Wat vinden onze pasagiers leuk tijdens het motorijden?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Fox30

Wat vinden onze pasagiers leuk tijdens het motorijden?

Bericht door Fox30 »

Vanavond hadden mijn echtgenote en ik tijdens het avondeten een leuke topic. We zouden graag weten wat andere passagiers zo leuk vinden aan het achterop meerijden op de moto tijdens de trips.

Terwijl ik aan het motorijden ben, luisterend naar Truus Garmin, met tussen door een beetje achtergrondmuziek van Donna, let zij helemaal niet op het verkeer.
Zo wist ze dat we zondag tijdens een ritje 10 jagers, twee buizerds, toffe landschappen zijn voorbijgereden. Ook dat groepje mooie paarden, leuke huisjes en watertjes zijn haar niet ontgaan.

Af en toe roept ze wel eens: "Kijk daar,... heb je dat gezien?" Tegen dat ik weet in welke windrichting ze bedoelt, zijn we er natuurlijk al lang voorbij.

Volgende rit ga ik haar een fototoestel in de hand drukken, zodat ik de volgende dag de rit nog eens kan meemaken, maar dan ook over alles kan meepraten wat er onderweg te zien was.

Zouden jullie ook eens willen posten wat jullie passagiers zoal meemaken achteraan op de moto?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

slapen
en als ze wakker is maakt ze soms fotos(indien cameratje mee natuurlijk)

dat doet mijn vrouw namelijk altijd achterop de moto :?

oudste zoon (12) geniet ook van het bochtenpikken en gassen

jongste zoon (9) heeft schrik en zit verkrampt
dus met hem achterop is het slakkegangetje
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 04 okt 2006, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Als het mij dan toch uiteindelijk eens lukt om het vrouwtje mee te krijgen dan is dat meestal de eerste kilometers bij elke bocht van "ai ai" en "niet te rap, he", "niet te rap in die bocht oei oei" :roll: en als ze dan toch een beetje later op haar gemak is kijkt ze rond en heb ik blijkbaar ook een hele hoop dingen niet gezien die zij wel gezien heeft :oops:
Meestal heeft ze dan ook het fototoestel in haar handen 8)
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
jakke

Bericht door jakke »

Mijn vrouw zegt steeds "oei" en "ai" en "nie te rap" !! :?
Maar het is aan het beteren. :P

Den oudste zoon zegt niets tot ik eens optrek, dan is het van joehoe, wow. 8)

En de jongste zoon zit te gniffelen omdat de koekblikkers naar hem zwaaien aan het rode licht. :D
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Mijn jongste zoon ( 10 ) kickt op het meerijden. Bochtjes pakken, bochtjes pakken, bochtjes pakken, hiiihaaa... :P

Onze oudste ( 12 ) vond dat de jongste overdreef over de trekkracht van de GT :shock: . Dan maar de topcase gemonteerd en even gaan gassen met de oudste erbij :twisted:. Hij kwam lijkbleek van de motor, maar bleef erbij dat de GT toch maar een brommerke is. Karakter heeft ie wel :lol:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Kris adv

Bericht door Kris adv »

Wel Fox30,

Mijn vrouw reageert precies zoals uw vrouw.

Waarschijnlijk zijn het tweelingen!!!

Goed idee van die camera, zal ik de volgende keer ook doen.

Groeten,
Kris
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Mijn achterste (passagier natuurlijk) heeft het volste vertrouwen in mij.

Opstappen, intercom aansluiten en gassen maar.

Wel verwittig ik op voorhand als ik supersnel ga acceleren ofzo.

Ook gevaarlijke situaties zoals putten in de weg ed. worden via intercom aangekondigt.

Verder wat geleuter en gebabbel over lichte onderwerpen. Een losse babbel dus.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

IRON GONZO schreef:slapen

Die van mij haar ogen vallen ook altijd dicht 8)

één van deze dagen valt ze er nog eens af. :?
Marnix.

Afbeelding
....

Bericht door .... »

die van mij rijd liever zelf
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

sprint schreef:
IRON GONZO schreef:slapen

Die van mij haar ogen vallen ook altijd dicht 8)

één van deze dagen valt ze er nog eens af. :?
heb ik bijna eens meegemaakt
waren met 60/5 op ritje in zeeuws vlaanderen en in een draai schoot ze wakker.
ze was compleet zijwaards gegaan en op het moment van wakker schieten trekt ze haar snel terug in een rechte positie
dat heeft maar een haar gescholen of we lagen tegen dek
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Mijn vrouw zit als het ver is steeds te knikkebollen. Als ze denkt dat ik een auto die voor mij remt niet op tijd heeft gezien denkt ze dat ik een paard ben en trekt ze aan mijn heupen.
De oudste dochter (9) zit te zingen en kriebelt aan mijn nek.
Mijn zoontje (6) zwijgt geen minuut over alles wat hij ziet, komt dan thuis en zegt tegen mijn vrouw dat ik heel rap heb gereden, terwijl ik enkel maar aan 80 een vrachtwagen heb voorbijgestoken.
Harald

Bericht door Harald »

Die van ons......... :roll:
Moeilijk mee te krijgen,............joepie ben dan alleen weg.
Als ze dan toch eens achterop geraakt,
dan leuteren we via de de intercom over koetjes en kalfjes
en het feit dat de muziek te luid staat.
Maar dat doe ik dan misschien om haar net niet te moeten horen :lol:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Harald, leest ze hier niet meer mee dat je zulke dingen zegt? :roll:

Anyway, voor die keren ik duo's meeneem hoor ik alleen "wauw, tof"
ook al giet het pijpestelen. (RT hé 8) ) Aan de lichten gaat het vizier open en zijn het "koetjes en kalfjes" , "daar weet ik een leuk terraske" en "ik rijd nog eens mee hé"
Achteraf steevast één onderwerp: wat automobilisten allemaal doen achter het stuur. Ken idd ook vriendin die in slaap valt achterop.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Harald

Bericht door Harald »

Xavier schreef:Harald, leest ze hier niet meer mee dat je zulke dingen zegt? :roll:
Jawel, ze stond hier zelfs over mijn schouder mee te lezen tijdens het posten :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Aha, doe ze mijn groetjes, of beter geef ze ne kus. :D De kleine niet vergeten hé :D
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Mijn vrouw (als ze nog eens duoot tenminste, rijdt meestal zelf) heeft altijd ongelooflijk veel gezien. Die kan na een rit nog een uur vertellen (in detail) over landschappen, gebouwen,...
Nil volentibus arduum
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwars

Bericht door Dwars »

van mijn vrouw krijg ik (regelmatig) een stomp vanachter tegen me helm op: vergezeld van de woorden: "doe normaal" :mrgreen:

zou het aan mijn rijstijl liggen??? :twisted:
I am not a complete idiot, some parts are missing
jakke

Bericht door jakke »

luc boxer schreef:ironjakke:
Mijn vrouw zegt steeds "oei" en "ai" en "nie te rap" !! :?
Maar het is aan het beteren. :P
Gaat dat hier over leuk tijdens het motorijden :?: of leuk tijdens het.......
Allebei.Afbeelding
Afbeelding
pierre-pieter-pierrot

LEUK IS ANDERS

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Wat zijn de gevolgen van het geleuter in mijne intercom van ons madame: Bij de nieuwe GS werd de duo zadel verwijderd , samen met het bagage-rekje.Op deze plaats staat nu de topcase waar ik zo nodig kan tegen aan leunen.

Maar wat was dan haar getetter : Een paar voorbeelden ?

""""""""Kem kaaa !- Ist nog ver ?- Pas toch op je rijdt al bijna 120 ! - Da trilt onder meen gat : moot er van pissen - Kem deust stoppen we nie ?Deze keer hemmekik wel veel lawaai in mene helm..... zerre gij nog nie meug ?....Seg ge wet toch da kik veel schrik hem ?? """"""""""""

Soit en gevolgen : Nu ben ik echt een solo rijder : Ik vertrek en kom naar huis wanneer ik goesting heb en blijf plakken waar ik wil......en net voor thuis binnen rijden,maak ik een reset van de max snelheid op de GPS : Kem weer braaf geweest zenne op de baan : Kijk maar op de GPS.!!!!
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi,

Die van mij geniet babbelt wat gezellig door de intercom (nee, geen gezaag), geniet van het landschap, geniet van het zien van de dieren onderweg (varken achter het stuur?)....
en van de trillingen in het zadel. :lol:

Greetz,

Stelo
R1200RT
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

Hallo,

dan heb ik geluk, wij zijn samen begonnen met motorrijden, en ze zit met een gerust hart achteraan, géén intercom maar wij zeggen zo wel iets tegen elkaar, is er vb. links iets de zien, dan geeft ze mij op mijn linkerkant een duw.
Zij volgt mee op de landkaart waar we zijn.
Enkel op de autostrade doet ze dat niet want dan valt ze in slaap, daarom dat ik bijna geen autostrade rij, dat zijn voor mij verloren kilometers.
Steuntjes tegen de grond rijden met haar erbij is géén probleem off-road, geen probleem, sneeuw, geen probleem,regenritten zijn haar favoriet (het is een voordeel met duo in regen en sneeuw, zo slipt je achterwiel minder snel door)
Van de 160.000km met deze GS heeft ze er 145.000km achteropgezeten maar binnenkort is het gedaan met de pret voor haar, want vanf volgend jaar zit de dochter bij mij achteraan en mag ze zelf rijden.

Groeten,

Jacinto
jakke

Re: LEUK IS ANDERS

Bericht door jakke »

pierre-pieter-pierrot schreef: Maar wat was dan haar getetter : Een paar voorbeelden ?

""""""""Kem kaaa !- Ist nog ver ?- Pas toch op je rijdt al bijna 120 ! - Da trilt onder meen gat : moot er van pissen - Kem deust stoppen we nie ?Deze keer hemmekik wel veel lawaai in mene helm..... zerre gij nog nie meug ?....Seg ge wet toch da kik veel schrik hem ?? """"""""""""

Soit en gevolgen : Nu ben ik echt een solo rijder : Ik vertrek en kom naar huis wanneer ik goesting heb en blijf plakken waar ik wil......en net voor thuis binnen rijden,maak ik een reset van de max snelheid op de GPS : Kem weer braaf geweest zenne op de baan : Kijk maar op de GPS.!!!!
Deze wint voor mij de eerste prijs. :P :P

:D :wink:
Afbeelding
Dwars

Bericht door Dwars »

vroegah, hadden wij een "intercom-systeem" op de motor. Kleine ankedote:

ik op de autoweg liedjes aan het zingen (ja kwaken :oops: ) op een gegeven moment vroeg ik aan mijn vrouw iets, zo van zeg had je dat of dat gezien?? Kreeg ik geen antwoord meer :shock: wat bleek had zij de stekker losgetrokken om van mijn gekweel af te zijn :lol: :lol: ja ik ga me die ellende toch niet de hele dag aanhoren was haar repliek :? ja schat ik ook van jou :wink:

:wink: ben ik maar zanglessen gaan volgen :mrgreen:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Hans

Re: LEUK IS ANDERS

Bericht door Hans »

pierre-pieter-pierrot schreef:Wat zijn de gevolgen van het geleuter in mijne intercom van ons madame: Bij de nieuwe GS werd de duo zadel verwijderd , samen met het bagage-rekje.Op deze plaats staat nu de topcase waar ik zo nodig kan tegen aan leunen.
Ik leun liever tegen mijn madam... :D Haar armen rond mijn buikje... hmmm...
Maar wat was dan haar getetter : Een paar voorbeelden ?

Schitterend !!! :lol: De quote van de week ! :lol: :lol:

Mijn madam rijdt graag mee, en da's ook dank zij een rijvaardigheidscursus die we samen hebben gevolgd : ze deed alle oefeningen mee als duo. Actief meekijken, mee anticiperen in de bochten, ...
Maar GEEN intercom ! Ik wens me te concentreren op het rijden, we genieten in stilte :D En als de ene iets ziet dat de moeite is zal hij/zij de andere daar met een gebaar, een knuffel, een tik op de helm,... wel attent op maken. Het palaveren is voor NA de rit, liefst op een terraske. :D

mvg
Hans
Afbeelding
Plaats reactie