xenon doet het niet meer!!
Moderator: GVN
xenon doet het niet meer!!
Beste gs'ers, ik heb een probleem met mijn Xenon van Touratech. Ik heb hem ongeveer 2 jaar en als ik de schakelaar van met grootlicht aansteek gaat de Xenon voor een fractie van een seconde aan en werkt dan niet meer. De contactdoos werd nagezien evenals de stroomgeleiders. De xenonlamp hebben we er uit gehaald en deze is in het midden zwart. Mi kunnen er maar twee dingen stuk zijn : het lampje of de stroomtransformator. Iemand een idee wat het zou kunnen zijnen wat eventueel de kostprijs van een Xenonlampje is?
ride with pride
one-one
ride with pride
one-one
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
....
Re: xenon doet het niet meer!!
Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik heb voorzichtshalve toch een nieuwe koplamp liggen voor het geval de mijne begeeft bouw ik gewoon de nieuwe lamp terug erin en geen xenon meer, ik ben er niet echt zo gelukkig mee, ze zien mij wel beter maar ik zag meer vroeger mijn mijn gewoon licht, zeker s'morgens in de mist en de fare van de xenon maakt niet echt een groot verschil en de fare van vroeger wel degelijk een heel groot verschil ,als de mijne kapot is gaat de gewone lamp er terug inone-one schreef:Beste gs'ers, ik heb een probleem met mijn Xenon van Touratech. Ik heb hem ongeveer 2 jaar en als ik de schakelaar van met grootlicht aansteek gaat de Xenon voor een fractie van een seconde aan en werkt dan niet meer. De contactdoos werd nagezien evenals de stroomgeleiders. De xenonlamp hebben we er uit gehaald en deze is in het midden zwart. Mi kunnen er maar twee dingen stuk zijn : het lampje of de stroomtransformator. Iemand een idee wat het zou kunnen zijnen wat eventueel de kostprijs van een Xenonlampje is?
ride with pride
one-one
Ik heb een mail naar Touratech gestuurd en heb antwoord gekregen van RAD motors, idem dito voor de mail die ik aan Hella stuurde.
Hella en TT worden blijkbaar beheerd in België door RAD. De dame van RAD was vriendelijk maar diende zich ook te informeren bij TT. Telefonisch contact met TT helpt niet want ze nemen doodgewoon niet op.
Hun oplossing was een lampje op te sturen en dan even te kijken. By the way heb geen idee van de kostprijs van zo'n lampje en de prijs van de stukken. Ik vroeg de prijs van de transformator aan Hella maar die verwees me naar mijn "dealer" en RAD. Ben toch wat misnoegd nopens de service wetende dat ik toch meer dan 350 euro spendeerde voor deze optie. Zal wel afwachten en alvast bedankt voor de feedback.
ride with pride
one-one
Hella en TT worden blijkbaar beheerd in België door RAD. De dame van RAD was vriendelijk maar diende zich ook te informeren bij TT. Telefonisch contact met TT helpt niet want ze nemen doodgewoon niet op.
Hun oplossing was een lampje op te sturen en dan even te kijken. By the way heb geen idee van de kostprijs van zo'n lampje en de prijs van de stukken. Ik vroeg de prijs van de transformator aan Hella maar die verwees me naar mijn "dealer" en RAD. Ben toch wat misnoegd nopens de service wetende dat ik toch meer dan 350 euro spendeerde voor deze optie. Zal wel afwachten en alvast bedankt voor de feedback.
ride with pride
one-one
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Dirk Pauwels
Xenon is mooi, maar duur, denk da je nog zal verschieten vd prijs van zo een vervanglampje....Ik heb die dingen niet, voorlopig zie ik nog voldoende 's nachts.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project