duo in regen en sneeuw, zo slipt je achterwiel minder snel door)
Van de 160.000km met deze GS heeft ze er 145.000km achteropgezeten maar binnenkort is het gedaan met de pret voor haar, want vanf volgend jaar zit de dochter bij mij achteraan en mag ze zelf rijden.
Groeten,
Jacinto
Re: LEUK IS ANDERS
Deze wint voor mij de eerste prijs.pierre-pieter-pierrot schreef: Maar wat was dan haar getetter : Een paar voorbeelden ?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

vroegah, hadden wij een "intercom-systeem" op de motor. Kleine ankedote:
ik op de autoweg liedjes aan het zingen (ja kwaken
) op een gegeven moment vroeg ik aan mijn vrouw iets, zo van zeg had je dat of dat gezien?? Kreeg ik geen antwoord meer
wat bleek had zij de stekker losgetrokken om van mijn gekweel af te zijn
ja ik ga me die ellende toch niet de hele dag aanhoren was haar repliek
ja schat ik ook van jou
ben ik maar zanglessen gaan volgen 
ik op de autoweg liedjes aan het zingen (ja kwaken
I am not a complete idiot, some parts are missing
Re: LEUK IS ANDERS
Ik leun liever tegen mijn madam...pierre-pieter-pierrot schreef:Wat zijn de gevolgen van het geleuter in mijne intercom van ons madame: Bij de nieuwe GS werd de duo zadel verwijderd , samen met het bagage-rekje.Op deze plaats staat nu de topcase waar ik zo nodig kan tegen aan leunen.
Schitterend !!!Maar wat was dan haar getetter : Een paar voorbeelden ?
Mijn madam rijdt graag mee, en da's ook dank zij een rijvaardigheidscursus die we samen hebben gevolgd : ze deed alle oefeningen mee als duo. Actief meekijken, mee anticiperen in de bochten, ...
Maar GEEN intercom ! Ik wens me te concentreren op het rijden, we genieten in stilte
mvg
Hans