Stille helm gezocht !

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Har

Stille helm gezocht !

Bericht door Har »

Ik meet 186 cm ,rijd met een R 1100 R 1995 ( op hoogste zadelstand) met origineel BMW-windscherm + Schubert C2 helm maar het windgeruis is niet te pruimen vanaf 80 km/u ? bestaat er een oplossing voor de helm ? of weet iemand (met ervaringen) welke helm het minste lawaai maakt op mijn bakske ? ( NB: de HJC-systeemhelm van vrouwke maak veel minder lawaai maar is te klein voor mij )

Dank voor de raad !

Har
:D
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hallo Har,

Probeer eens om een buff te gebruiken en de onderkant van je helm goed af te dichten. Het grootste lawaai komt altijd vandaar...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik heb zelf met een R '97 gereden met origineel windscherm. De beste oplossing is volgens mij, zonder scherm en met een gewone helm.
Met geen enkele systeemhelm die ik getest heb kon ik het uren uit houden van het gebulder.
De Shubert C2 was zelfs de slechtste helm die ik op mijn R op mijn kop gehad heb. Heb hem op de RT nog een tijdje gebruikt tot ik de Nolan N101 leren kennen heb.
Moest ik geen bril dragen zou mijn volgende aankoop terug een gewone gesloten helm zijn.

Dus gewoon zoveel mogelijk helmen uittesten, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, weet ook geen winkel waar ze dat met de glimlach doen!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
TonTon

Re: Stille helm gezocht !

Bericht door TonTon »

Har schreef:Ik meet 186 cm ,rijd met een R 1100 R 1995 ( op hoogste zadelstand) met origineel BMW-windscherm + Schubert C2 helm maar het windgeruis is niet te pruimen vanaf 80 km/u ? bestaat er een oplossing voor de helm ? of weet iemand (met ervaringen) welke helm het minste lawaai maakt op mijn bakske ? ( NB: de HJC-systeemhelm van vrouwke maak veel minder lawaai maar is te klein voor mij )

Dank voor de raad !

Har
:D
oordopjes......ik draag er altijd , van Audiosafe 25 € met 2 types filtertjes , maar je kunt er zelfs laten maken op maat kostprijs +- 100 € , er is eens een artikel hierover verschenen in "Motoren & Toerisme".....
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik zal het nog één keer uitleggen :wink:
Een C2 is een zeer stille helm, buff is niet nodig, dat ding is zo al heel afgesloten. Maar alleen op een naked. Met al die overbeschermende superschermen is ie dus niks waard, of zeker niet meer dan een helmpje uit de Lidl van 39 euro. Doe jezelf een lol, gooi dat groot scherm eraf, zet een kleintje van 25 euro in de plaats, en je hebt de stilste, best ventilerende, zonnewerende en comfortabelste helm ooit. Wil je toch met een Hormann-poort op de motor rondrijden, koop dan een Jet-helm, een Lazertje van 75 euro en je wil die C2 zelfs niet meer.
Je hebt dus tegelijkertijd de beste en de slechtste helm in huis.
Probeer eens tegen 90 per uur te rijden, en beetje bij beetje recht te staan. Tegen dat je helemaal rechtstaat, heb je dus een supergoede helm. En het scherm even demonteren, dat kan je zonder de beugels te verwijderen, dan heb je al een idee.
Wulf

Bericht door Wulf »

Klopt wat Lomax schrijft, op mijn GT was het lawaai niet te doen nu rijd ik ik met mijn scherm helemaal naar beneden en ja ik vang meer direkte wind maar het lawaai is veel minder en de turbelentie is weg.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Har

Bericht door Har »

Dank makkers voor de reacties...

...Lomax... wat je schrijft kan ik bevestigen.. maar ik rijd graag (soms must) eens op de snelweg.. en zonder scherm zijn snelheden boven de 90 km/u vermoeiend.
Met mijn BMW- windscherm kan ik probleemloos 130 en meer aanhouden.. dus.. dan maar op zoek naar een andere helm ..

vriendelijke groeten,

Har
TonTon

Bericht door TonTon »

Har schreef:Dank makkers voor de reacties...

...Lomax... wat je schrijft kan ik bevestigen.. maar ik rijd graag (soms must) eens op de snelweg.. en zonder scherm zijn snelheden boven de 90 km/u vermoeiend.
Met mijn BMW- windscherm kan ik probleemloos 130 en meer aanhouden.. dus.. dan maar op zoek naar een andere helm ..

vriendelijke groeten,

Har
misschien eens kijken of er geen vervangruit bestaat met een "flip-up" ? dat scheelt stukken, met mijn origineel scherm van BMW ( 1150 RT ) kon ik gewoon niet met scherm open rijden , nu ruit van "Givi" mét flip-up en ik kan bij wijze van spreken tot 180 km /uur met vizier open rijden , de wind wordt veel meer omhoog geleid.
Jan B

Bericht door Jan B »

Ik denk dat Arnold gelijk heeft. Oordopjes zijn de enige oplossing. Ik heb zelf een roadster ( R850R/2000) met standaard BMW scherm. Mijn vorige helm was een Nolan systeemhelm. En nu al één jaar een Schuberth C2. De Schuberth is zeker stiller. Maar echt stil wordt het pas met oordopjes. Ik koop er bij de apotheker. Gewone schuimrubber dopjes die je per 2 of per 3 koopt. Ze zijn voor éénmalig gebruik maar daar veeg ik vierkant mijn ... aan. Ik doe met één paar makkelijk 3 maanden en toegegeven ik zou ze dan niet echt meer willen uitlenen maar echt goor is het niet. Ze zijn al kegelvormig je moet er dus alleen nog een puntje aan kneden en in je oor zetten ze uit tot je het geluid hoort wegfaden naar bijna stil. Een gps kan je nog verstaan in je helm en zelfs sirenes en claxons blijven hoorbaar. Maar het gebulder is weg. Voor 5 kilometer stop ik ze er niet in maar vanzodra ik 30 kilometer autostrade moet afhaspelen wel. Als je lange reistrajecten moet doen blijf je ook na 700 kilometer geconcentreerd wat na uren gebulder in je oren veel minder vanzelfsprekend is. Volgens mij de goedkoopste veiligheidsoptie die er is.

Jan.
R850R
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Ze zijn voor éénmalig gebruik maar daar veeg ik vierkant mijn ... aan. Ik doe met één paar makkelijk 3 maanden en toegegeven ik zou ze dan niet echt meer willen uitlenen maar echt goor is het niet.
Jan.[/quote]
En dan kan je ze altijd nog in de wasmaschine gooien. En eerder ook. Ja, als het over zuinigheid gaat moet :?: je toch bij ene ollander zijn :) .
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Scarto

Bericht door Scarto »

Lomax heeft een punt.

Op de VFR was de Schubert C1 stukken stiller dan mijn Shark integraal, tot de RT kwam. Een gebulder van jewelste. Dat probleem is helemaal opgelost door een hogere ruit te plaatsen zodat alle frontale luchtstromen niet op maar over de helm werden weggeleid. Heb zelfs geen oordoppen nodig. :!:

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Ik rij nu bijna 10 jaar met een BMW Systeemhelm (dit is nu m'n tweede) en ik heb vanaf het eerste moment die vervelende oorpluggen weggegooid. De helm sluit prima aan en is (voor mijn hoofd!) perfect stil. Maar de perfecte helm voor iedereen bestaat volgens mij niet. Je ziet vaak dat men met een te grote helm rondrijd. Hij moet zitten als een spijkerbroek; strak, maar niet ongemakkelijk. Blijf ook niet te lang met dezelfde helm rondrijden, hij wordt (net als een spijkerbroek...) op den duur te ruim. Nee, ik verkoop geen helmen 8)
Don't fix it if it ain't broken...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

toch net het leuke aan motorrijden... genieten van de wind de omgeving... straks moeten we nog helmen hebben die de reukjes wegfilteren op het platteland :?:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

perfect stil en zonder helm: een auto. :lol:

Ik rij met een BMW sytem 4 en met hoger en breder BMW scherm.
140 km/u met opengeklapte helm geen probleem.
Met helm dicht wel windgeruis maar niet storend.
Steek daar de luidsprekertjes in van bv. gps en het geluid verminderd nog want de helm sluit beter aan tegen de oren.
Eventueel een beetje muziek in die luidsprekers en ge vergeet naar het windgeruis te luisteren.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Makky

Shubert = BMW systeem helmen

Bericht door Makky »

collega's,
De helmen van shubert zijn idem als de die van BMW.
Shubert produceert die voor BMW, kan je goed zien aan het spoilerke achter op de helm. Enkel het kin gedeelte is specifiek voor BMW gemaakt.

Grtz,

Makky
Trotse eigenaar van een R1100RT na een positieve BMW ervaring model R1100R
Wulf

Bericht door Wulf »

De helmen van Bmw worden gemaakt door Shubert, maar zijn niet gelijk. :wink:
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Makky

BMW vs Shubert

Bericht door Makky »

In iedergeval, de viziers zijn identiek!! 8)
Ik heb mijn helm (C2) naast de helm van BMW gelegd en het enige vershil die ik kon opmerken is het kin gedeelte die puntiger is.
Trotse eigenaar van een R1100RT na een positieve BMW ervaring model R1100R
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Ik gebruik in mijn C2 oordoppen (ze zijn eerder groot én felrood !) uit den Brico ... kunt ge meermaals gebruiken, ik doe ongeveer een dikke week per setje.

Ze dempen VEEL beter dan die van de apotheker en zijn VEEL goedkoper.
8)
Plaats reactie