Beoordeling F800 door eigenaars
Moderator: GVN
Beoordeling F800 door eigenaars
Hallo Iedereen,
Afgelopen weekend ben ik met mijn nieuwe F800ST en nog steeds de zelfde vriendin naar de eifel gereden. Ideaal terrein zou je zeggen om dat bakje eens aan de tand te voelen gedurende een 1000km. Dit zijn zowat de punten die ik zowel positief als negatief ervaren heb:
pos:
- het betere kapwerk, de moto komt echt tot zijn recht in de Eifel.
- superzuinig gewoon, gemiddeld verbruik van 5L.
- goede zithouding, omdat ik 1.7m meet komen mijn voeten wel maar
juist aan de grond. Daardoor is de bescherming van de ruit perfect.
neg:
- reeds na 100 km hadden we beiden verschrikkelijke zadelpijn, hopelijk
komt dit omdat het een nieuw zadel is.
Greetz
D@v
Afgelopen weekend ben ik met mijn nieuwe F800ST en nog steeds de zelfde vriendin naar de eifel gereden. Ideaal terrein zou je zeggen om dat bakje eens aan de tand te voelen gedurende een 1000km. Dit zijn zowat de punten die ik zowel positief als negatief ervaren heb:
pos:
- het betere kapwerk, de moto komt echt tot zijn recht in de Eifel.
- superzuinig gewoon, gemiddeld verbruik van 5L.
- goede zithouding, omdat ik 1.7m meet komen mijn voeten wel maar
juist aan de grond. Daardoor is de bescherming van de ruit perfect.
neg:
- reeds na 100 km hadden we beiden verschrikkelijke zadelpijn, hopelijk
komt dit omdat het een nieuw zadel is.
Greetz
D@v
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
welkom hier f800st rijder.
goed dat de eerste bevindingen van deze motor gaan beginnen toestromen.
laat de Km maar komen en indien het zadel uw achterste blijft pijnigen, mischien eens kijken voor een corbin
goed dat de eerste bevindingen van deze motor gaan beginnen toestromen.
laat de Km maar komen en indien het zadel uw achterste blijft pijnigen, mischien eens kijken voor een corbin
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
- Locatie: Kessel-lo
eerste 600 km
Na smoorverliefd te zijn geworden op het motor- en autosalon te brussel, en na een overtuigende testrit eind juli, staat hij eindelijk sedert vorige woensdag in de garage. Een nieuwe grijze BMW F800 ST.
Ondanks het minder goede weer toch al 600 km op de teller, op zeer gevarieerde wegen.
Positief:
+ stuurt zalig
+ bijzonder stabiel in snelle bochten
+ bloedmooi
+ voldoende power, zonder agressie.
+ geen vet meer van velg af te poetsen door riem
+ krachtige remmen
Minder:
+ 'ducati' geluiden in versnellingsbak in neutraal en soms in eerste (blijkbaar zou dit verbeteren na eerste servicebeurt)
+ lange afstanden stadsverkeer vraagt meer dan vorige bike een slippende koppeling.
Maar ik stap nog steeds met een smile tot achter mijn oren op de moto ... zalig genieten ... nog meer dan op de transalp de voorbije twee jaar.
hier een paar foto's : http://www.pixagogo.com/8007825191
Ondanks het minder goede weer toch al 600 km op de teller, op zeer gevarieerde wegen.
Positief:
+ stuurt zalig
+ bijzonder stabiel in snelle bochten
+ bloedmooi
+ voldoende power, zonder agressie.
+ geen vet meer van velg af te poetsen door riem
+ krachtige remmen
Minder:
+ 'ducati' geluiden in versnellingsbak in neutraal en soms in eerste (blijkbaar zou dit verbeteren na eerste servicebeurt)
+ lange afstanden stadsverkeer vraagt meer dan vorige bike een slippende koppeling.
Maar ik stap nog steeds met een smile tot achter mijn oren op de moto ... zalig genieten ... nog meer dan op de transalp de voorbije twee jaar.
hier een paar foto's : http://www.pixagogo.com/8007825191
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
http://users.telent.be/transalpje
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
welkom hier op het Forum transalpje
veel plezier met U F en hou ons op de hoogte van het rijlen en zeilen.
veel plezier met U F en hou ons op de hoogte van het rijlen en zeilen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
vandaag als vervangmotor een F800s meegekregen. Volgende valt mij op:
dankzij (ondanks) het minimale schermpje zeer gering windgeluid (in tegenstelling met een GS1150 allesinds)
stuurt zeer vast, zeer stabiel kader.
Pittig, niet agressief, remt goed op de motor.
Als je anti-duik gewoon bent is het toch even wennen.
Zeer stil, boven de 100 hoor je de motor niet meer draaien.
Zou toch niet geschikt zijn om dagelijks 200 km W-W mee te doen, de zithouding vind ik vermoeiend, "moet je nu liggen of toch wat met meer gestrekte armen rijden" gevoel? Misschien heeft dit met m'n 1,87 te maken.
Leuke ervaring op een goedogende (gedurfde styling) machine.
grtz
dankzij (ondanks) het minimale schermpje zeer gering windgeluid (in tegenstelling met een GS1150 allesinds)
stuurt zeer vast, zeer stabiel kader.
Pittig, niet agressief, remt goed op de motor.
Als je anti-duik gewoon bent is het toch even wennen.
Zeer stil, boven de 100 hoor je de motor niet meer draaien.
Zou toch niet geschikt zijn om dagelijks 200 km W-W mee te doen, de zithouding vind ik vermoeiend, "moet je nu liggen of toch wat met meer gestrekte armen rijden" gevoel? Misschien heeft dit met m'n 1,87 te maken.
Leuke ervaring op een goedogende (gedurfde styling) machine.
grtz
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
Lid BMW mc Vl
Re: eerste 600 km
Welkom Tom,ik heb voor dit weekend dezelfde als jij hebt als vervangmoto gekregen.We zullen die zondag tijdens de Mertens rit samen eens deftig aan de tand voelen he.Transalpje schreef:Na smoorverliefd te zijn geworden op het motor- en autosalon te brussel, en na een overtuigende testrit eind juli, staat hij eindelijk sedert vorige woensdag in de garage. Een nieuwe grijze BMW F800 ST.
Ondanks het minder goede weer toch al 600 km op de teller, op zeer gevarieerde wegen.
Positief:
+ stuurt zalig
+ bijzonder stabiel in snelle bochten
+ bloedmooi
+ voldoende power, zonder agressie.
+ geen vet meer van velg af te poetsen door riem
+ krachtige remmen
Minder:
+ 'ducati' geluiden in versnellingsbak in neutraal en soms in eerste (blijkbaar zou dit verbeteren na eerste servicebeurt)
+ lange afstanden stadsverkeer vraagt meer dan vorige bike een slippende koppeling.
Maar ik stap nog steeds met een smile tot achter mijn oren op de moto ... zalig genieten ... nog meer dan op de transalp de voorbije twee jaar.
hier een paar foto's : http://www.pixagogo.com/8007825191
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
- Locatie: Kessel-lo
Re: eerste 600 km
En wat zijn jouw bevindingen ... ben benieuwd.Guidoviv schreef: Welkom Tom,ik heb voor dit weekend dezelfde als jij hebt als vervangmoto gekregen.We zullen die zondag tijdens de Mertens rit samen eens deftig aan de tand voelen he.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
http://users.telent.be/transalpje
Deze voormiddag heb ik een ritje met de F800S kunnen doen. Mijn wederhelft had vooraf veel van deze motor verwacht, maar zowel zij als ik stapten ontgoocheld van de motor. De motor is zijn geld helemaal niet waard en verbleekt in vergelijking met de Kawasaki ER6F waar ik onlangs ook met kon rijden. Het zadel is een plank en het comfort voor de duo was nog verder te zoeken door die ongelukkige bult. Voordeel waren wel die handgrepen. De afwerking staat wel op een hoog niveau en het uitlaatgeluid is mooi maar dit alles verzinkt in het niets vanaf het moment dat de motor in zijn neutraal staat te draaien. Wat een rammelbak! Het is misschien eigen aan het beestje, maar de mechanische geluiden waren zowel voor de duo als voor mij té storend om te genieten. De grootste spelbreker is echter de versnellingsbak. Mijn laatste BMW (R1100R) was geen toonbeeld van soepel schakelen, maar de F800S slaagt erin om nog slechter te doen. De motor kent tussen zowat iedere versnelling een neutraalstand. Bij het flink gassen kon ik op bepaalde momenten zelfs geen versnelling hoger schakelen. Ze moeten bij BMW misschien eens de versnellingsbak van hun laatste boxers proberen in de F800S? De remmen blinken ook niet uit in hetgene wat ze moeten doen (op de R1200R waren ze dan weer uitmuntend). De motor trilde er ook lustig op los (mijn Soes-crosser doet het op dit vlak zelfs beter). Het beste aan de motor vond ik de stabiliteit.
Hallo, heb een begin september een rij-indruk geschreven over de S/ST en staat te lezen op m'n webstekje. Heerlijke motorfietsen.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Ach zo, tis ni wel voor meneerStoffel schreef:Voorlopig ook mijn vervoersmiddel. Deze morgen zeiknat geworden Die F800ST rijdt voortreffelijk. Gezwind en leuk in de bochten maar wat te licht voor mij.
Stoffel
Ja, die 800 heeft wel potentieel. Denk vooral aan nieuwe rijders. Hoop er ook eens een toerke mee te kunnen doen. Inderdaad jammer van die koffers. Naar mijn mening waren de normale koffers zoals op GT of RT beter geweest. Qua styling, duurzaamheid en gebruiksgemak lijkt de nieuwe Deauville me echter een even goede keus...
Ninja's Machen Keine Witze !
Re: eerste 600 km
Wel de F800St heeft mij aangenaam verrast,heb er in totaal 650km mee gereden.Op lage toeren wel wat motortrillingen maar helemaal niet storend.Motor gaat vlot in toeren,ook met duo.Douzit is trouwens veel beter dan op mijn K1200R,maar die bult is wel storend.Remmen zijn zeker voldoende,wel grijpt het abs achteraan nogal snel in.Verbruik is heel goed meegevallen,gemiddeld 5l/100km met een minimum van 4,2/100km (met duo).Zadel was voor mij goed,heb op geen enkel ogenblik last gehad van zadelpijn en heb toch 1 maal 440km gedaan op 1 dag.Transalpje schreef:En wat zijn jouw bevindingen ... ben benieuwd.Guidoviv schreef: Welkom Tom,ik heb voor dit weekend dezelfde als jij hebt als vervangmoto gekregen.We zullen die zondag tijdens de Mertens rit samen eens deftig aan de tand voelen he.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Hallo iedereen
Heb 2 weken geleden mijn R1150RT omgeruild voor een F800S , iets meer gooi en smijtfiets , is gewoon een vinnig fun machientje .
Na de 150km/u moet ge geen boest meer verwachten ,maar gaat het vlot genoeg naar de 200 en erover, voor het hedendaags verkeer .
De 85 paardje kan je ten alle tijden allemaal mennen , zonder dat voorwielen het luchtruim gaan opzoeken .
Voor het woon werk verkeer , kan hij gerust voldoen , al is het er wel wat frisser op , maar dat gaat dan weer wat minder zweten worden in de zomer met 25°.
Tussen de 120 en de 140 op de snelweg is goed aan te houden , de druk is van de polsen weg , en toch hangt de vlag niet uit ; de druk op de polsen is trouwens al weg vanaf 80 .
Men eerste 1000 zitten erop , nu het onderhoud afwachten , of dat ook zo meevalt als de rest .
Stef
Heb 2 weken geleden mijn R1150RT omgeruild voor een F800S , iets meer gooi en smijtfiets , is gewoon een vinnig fun machientje .
Na de 150km/u moet ge geen boest meer verwachten ,maar gaat het vlot genoeg naar de 200 en erover, voor het hedendaags verkeer .
De 85 paardje kan je ten alle tijden allemaal mennen , zonder dat voorwielen het luchtruim gaan opzoeken .
Voor het woon werk verkeer , kan hij gerust voldoen , al is het er wel wat frisser op , maar dat gaat dan weer wat minder zweten worden in de zomer met 25°.
Tussen de 120 en de 140 op de snelweg is goed aan te houden , de druk is van de polsen weg , en toch hangt de vlag niet uit ; de druk op de polsen is trouwens al weg vanaf 80 .
Men eerste 1000 zitten erop , nu het onderhoud afwachten , of dat ook zo meevalt als de rest .
Stef
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
- Locatie: Kessel-lo
Normaal krijg je e-mail met een telefoonnr die je dan moet bellen. Maar zou zeggen gewoon binnenstappen bij dealer en vragen ... lukt ookMingh schreef:heb me op de site aangeboden voor een testrit, 3 weken geleden. Nog nis van gehoord.....
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
http://users.telent.be/transalpje
Ik heb vandaag een F800S mee als vervanging van mijn 12GS (onderhoud). Ik kan me niet vinden in de kritiek op de schakelbak, dit machien schakelt beter dan mijn GS, soepeler en zonder ontkoppelen valt 'm gelijk in de volgende versnelling. Even plat op de buik gaan liggen en 220 eruit gehaald, leuke is je remt dan niet alleen op de motor maar ook met je lichaam als je dan rechtkomt. Vééééél stiller dan de GS, enkel een zacht fluittoontje. Zitcomfort langere ritten lijkt me minder en ik denk dat je veel vaker moet tanken, ik schat dat de actieradius ongeveer 220 km is, niet meer.
Deze rammelt zeker niet en het uitlaatgeluid vind ik leuk, leuker dan de GS want die hoor je zo goed als niet.
Kortom, een echte funfiets voor bochtige wegeltjes, niks voor alledaags gebruik en 200 km/dag.
Deze rammelt zeker niet en het uitlaatgeluid vind ik leuk, leuker dan de GS want die hoor je zo goed als niet.
Kortom, een echte funfiets voor bochtige wegeltjes, niks voor alledaags gebruik en 200 km/dag.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
- Locatie: Kessel-lo
Ik doe toch zo'n 320 km met een bak hoor
En 500 km richting ardennen en terug is ook niet direct een probleem wat zitcomfort betreft op de F 800 ST.
En 500 km richting ardennen en terug is ook niet direct een probleem wat zitcomfort betreft op de F 800 ST.
Laatst gewijzigd door Transalpje op 25 okt 2006, 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
http://users.telent.be/transalpje
Langduurtest F800S
artikel op motornet.be
Langduurtest F800S
http://www.motornet.be/modellen/061106_bmw.html
cu
Georgie
Langduurtest F800S
http://www.motornet.be/modellen/061106_bmw.html
cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
artikel op motornet.be
Langduurtest F800S
En een duik in de accessoires
http://www.motornet.be/accessoires/ande ... f800s.html
gebruikers op het net :
http://f800riders.org/
Cu
Georgie
Langduurtest F800S
En een duik in de accessoires
http://www.motornet.be/accessoires/ande ... f800s.html
gebruikers op het net :
http://f800riders.org/
Cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier