2de moto

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

noek

Bericht door noek »

Zonder twijfel de Benelli TRE-K 1130
Na de test gelezen te hebben in MT nog meer verkocht.
Pure Italiaanse schoonheid ,ongeevenaarde klasse :shock:

Afbeelding[/img]
noek

Bericht door noek »

Hier is 'em nog eens :shock: Nog nie overtuigd??

Afbeelding[/img] :wink:
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Knap, maar over kleuren en ... valt niet te discussieren.

Geef mij maar die Duc .
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Pinker

Bericht door Pinker »

Ik weet intussen niet meer waar te beginnen...
Mijn voorkeur gaat zowiezo uit naar de duc (maar ik denk dat die nog niet voor morgen is), de superduke vind ik ook spannend. Ik wil ook nog eens een R1200S proberen.

Ik denk dat mijn proefritlijstje er voorlopig zo uitziet:

Superduke
Multistrada
R1200S
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
suy

Bericht door suy »

IK WEET HET heu......heu......vergeten :lol:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Speels, wendbaar...

'k Zie daar alleen maar dure en zware exootjes in dat lijstje.

Koop u iets waarmee je (zonder het direct in pure snelheid te gaan zoeken) kan raggen, gooien en smijten. Veel plezieriger dan motoren met heelder kuddes paarden die je toch nergens kan gebruiken.

MT-03, XT660R,...

Als het om puur rijplezier gaat dan heb ik het laatste jaar de meeste pret beleefd op een lichtjes omgebouwde, 9 jaar oude Funduro. Ook in de Ardennen, zowel op als naast de gewone wegen.

Afbeelding

Je moet je bochtentechniek bijschaven om te compenseren voor het mindere vermogen (alsof dat zo slecht is :wink: ) enerzijds, anderzijds hoef je je nooit geen zorgen te maken over te bruut of teveel inkomend vermogen bij het uitkomen van diezelfde bochten.
Nil volentibus arduum
danny avontuur

Bericht door danny avontuur »

Dat van dien TDM900 zou ik niet overwegen.

Heb er 4 jaar mee gereden en kan u melden dat de nieuwe GSA wendbaarder,baanvaster en meer driving-fun levert.
Ook kwa vermogen moet de GSA niet onderdoen voor den TDM900.

Spelen met een TDM in de ardennen gaat u vermoedelijk dus snel vervelen als je dagelijks een GS rijdt.

GRTS Danny
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Spelen met een TDM in de ardennen gaat u vermoedelijk dus snel vervelen als je dagelijks een GS rijdt.
Amen :twisted:

Dat wordt hier bevestigd.... vrijdag TDM aangeschaft en maandag stond hij al te koop.... en ge geraakt daar niet zo goed meer vanaf....

GRTS Danny
dits

Bericht door dits »

2den brommer ?
Had zo hetzelfde gevoel in het begin van het jaar. Wreed content van mijn 12GS, maar miste een beetje ...tja... pktjes.
In Occasie mij volgend machien aangekocht :
- 2 cilinder,
- bergen koppel, de kasseien worden losgetrokken
-( banden slijten ook wel veel sneller)
- wendbaar, sportief en toch comfortabel ( na instellen van de vering)
- 4000 € voor een modeljaar 2000-2001
- Wegens ongekend onbemind....
Aprilia RSV MIlle

Milledju, wreed machien, nog geen moment spijt van gehad
RSV Mille voor gesloten omloop
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
suy

Bericht door suy »

dits schreef:2den brommer ?
Had zo hetzelfde gevoel in het begin van het jaar. Wreed content van mijn 12GS, maar miste een beetje ...tja... pktjes.
In Occasie mij volgend machien aangekocht :
- 2 cilinder,
- bergen koppel, de kasseien worden losgetrokken
-( banden slijten ook wel veel sneller)
- wendbaar, sportief en toch comfortabel ( na instellen van de vering)
- 4000 € voor een modeljaar 2000-2001
- Wegens ongekend onbemind....
Aprilia RSV MIlle

Milledju, wreed machien, nog geen moment spijt van gehad
Met een TDM ook twee jaar mee rond gebold als ook RSV
Mijn GS doe ik niet meer weg voor geen GOUD.
Maar moest ik mij een tweede moto kunnen permiteren terug een RSV
zeker weten :mrgreen: :evil: :mrgreen: :twisted:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
erictdm

Bericht door erictdm »

Ook 3jaar :shock: met een tdm9 gereden. Jongens, de mooiste dag van mijn leven was , toen mijn vrouw zei:" Doet 'm dan weg en koopt u ne gs"
TDM never again.
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

SPeelse moto voor +-6.000 euro.
Echt en tof bakske om mee te rijden.
In de ardennen krijgt geen enkele deze van zijn achterwiel.
Optrekken tot 100 niet te doen.
http://www.yamaha-motor.be/dutch/produc ... w=explorer
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Pinker

Bericht door Pinker »

Aprilia RSV, ook ooit eens getest. Fantastisch ding, alleen de schakelbak... ik kreeg 'm bijna niet in neutraal en de achterrem stond daar volgens mij eerder symbolisch. Qua koppel echt super.

Op kapaza of tweedehands staat er nog ergens een te koop voor 9500 van een jaar oud en 5000 km, schoon ding.

Dienen TDM, da's wel duidelijk, geen testrit!

nogmaals bedankt voor de vele reacties.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
Lid sinds 11/11/06
Dirk GSA

2 ° mot

Bericht door Dirk GSA »

Mannen ,

Redelijk moeilijke keuze precies ? :?: Suggestie van het huis : heb een zo goed als nieuwe Monster 750 Sie (haartjes staan nog op de banden)in mijn garage staan (van 't vrouwtje) met bitterweinig km (3300 km !!). Ideal speelfiets maar we doen deze weg wegens aanschaf GSA. Fotookes kan ik u wel bezorgen mocht ge geinteresseerd zijn (0473/66.48.16 of E-mail : dirk.egghe@telenet.be) of zie op Kapaza, ducati en selecteer type.. (mat zwart +grijs etc...)
BoxerDesmo, fun mix
Pinker

Bericht door Pinker »

monsters zijn voor meisjes :wink:
Lid sinds 11/11/06
CAT

Bericht door CAT »

:? Heueueu, BMW R1200S is eigenlijk 2e moto. Mijn eerste speeltje blijft mijn Ducati 998. Wat betrfet de multistrada zijn het 1000DS blok en het rijwielgedeelte echt wel heel goed als bochtenpikker en speeldingetje. Kwa zithouding ook heel fijn. Persoonlijk kan ik het kopje echt niet gewoon worden. Je houd ervan of haat het. Wat betreft de monster als meisjesmoto, zou ik mijn mening toch maar even onder voorbehoud houden en even testen. De monsters met de 999 blokken zijn geen katjes meer om zonder handschoenen aan te pakken.
Epica rocks my world
Pinker

Bericht door Pinker »

CAT schreef::? Heueueu, BMW R1200S is eigenlijk 2e moto. Mijn eerste speeltje blijft mijn Ducati 998. Wat betrfet de multistrada zijn het 1000DS blok en het rijwielgedeelte echt wel heel goed als bochtenpikker en speeldingetje. Kwa zithouding ook heel fijn. Persoonlijk kan ik het kopje echt niet gewoon worden. Je houd ervan of haat het. Wat betreft de monster als meisjesmoto, zou ik mijn mening toch maar even onder voorbehoud houden en even testen. De monsters met de 999 blokken zijn geen katjes meer om zonder handschoenen aan te pakken.
Je hebt natuurlijk gelijk, die laatste Monsters vallen niet onder mijn opmerking. Je moet wel toegeven, als je in Durbuy of rond Spa de helmpjes ziet afzetten, 1 op 2 monsters wordt bereden door een juf.
De Multistrada blijft een vis, ik ben intussen nog eens aan 't raam gaan staren, ze staan een beetje in reclame hier bij Ducati Antwerpen.
Lid sinds 11/11/06
GSven

Bericht door GSven »

Pinker schreef:e moet wel toegeven, als je in Durbuy of rond Spa de helmpjes ziet afzetten, 1 op 2 monsters wordt bereden door een juf.
Is die zin negatief bedoeld voor de mannen die zo'n machine besturen, of eerder dat we extra respect moeten hebben voor die dames?
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
suy

Bericht door suy »

GSven schreef:
Pinker schreef:e moet wel toegeven, als je in Durbuy of rond Spa de helmpjes ziet afzetten, 1 op 2 monsters wordt bereden door een juf.
Is die zin negatief bedoeld voor de mannen die zo'n machine besturen, of eerder dat we extra respect moeten hebben voor die dames?
voor echte mannen niet voor jou wel :lol: :wink:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
dits

Bericht door dits »

[quote="Pinker"]Aprilia RSV, ook ooit eens getest. Fantastisch ding, alleen de schakelbak... ik kreeg 'm bijna niet in neutraal en de achterrem stond daar volgens mij eerder symbolisch. Qua koppel echt super.

Wat betreft de "neutral" komt dit overeen met mijn bevindingen, echter als de motor warm is, komt dit negatief aspect minder aan de oppervlakte...
De achterrem daarentegen...tja...ik heb hem nog nooit geprobeerd...zegt genoeg over de Brembo Gold vooraan me dunkt...

Voor de rest "een beest van een machien"
RSV Mille voor gesloten omloop
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
Pinker

Bericht door Pinker »

't is nen rood grijze R1200S okkazie geworden met öhlins, brede velg en verwarmde handvaten. Toen ik hierop gereden had kreeg ik mijn helm niet meer van mijn hoofd zo ne smile op mijne kop...
Lid sinds 11/11/06
Mark

Bericht door Mark »

Enne... wat gedacht van een MV Agusta Brutale 8)
miegom

Bericht door miegom »

Pinker schreef:'t is nen rood grijze R1200S okkazie geworden met öhlins, brede velg en verwarmde handvaten. Toen ik hierop gereden had kreeg ik mijn helm niet meer van mijn hoofd zo ne smile op mijne kop...
Proficiat!
De Superduke getest?
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
Plaats reactie