TT-rider,wat is er van waar?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

demito schreef:TTR: geen tracklog, of heb ik het mis?

er bestaat een programma (gratis) om van uw ttr route een tracklog te maken (zie topic... kant en klare routes voor ttr)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

??? I think you're missing the point here.

Een tracklog houdt automatisch bij waar je wanneer bent geweest met je GPS. Ik begrijp dat jij een tracklog ziet als een of ander formaat van routes/waypoint sequences. Het is eerder een functionaliteit van je GPS en ik dacht niet dat TTR dit kon. Voor mij onmisbaar voor een toestel als dit.

Ik heb destijds gekeken om een TTR aan te schaffen en het feit dat er geen tracklog bijgehouden werd + het feit dat je buiten de kaartdekking niks nada gps functionaliteit hebt, zelfs geen coordinaten( :shock: ), hebben mij voor Garmin doen kiezen.

Mijn trip volgend voorjaar naar Marokko met een TTR? No way Jose. In dat geval compleet waardeloos toestel. Autorouting alleen? Waarschijnlijk voldoende functionaliteit binnen EU of US.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

heb je dan een gps nodig in Marokko?... daar zijn toch geen wegen? :D
Afbeelding
w

Bericht door w »

demito schreef: Mijn trip volgend voorjaar naar Marokko met een TTR? No way Jose. In dat geval compleet waardeloos toestel. Autorouting alleen? Waarschijnlijk voldoende functionaliteit binnen EU of US.

Als doorgewinterde gebruiker vanaf TT2 tot en met TT5 (6), kan ik je alleen maar gelijk geven, hoe spijtig ik het ook vind. :cry: :cry:
Naarmate TT ge-evolueerd is, hebben ze veel van die basisfunktionaliteit weggelaten omdat hun voornaamste marktsegment de 4-wieler(of meer) is. In Versie 2 en 3 kon je nog echte tracklogs bijhouden en hergebruiken om een tocht na te rijden.

En zolang er geen gelijke formaten gebruikt worden tussen TT en Garmin, blijft het omzetten foefelen....het lukt wel, maar is gewoon niet hetzelfde, en je blijft nog steeds tegen die "waypoint-limiet" opboksen (zie de zeeuw van vlaanderen rit, die toch in 2 stukken moest opgebroken worden)

Het is zo'n beetje als MAC en PC, kunnen alle twee ongeveer alles gelijk, maar uitwisselen blijft toch nog altijd een "omzettings-scenario".
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

@JH:
Again you're missing the point.

Een GPS kan veel meer dan automatisch routeren. Basis functionalitet van een GPS is te weten waar je bent en een idee te hebben waar je naartoe gaat. In regios waar er geen of geen duidelijk wegen zijn, is gps locatie en het werken met waypoints en tracks (logs van tracks die anderen voor jou reeds hebben gereden) belangrijk en niet:

Ik bevind mij in de Kerkstraat in Brugge en ik moet naar de Molenstraat in Erpe Mere. Geef mij de beste route...

Ik geloof dat de TTR nooit bedoeld was om met Tracks te werken. Het feit dat er maar 50 Via points kunnen worden meegegeven bewijst dat. Wat het toestel doet is de beste route berekenen tussen deze punten maar niet een track weergeven. Vb een klein questje kan 10000 trackpoints bevatten.

Dit alles doet geen afbreuk aan waar het toestel wel voor is bedoeld, maar je ziet overduidelijk waar zijn functionaliteit vandaan komt. Garmin maakt ook toestellen voor vliegtuigen, boten, trekking, sport, geocatching etc... TT enke voor auto's/moto's op de weg.

T
Laatst gewijzigd door demito op 11 okt 2006, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

demito schreef:Again you're missing the point.

Een GPS kan veel meer dan automatisch routeren. Basis functionalitet van een GPS is te weten waar je bent en een idee te hebben waar je naartoe gaat. In regios waar er geen of geen duidelijk wegen zijn, is gps locatie en het werken met waypoints en tracks (logs van tracks die anderen voor jou reeds hebben gereden) belangrijk en niet:

Ik bevind mij in de Kerkstraat in Brugge en ik moet naar de Molenstraat in Erpe Mere. Geef mij de beste route...

Ik geloof dat de TTR nooit bedoeld was om met Tracks te werken. Het feit dat er maar 50 Via points kunnen worden meegegeven bewijst dat. Wat het toestel doet is de beste route berekenen tussen deze punten maar niet een track weergeven. Vb een klein questje kan 10000 trackpoints bevatten.

Dit alles doet geen afbreuk aan waar het toestel wel voor is bedoeld, maar je ziet overduidelijk waar zijn functionaliteit vandaan komt. Garmin maakt ook toestellen voor vliegtuigen, boten, trekking, sport, geocatching etc... TT enke voor auto's/moto's op de weg.

T

ter vergelijking...

de Zeeuw van Vlaanderen op garminbestand bestond uit ongeveer 580 routepunten...Identiek dezelfde route werd gemaakt in itn bestand voor tomtom met slechts 94 routepunten.... Vraagje... waar zijn die 500 routepunten naartoe :?:

(enne ter info: misschien volgens garmin wel, maar in Brugge IS ER GEEN KERKSTRAAT :!: )
Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Sorry to repeat myself: you're missing the point :roll:

een track is niet hetzelfde als een route.

een track is een sequentie van punten. Een route berekent de beste (whatever that might be) weg tussen punten. Een track is een gegeven, een route wordt berekend. Heb je geen wegen, dan heb je ook geen route want jke toestel kan de weg niet berekenen. Maar je kan wel een track hebben waar er geen wegen zijn. Doordat je zoveel trackpunten aanlegt krijgt hun sequentie de vorm van een route... Neem eens de tijd om naar een tracklog op een Garmin te kijken en je zal het wel begrijpen.

Cheers

Demito

Kerkstraat, Molenstraat of Rukkerstraat, ik ben niet van Brugge.
Afbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Dat heeft ook niets met Garmin of TT te maken. Garmin gebruikt de Navtech kaarten en Tom Tom die van Tele Atlas. Ik ben er van overtuigd dat de kaarten van Tele Atlas beter zijn in België, in andere landen zoals bv. Italië zijn die dan weer minder nauwkeurig dan die van Navtech.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Vin Diesel

Bericht door Vin Diesel »

Het is waar ... in de broes van Marokko zijt ge beter af met nen Garmin ... maar dan moet ge wel onnozel zijn om nen StreetPilot aan te schaffen, mits ge dezelfde functionaliteit vindt bij nen Garmin Foretrex voor 1/10 van de prijs.

Kortom : Ge koopt het toestel dat doet wat je ervan verwacht, binnen het budget dat je vooraf stelt ... of het nu Garmin, TomTom, Mio of whatever is maakt niet uit ...

Het is toch maar een kwestie van tijd vooraleer de ene of de andere fabrikant weer met een beter design/concept op de proppen komt waardoor al dit geleuter op deze pagina gereduceerd wordt tot zijn essentie, zijnde : "de mijnen is toch langer en dikker dan die van U"

:mrgreen:
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Vin Diesel schreef:Het is waar ... in de broes van Marokko zijt ge beter af met nen Garmin ... maar dan moet ge wel onnozel zijn om nen StreetPilot aan te schaffen, mits ge dezelfde functionaliteit vindt bij nen Garmin Foretrex voor 1/10 van de prijs.
maar daar heb je dan weer geen navigatie mogelijkheden. Ik rijd niet constant in Marokko he. Trouwens, heel veel brousse hebben ze daar niet hoor :wink:
Ik heb een quest goedkoop op de kop getikt and he does it all.
Vin Diesel schreef: "de mijnen is toch langer en dikker dan die van U"

:mrgreen:
een waarheid als een koe :D ttz die van mij (demito) is langer dan die van u (Vin Diesel)...
Afbeelding
ronnyb

Bericht door ronnyb »

ff een vraagske tussen door!
Kan de TTR gemonteerd worden op een R1100R ( '97)met de bijgeleverde stukken of moet men die extra aanschaffen en waar dan?
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Rafbmw

tomtom

Bericht door Rafbmw »

kijk eens op http://www.toolstools.tk
dit zijn de makers van een programmake om de afgelegde route op te slaan
tot over een paar weken was het programma nog helemaal gratis te downloaden maar nu vraagt men om een donatie te doen van 2€
als ik het goed hebgelezen zijn ze nu ook bezig om een programmake te maken voor de nieuwe tomtom 6
grts
Vordr

Bericht door Vordr »

Ze willen mij voor m'n verjaardag binnenkort een T-T-Rider kopen.

Waarschijnlijk staat het antwoord hier al ergens op het forum, dus mijn excuses op voorhand :oops: voor mijn vraag, maar een simpel ja of nee is voldoende.

VRAAG: Kan je de T-T Rider zo programmeren dat je een bepaalde weg kan uitstippelen die volledig naar eigen keuze is ? Dus niet autostrade of snelste weg, neen, via pc instellen van punt (gehucht ) naar punt ( gehucht).
Om echt kleine weggetjes te doen !

DANKEWEL... :D
TonTon

Bericht door TonTon »

Vordr schreef:Ze willen mij voor m'n verjaardag binnenkort een T-T-Rider kopen.

Waarschijnlijk staat het antwoord hier al ergens op het forum, dus mijn excuses op voorhand :oops: voor mijn vraag, maar een simpel ja of nee is voldoende.

VRAAG: Kan je de T-T Rider zo programmeren dat je een bepaalde weg kan uitstippelen die volledig naar eigen keuze is ? Dus niet autostrade of snelste weg, neen, via pc instellen van punt (gehucht ) naar punt ( gehucht).

Néé......of het zal héél omslachtig moeten gebeuren.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Arnold schreef:
Vordr schreef:Ze willen mij voor m'n verjaardag binnenkort een T-T-Rider kopen.

Néé......of het zal héél omslachtig moeten gebeuren.

Ja en tis niet moeilijk...

Eerste mogelijkheid:

° op je tomtom zelf of via tomtom home op je pc

Tweede mogelijkheid

1° Maak een route naar eigen wil in Microsoft Autoroute
2° Sla deze route op
3° Download gratis de tool ITNConvector .http://www.marcarine.be/gps-moto/gps3.php
4° Open via itnconvector de route en exporteer ze (is gelijk aan sla ze op) als een tomtom bestand
5° Sluit je tomtom aan op je pc en plaats de route op je tommeke

Het maken van een route in Microsoft autoroute duurt zo lang als je zelf wil
Het omzetten naar een tomtomfile en deze in je tommeke opslaan duurt 2 minuten.

[/url]
Afbeelding
VutteRT

Bericht door VutteRT »

En JH kan het weten :wink:
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

VutteRT schreef:En JH kan het weten :wink:
grtjs vutteRT
meer nog
hij is als het ware een tomtom expert 8)
heb het zelf ondervonden hoe hij dat ding beheerst en via PC de routes in elkaar zet.
omzetten van GARMIN naar TOMTOM =
Vb: de zeeuw van vlaanderen :idea:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 15 okt 2006, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TonTon

Bericht door TonTon »

:oops: :oops:
VutteRT

Bericht door VutteRT »

hef
IRON GONZO schreef:
VutteRT schreef:En JH kan het weten :wink:
grtjs vutteRT
meer nog
hij is als het ware een tomtom expert 8)
heb het zelf ondervonden hoe hij dat ding beheerst en via PC de routes in elkaar zet.
omzetten van GARMIN naar TOMTOM =
Vb: de zeeuw van vlaanderen :idea:
Jazeker, Dat moet erkent worden en gewaardeerd :) , maar is dat niet een beetje voortgekomen door het feit dat hij destijds niet voor Garmin :wink:heeft gekozen?, wat opzich dan weer een geluk is voor de TomTom rijders.
Hij zij geprezen :)
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Het komt er op neer dat je, eens je je gps beheerst je er zelf mee doet wat je wil.
Ook vele garminners hebben hun toestel (nog) niet onder de knie.
Een route overnemen van op het net of vrienden kan iedereen, maar zelf een route in elkaar knutselen zoals enkelen hier is een kunst.

Diegenen die de Zeeuw van Vlaanderen gereden hebben moeten toegeven dat Bart (Gonzo) er zijn werk heeft van gemaakt.

Velen zullen het hem niet nadoen, enkelen wel.

Dergelijke routes maak je zowel op garmin, tomtom, en nog diverse toestellen. Maar je moet het kunnen.
Afbeelding
Vordr

Bericht door Vordr »

:D
Merci voor de reacties !! TOP :!:

Nog enkele weken geduld ... .

Ik zal veel kunnen oefenen op de pc in de winter, want ik ben geen sneeuwrijder. :?
TonTon

Bericht door TonTon »

Vordr schreef::D
Merci voor de reacties !! TOP :!:

Nog enkele weken geduld ... .

Ik zal veel kunnen oefenen op de pc in de winter, want ik ben geen sneeuwrijder. :?
en wat wordt het ?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

een kaart van michelin :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

een GSP...

(geplooid stads plan)
Afbeelding
Vordr

Bericht door Vordr »

... of misschien alleen maar een leeg dooske ... 't zal er vanaf hangen of ik het huis nog geverfd krijg voor het te koud wordt en begint te regenen.

:?
Plaats reactie