Beoordeling F800 door eigenaars

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

D@V
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2006, 03:57

Beoordeling F800 door eigenaars

Bericht door D@V »

Hallo Iedereen,

Afgelopen weekend ben ik met mijn nieuwe F800ST en nog steeds de zelfde vriendin naar de eifel gereden. Ideaal terrein zou je zeggen om dat bakje eens aan de tand te voelen gedurende een 1000km. Dit zijn zowat de punten die ik zowel positief als negatief ervaren heb:
pos: :D
- het betere kapwerk, de moto komt echt tot zijn recht in de Eifel.
- superzuinig gewoon, gemiddeld verbruik van 5L.
- goede zithouding, omdat ik 1.7m meet komen mijn voeten wel maar
juist aan de grond. Daardoor is de bescherming van de ruit perfect.

neg: :(
- reeds na 100 km hadden we beiden verschrikkelijke zadelpijn, hopelijk
komt dit omdat het een nieuw zadel is.


Greetz

D@v
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier f800st rijder.

goed dat de eerste bevindingen van deze motor gaan beginnen toestromen.

laat de Km maar komen en indien het zadel uw achterste blijft pijnigen, mischien eens kijken voor een corbin
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

eerste 600 km

Bericht door Transalpje »

Na smoorverliefd te zijn geworden op het motor- en autosalon te brussel, en na een overtuigende testrit eind juli, staat hij eindelijk sedert vorige woensdag in de garage. Een nieuwe grijze BMW F800 ST.

Ondanks het minder goede weer toch al 600 km op de teller, op zeer gevarieerde wegen.

Positief:
+ stuurt zalig
+ bijzonder stabiel in snelle bochten
+ bloedmooi :D
+ voldoende power, zonder agressie.
+ geen vet meer van velg af te poetsen door riem
+ krachtige remmen

Minder:
+ 'ducati' geluiden in versnellingsbak in neutraal en soms in eerste (blijkbaar zou dit verbeteren na eerste servicebeurt)
+ lange afstanden stadsverkeer vraagt meer dan vorige bike een slippende koppeling.

Maar ik stap nog steeds met een smile tot achter mijn oren op de moto ... zalig genieten ... nog meer dan op de transalp de voorbije twee jaar.

hier een paar foto's : http://www.pixagogo.com/8007825191
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het Forum transalpje
veel plezier met U F en hou ons op de hoogte van het rijlen en zeilen.


Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Bericht door Oneshark »

Hoi,
Zeer mooie eigentijdse bike,
alleen die koffers zijn niet (mijn) smaak, :shock:
hadden mijn inziens een betere design verdiend, zoals de bike zelf.
Vele toffe km en keep it save, grtn :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Dirk 9700
Berichten: 691
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Dirk 9700 »

Proficiat met jullie aankoop, véél veilige kilometers toegewenst 8)
Welkom op het forum.

Groeten,
Dirk :wink:
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
GSfili
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2005, 13:13
Locatie: Jabbeke

Bericht door GSfili »

vandaag als vervangmotor een F800s meegekregen. Volgende valt mij op:

dankzij (ondanks) het minimale schermpje zeer gering windgeluid (in tegenstelling met een GS1150 allesinds)
stuurt zeer vast, zeer stabiel kader.
Pittig, niet agressief, remt goed op de motor.
Als je anti-duik gewoon bent is het toch even wennen.
Zeer stil, boven de 100 hoor je de motor niet meer draaien.
Zou toch niet geschikt zijn om dagelijks 200 km W-W mee te doen, de zithouding vind ik vermoeiend, "moet je nu liggen of toch wat met meer gestrekte armen rijden" gevoel? Misschien heeft dit met m'n 1,87 te maken.
Leuke ervaring op een goedogende (gedurfde styling) machine.

grtz
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
Guidoviv
Berichten: 245
Lid geworden op: 09 feb 2006, 12:02
Locatie: Rillaar
Contacteer:

Re: eerste 600 km

Bericht door Guidoviv »

Transalpje schreef:Na smoorverliefd te zijn geworden op het motor- en autosalon te brussel, en na een overtuigende testrit eind juli, staat hij eindelijk sedert vorige woensdag in de garage. Een nieuwe grijze BMW F800 ST.

Ondanks het minder goede weer toch al 600 km op de teller, op zeer gevarieerde wegen.

Positief:
+ stuurt zalig
+ bijzonder stabiel in snelle bochten
+ bloedmooi :D
+ voldoende power, zonder agressie.
+ geen vet meer van velg af te poetsen door riem
+ krachtige remmen

Minder:
+ 'ducati' geluiden in versnellingsbak in neutraal en soms in eerste (blijkbaar zou dit verbeteren na eerste servicebeurt)
+ lange afstanden stadsverkeer vraagt meer dan vorige bike een slippende koppeling.

Maar ik stap nog steeds met een smile tot achter mijn oren op de moto ... zalig genieten ... nog meer dan op de transalp de voorbije twee jaar.

hier een paar foto's : http://www.pixagogo.com/8007825191
Welkom Tom,ik heb voor dit weekend dezelfde als jij hebt als vervangmoto gekregen.We zullen die zondag tijdens de Mertens rit samen eens deftig aan de tand voelen he.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Re: eerste 600 km

Bericht door Transalpje »

Guidoviv schreef: Welkom Tom,ik heb voor dit weekend dezelfde als jij hebt als vervangmoto gekregen.We zullen die zondag tijdens de Mertens rit samen eens deftig aan de tand voelen he.
En wat zijn jouw bevindingen ... ben benieuwd. :)
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Voorlopig ook mijn vervoersmiddel. Deze morgen zeiknat geworden :twisted: Die F800ST rijdt voortreffelijk. Gezwind en leuk in de bochten maar wat te licht voor mij. 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Bericht door RUSOR »

@Stoffel
wat te licht voor mij.
Beetje dieeten he Stoffel :lol: :lol: :lol:

GRTS Danny
wemalo
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 sep 2006, 09:27

Bericht door wemalo »

Deze voormiddag heb ik een ritje met de F800S kunnen doen. Mijn wederhelft had vooraf veel van deze motor verwacht, maar zowel zij als ik stapten ontgoocheld van de motor. De motor is zijn geld helemaal niet waard en verbleekt in vergelijking met de Kawasaki ER6F waar ik onlangs ook met kon rijden. Het zadel is een plank en het comfort voor de duo was nog verder te zoeken door die ongelukkige bult. Voordeel waren wel die handgrepen. De afwerking staat wel op een hoog niveau en het uitlaatgeluid is mooi maar dit alles verzinkt in het niets vanaf het moment dat de motor in zijn neutraal staat te draaien. Wat een rammelbak! Het is misschien eigen aan het beestje, maar de mechanische geluiden waren zowel voor de duo als voor mij té storend om te genieten. De grootste spelbreker is echter de versnellingsbak. Mijn laatste BMW (R1100R) was geen toonbeeld van soepel schakelen, maar de F800S slaagt erin om nog slechter te doen. De motor kent tussen zowat iedere versnelling een neutraalstand. Bij het flink gassen kon ik op bepaalde momenten zelfs geen versnelling hoger schakelen. Ze moeten bij BMW misschien eens de versnellingsbak van hun laatste boxers proberen in de F800S? De remmen blinken ook niet uit in hetgene wat ze moeten doen (op de R1200R waren ze dan weer uitmuntend). De motor trilde er ook lustig op los (mijn Soes-crosser doet het op dit vlak zelfs beter). Het beste aan de motor vond ik de stabiliteit.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Hallo, heb een begin september een rij-indruk geschreven over de S/ST en staat te lezen op m'n webstekje. Heerlijke motorfietsen.
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Stoffel schreef:Voorlopig ook mijn vervoersmiddel. Deze morgen zeiknat geworden :twisted: Die F800ST rijdt voortreffelijk. Gezwind en leuk in de bochten maar wat te licht voor mij. 8)

Stoffel ;)
Ach zo, tis ni wel voor meneer :?

Ja, die 800 heeft wel potentieel. Denk vooral aan nieuwe rijders. Hoop er ook eens een toerke mee te kunnen doen. Inderdaad jammer van die koffers. Naar mijn mening waren de normale koffers zoals op GT of RT beter geweest. Qua styling, duurzaamheid en gebruiksgemak lijkt de nieuwe Deauville me echter een even goede keus...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Guidoviv
Berichten: 245
Lid geworden op: 09 feb 2006, 12:02
Locatie: Rillaar
Contacteer:

Re: eerste 600 km

Bericht door Guidoviv »

Transalpje schreef:
Guidoviv schreef: Welkom Tom,ik heb voor dit weekend dezelfde als jij hebt als vervangmoto gekregen.We zullen die zondag tijdens de Mertens rit samen eens deftig aan de tand voelen he.
En wat zijn jouw bevindingen ... ben benieuwd. :)
Wel de F800St heeft mij aangenaam verrast,heb er in totaal 650km mee gereden.Op lage toeren wel wat motortrillingen maar helemaal niet storend.Motor gaat vlot in toeren,ook met duo.Douzit is trouwens veel beter dan op mijn K1200R,maar die bult is wel storend.Remmen zijn zeker voldoende,wel grijpt het abs achteraan nogal snel in.Verbruik is heel goed meegevallen,gemiddeld 5l/100km met een minimum van 4,2/100km (met duo).Zadel was voor mij goed,heb op geen enkel ogenblik last gehad van zadelpijn en heb toch 1 maal 440km gedaan op 1 dag.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Hallo iedereen

Heb 2 weken geleden mijn R1150RT omgeruild voor een F800S , iets meer gooi en smijtfiets , is gewoon een vinnig fun machientje .
Na de 150km/u moet ge geen boest meer verwachten ,maar gaat het vlot genoeg naar de 200 en erover, voor het hedendaags verkeer .
De 85 paardje kan je ten alle tijden allemaal mennen , zonder dat voorwielen het luchtruim gaan opzoeken .
Voor het woon werk verkeer , kan hij gerust voldoen , al is het er wel wat frisser op , maar dat gaat dan weer wat minder zweten worden in de zomer met 25°.
Tussen de 120 en de 140 op de snelweg is goed aan te houden , de druk is van de polsen weg , en toch hangt de vlag niet uit ; de druk op de polsen is trouwens al weg vanaf 80 .
Men eerste 1000 zitten erop , nu het onderhoud afwachten , of dat ook zo meevalt als de rest .

Stef
Mingh
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2006, 13:14
Contacteer:

Bericht door Mingh »

heb me op de site aangeboden voor een testrit, 3 weken geleden. Nog nis van gehoord.....
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Eerste onderhoud 1000 km van men F800S gehad vandaag , 78 euroooooos.
Weet er iemand hou het komt dat de motorolie die ze erin hebben gedaan (gp 20W50) rood van kleur is ?
Ik dacht dat enkel ATF olie rood was .

gr

Stef
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Mingh schreef:heb me op de site aangeboden voor een testrit, 3 weken geleden. Nog nis van gehoord.....
Normaal krijg je e-mail met een telefoonnr die je dan moet bellen. Maar zou zeggen gewoon binnenstappen bij dealer en vragen ... lukt ook
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Pinker
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mar 2005, 20:17
Locatie: Limburg

Bericht door Pinker »

Ik heb vandaag een F800S mee als vervanging van mijn 12GS (onderhoud). Ik kan me niet vinden in de kritiek op de schakelbak, dit machien schakelt beter dan mijn GS, soepeler en zonder ontkoppelen valt 'm gelijk in de volgende versnelling. Even plat op de buik gaan liggen en 220 eruit gehaald, leuke is je remt dan niet alleen op de motor maar ook met je lichaam als je dan rechtkomt. Vééééél stiller dan de GS, enkel een zacht fluittoontje. Zitcomfort langere ritten lijkt me minder en ik denk dat je veel vaker moet tanken, ik schat dat de actieradius ongeveer 220 km is, niet meer.
Deze rammelt zeker niet en het uitlaatgeluid vind ik leuk, leuker dan de GS want die hoor je zo goed als niet.

Kortom, een echte funfiets voor bochtige wegeltjes, niks voor alledaags gebruik en 200 km/dag.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Ik doe toch zo'n 320 km met een bak hoor :)

En 500 km richting ardennen en terug is ook niet direct een probleem wat zitcomfort betreft op de F 800 ST.
Laatst gewijzigd door Transalpje op 25 okt 2006, 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Ik doe er 300 km mee , maar nog altijd met een 40km tegoed op de BC.
en gaat er een 14 - 15 liter in .

Greetz

Stef
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Langduurtest F800S

Bericht door GSeorgie »

artikel op motornet.be
Langduurtest F800S

http://www.motornet.be/modellen/061106_bmw.html

cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Qua styling, duurzaamheid en gebruiksgemak lijkt de nieuwe Deauville me echter een even goede keus...
In de nieuwe M&T dubbeltest Bmw F800 vs Honda Deauville... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

artikel op motornet.be
Langduurtest F800S
En een duik in de accessoires

http://www.motornet.be/accessoires/ande ... f800s.html

gebruikers op het net :
http://f800riders.org/

Cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Plaats reactie