demito schreef:TTR: geen tracklog, of heb ik het mis?
er bestaat een programma (gratis) om van uw ttr route een tracklog te maken (zie topic... kant en klare routes voor ttr)
Moderator: GVN
demito schreef: Mijn trip volgend voorjaar naar Marokko met een TTR? No way Jose. In dat geval compleet waardeloos toestel. Autorouting alleen? Waarschijnlijk voldoende functionaliteit binnen EU of US.
demito schreef:Again you're missing the point.
Een GPS kan veel meer dan automatisch routeren. Basis functionalitet van een GPS is te weten waar je bent en een idee te hebben waar je naartoe gaat. In regios waar er geen of geen duidelijk wegen zijn, is gps locatie en het werken met waypoints en tracks (logs van tracks die anderen voor jou reeds hebben gereden) belangrijk en niet:
Ik bevind mij in de Kerkstraat in Brugge en ik moet naar de Molenstraat in Erpe Mere. Geef mij de beste route...
Ik geloof dat de TTR nooit bedoeld was om met Tracks te werken. Het feit dat er maar 50 Via points kunnen worden meegegeven bewijst dat. Wat het toestel doet is de beste route berekenen tussen deze punten maar niet een track weergeven. Vb een klein questje kan 10000 trackpoints bevatten.
Dit alles doet geen afbreuk aan waar het toestel wel voor is bedoeld, maar je ziet overduidelijk waar zijn functionaliteit vandaan komt. Garmin maakt ook toestellen voor vliegtuigen, boten, trekking, sport, geocatching etc... TT enke voor auto's/moto's op de weg.
T
maar daar heb je dan weer geen navigatie mogelijkheden. Ik rijd niet constant in Marokko he. Trouwens, heel veel brousse hebben ze daar niet hoorVin Diesel schreef:Het is waar ... in de broes van Marokko zijt ge beter af met nen Garmin ... maar dan moet ge wel onnozel zijn om nen StreetPilot aan te schaffen, mits ge dezelfde functionaliteit vindt bij nen Garmin Foretrex voor 1/10 van de prijs.
een waarheid als een koeVin Diesel schreef: "de mijnen is toch langer en dikker dan die van U"
Néé......of het zal héél omslachtig moeten gebeuren.Vordr schreef:Ze willen mij voor m'n verjaardag binnenkort een T-T-Rider kopen.
Waarschijnlijk staat het antwoord hier al ergens op het forum, dus mijn excuses op voorhandvoor mijn vraag, maar een simpel ja of nee is voldoende.
VRAAG: Kan je de T-T Rider zo programmeren dat je een bepaalde weg kan uitstippelen die volledig naar eigen keuze is ? Dus niet autostrade of snelste weg, neen, via pc instellen van punt (gehucht ) naar punt ( gehucht).
Om echt kleine weggetjes te doen !
DANKEWEL...
Arnold schreef:Néé......of het zal héél omslachtig moeten gebeuren.Vordr schreef:Ze willen mij voor m'n verjaardag binnenkort een T-T-Rider kopen.
Waarschijnlijk staat het antwoord hier al ergens op het forum, dus mijn excuses op voorhandvoor mijn vraag, maar een simpel ja of nee is voldoende.
VRAAG: Kan je de T-T Rider zo programmeren dat je een bepaalde weg kan uitstippelen die volledig naar eigen keuze is ? Dus niet autostrade of snelste weg, neen, via pc instellen van punt (gehucht ) naar punt ( gehucht).
Om echt kleine weggetjes te doen !
DANKEWEL...
meer nogVutteRT schreef:En JH kan het weten![]()
grtjs vutteRT
Jazeker, Dat moet erkent worden en gewaardeerdIRON GONZO schreef:meer nogVutteRT schreef:En JH kan het weten![]()
grtjs vutteRT
hij is als het ware een tomtom expert![]()
heb het zelf ondervonden hoe hij dat ding beheerst en via PC de routes in elkaar zet.
omzetten van GARMIN naar TOMTOM =
Vb: de zeeuw van vlaanderen