Wie heeft Xenon op R1200RT?
Moderator: GVN
Wil alle ballonnetjes uit de lucht halen! Uit goede bron vernomen dat er nog geen stappen ondernomen zijn of worden om de 1200RT vanaf 2007 van fabriek af uit te rusten met Xenon. Wat je steeds kan doen, zoals de witten aanhaalde, door een aftermarket fabrikant na de levering laten bijzetten. Maar voor het CANBUS systeem van BMW is het nog niet voorzien. Althans voor de 1200RT en 1200GS niet.
Deze informatie komt van BMW Bornem zelf.
Stoffel
Deze informatie komt van BMW Bornem zelf.
Stoffel
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Info... van de dealer die alleen maar bevestigd...
GroetenHallo Jurgen,
Voor zover ik weet komt er geen Xenon op de RT 1200 als optie af fabriek.
Wel bestaat die optie voor de GT 1200 aan +/- 400 €..
Bij RT 1200 kan het, maar het is duur hé. (niet origineel)
1 Xenon kit kost 420 €. Twee lampen bij den RT, dus het dubbele hé.
Can bus systeem moet dan wel omzeild worden.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Flat Twin Power
Bedankt voor de info Jürgen.
Nu, ik zou wel willen twee xenonlampen in mijne RT steken, maar dan moet mijn dealer wel bereid zijn om het canbus aan te passen want anders begin ik er niet aan. Ik heb geen zin om aan een motor van 19.000 euro te liggen prutsen, ge weet nooit met die canbus.
Als ge moet beginnen om twee drie keer de motor te starten voor beide lampen blijven branden lijkt dit me op lange termijn toch niet echt gezond.
Nu, ik zou wel willen twee xenonlampen in mijne RT steken, maar dan moet mijn dealer wel bereid zijn om het canbus aan te passen want anders begin ik er niet aan. Ik heb geen zin om aan een motor van 19.000 euro te liggen prutsen, ge weet nooit met die canbus.
Als ge moet beginnen om twee drie keer de motor te starten voor beide lampen blijven branden lijkt dit me op lange termijn toch niet echt gezond.
Al bedankt voor de reacties, maar is er echt maar 1 iemand die na de aankoop zelf xenon in zijn RT1200 heeft gezet
Bij bepaalde dealers krijg jezelf zo van die opmerkingen waar ik het mijne van denk... Zo heb ik een onnozel garantiegevalletje met mijn cruisecontol, lampje is defect...heb ik daar al voor op mijn tanden moeten bijten om géén woorden over te hebben...en tis nog niet klaar hé
Ik heb nochtans schoon mijn brommer betaald bij aflevering en er 4 jaar garantie bij betaald! Wa moet da dan worden binnen 3 jaar voor een eventueel garantiegeval... 
Grtn Z
Bij bepaalde dealers krijg jezelf zo van die opmerkingen waar ik het mijne van denk... Zo heb ik een onnozel garantiegevalletje met mijn cruisecontol, lampje is defect...heb ik daar al voor op mijn tanden moeten bijten om géén woorden over te hebben...en tis nog niet klaar hé
Grtn Z
-
Flat Twin Power
Misschien heeft uw dealer al een paar zwaardere garantiegevallen gehad en is hij op zijn vingers getikt door de fabriek.
Ik weet niet hoe het in motorland zit maar ik heb verscheidene vrienden autodealers die mij zeggen dat er door de fabriek enorm moeilijk gedaan wordt over garantie en dat dealers met veel garantiegevallen tot in het belachelijke gecontroleerd worden en opmerkingen krijgen.
Ik zou in ieder geval zolang de motor in garantie is zelf niet aan xenon en andere zaken die met electriek, motorblok enz te maken hebben liggen prutsen, want als het zootje de geest geeft dan sta je daar.
Ik weet niet hoe het in motorland zit maar ik heb verscheidene vrienden autodealers die mij zeggen dat er door de fabriek enorm moeilijk gedaan wordt over garantie en dat dealers met veel garantiegevallen tot in het belachelijke gecontroleerd worden en opmerkingen krijgen.
Ik zou in ieder geval zolang de motor in garantie is zelf niet aan xenon en andere zaken die met electriek, motorblok enz te maken hebben liggen prutsen, want als het zootje de geest geeft dan sta je daar.
-
Flat Twin Power
Dat van Koning is al lang voorbij, toch bij bepaalde merken. Volgens bepaalde niet nader genoemde merken mag je al blij zijn als je met hun gerief mag rijden.Zuchero schreef:Helemaal akkoord, maar ben geen Koning maar toch nog altijd klant dacht ik zo...of geldt dat niet meer in deze tijd...
Je kan natuurlijk altijd op een ander gaan natuurlijk. Er zijn BMW dealers genoeg.