xenon doet het niet meer!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
one-one

xenon doet het niet meer!!

Bericht door one-one »

Beste gs'ers, ik heb een probleem met mijn Xenon van Touratech. Ik heb hem ongeveer 2 jaar en als ik de schakelaar van met grootlicht aansteek gaat de Xenon voor een fractie van een seconde aan en werkt dan niet meer. De contactdoos werd nagezien evenals de stroomgeleiders. De xenonlamp hebben we er uit gehaald en deze is in het midden zwart. Mi kunnen er maar twee dingen stuk zijn : het lampje of de stroomtransformator. Iemand een idee wat het zou kunnen zijnen wat eventueel de kostprijs van een Xenonlampje is?
ride with pride
one-one
ride with pride
one-one
gsa 1150
Danny

Bericht door Danny »

als je nu eens effe naar TT mailt dan zal je één zo een diagnose hebben en twee ook alle prijzen van wisselstukken die zij leveren... lijkt me handiger en ook ineens juister qua info... :wink:
....

Re: xenon doet het niet meer!!

Bericht door .... »

one-one schreef:Beste gs'ers, ik heb een probleem met mijn Xenon van Touratech. Ik heb hem ongeveer 2 jaar en als ik de schakelaar van met grootlicht aansteek gaat de Xenon voor een fractie van een seconde aan en werkt dan niet meer. De contactdoos werd nagezien evenals de stroomgeleiders. De xenonlamp hebben we er uit gehaald en deze is in het midden zwart. Mi kunnen er maar twee dingen stuk zijn : het lampje of de stroomtransformator. Iemand een idee wat het zou kunnen zijnen wat eventueel de kostprijs van een Xenonlampje is?
ride with pride
one-one
Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik heb voorzichtshalve toch een nieuwe koplamp liggen voor het geval de mijne begeeft bouw ik gewoon de nieuwe lamp terug erin en geen xenon meer, ik ben er niet echt zo gelukkig mee, ze zien mij wel beter maar ik zag meer vroeger mijn mijn gewoon licht, zeker s'morgens in de mist en de fare van de xenon maakt niet echt een groot verschil en de fare van vroeger wel degelijk een heel groot verschil ,als de mijne kapot is gaat de gewone lamp er terug in
RBee

Bericht door RBee »

Tja, nachtogen he. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
one-one

Bericht door one-one »

Ik heb een mail naar Touratech gestuurd en heb antwoord gekregen van RAD motors, idem dito voor de mail die ik aan Hella stuurde.
Hella en TT worden blijkbaar beheerd in België door RAD. De dame van RAD was vriendelijk maar diende zich ook te informeren bij TT. Telefonisch contact met TT helpt niet want ze nemen doodgewoon niet op.
Hun oplossing was een lampje op te sturen en dan even te kijken. By the way heb geen idee van de kostprijs van zo'n lampje en de prijs van de stukken. Ik vroeg de prijs van de transformator aan Hella maar die verwees me naar mijn "dealer" en RAD. Ben toch wat misnoegd nopens de service wetende dat ik toch meer dan 350 euro spendeerde voor deze optie. Zal wel afwachten en alvast bedankt voor de feedback.
ride with pride
one-one
ride with pride
one-one
gsa 1150
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Xenon is mooi, maar duur, denk da je nog zal verschieten vd prijs van zo een vervanglampje....Ik heb die dingen niet, voorlopig zie ik nog voldoende 's nachts.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
one-one

Bericht door one-one »

zal weer eens diep in de portefeuille mogen tasten..... :evil:
ride with pride
one-one
gsa 1150
....

Bericht door .... »

ik dacht rond de 70 euro voor de lamp een H4 maar kan het niet bevestigen
one-one

Bericht door one-one »

Dank voor de info
ik meen dat het lampjes zijn van Philips en zal even speuren waar ze het goedkoopst zijn.
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one

Bericht door one-one »

heb nieuws gekregen van RAD, touratech stuurt gratis een complete lamp op en ik kan de oude gratis terug per post overmaken.
Goede service zou ik zeggen :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Seven

Bericht door Seven »

En is het probleem nu ook opgelost???
one-one

Bericht door one-one »

jep want ik krijg een volledige nieuwe set toegestuurd
ik zal later wel vernemen wat er nu in feite stuk was
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one

Bericht door one-one »

voila heb gisteren een volledig nieuwe set toegestuurd gekregen en heb de nieuwe lamp aangesloten...en ... ze brandt.
dus als de xenon maar een fractie van een seconde brandt en in het midden zwart ziet is ze stuk.
ride with pride
one-one
gsa 1150
thierry1

Bericht door thierry1 »

En mij nie geloven hé. Dat ge naar latem moest gaan
one-one

Bericht door one-one »

jep, ben je daar ook
ga je naar elefantentreffen?
ride with pride
one-one
gsa 1150
thierry1

Bericht door thierry1 »

Zoals altijd.Zullen nog zien. Als het weer mee zit zekerst.hihi...
Plaats reactie