alvast bedankt voor de reactie.

Moderator: GVN

Zelf op vettig nat schuift je voorwiel zo onderuit. Stel je voor wat dat op sneeuw geeftone-one schreef:Janneman, aan je auto zijn 4 wielen maar je legt maar kettingen op de wielen die aandrijven!!! Daarom mijn vraag of deze vooraan nodig zijn. Je mag ook niet vergeten dat commercanten je liever de beide zullen verkopen.
Hoi Desertfreak, ik ben nog niet naar het Kristaltreffen geweest daar ik vernam dat je er met een sidecar moet gaan. Ik ga graag naar Noorwegen maar geef er de voorkeur aan om dit tijdens de zomer te doen. Ik ben al 2 maal naar het treffen in Sola geweest en 2 maal Alteselefantentreffen en hoop dit jaar terug naar Sola te gaan. Moeilijk gaat ook en in 2003 moesten we eerst de passage van een sneeuwruimer en strooidienst afwachten om verder te kunnen rijden. Heb mijn GS niet op de zijkant moeten leggen en was zeer tevreden. Dit jaar waren er trouwens ook twee doden. Gek? ... misschien wel maar een pracht van een motortreffen waar je specimen ziet die je hier nooit tegen komt.desertfreak schreef:elephanten-treffen met GS rules big time
iedereen moet het een keer geprobeerd hebben in zijn motorcarriere

Heb ooit als noodoplossing wel eens een koord geprobeerd. Het lukte wel (enkel op aandrijfwiel), was beter dan niets, maar ik zat toch met een ei in mijn broek....Was wel op een Suzuki Katana 1100 en 21 jaar geleden.....niks handvatverwarming, niks goretex, niks anti fog shield en niks grip.....had toen nog 290km voor de boeg....Zou het nu niet meer doen.demito schreef:In de sneeuw rijden gekkenwerk. Mmmh...Ik rijdt bij alle weersomstandigheden omdat ikzel geen auto meer heb. Ik woon verder in een heuvelachtig landschap en strooidiensten voor de middag zie je niet bij ons in de straat. Het is zeker niet evident om in de sneeuw te rijden en ik ben vorig jaar naar beneden gegleden en op een T kruispunt in een veld terechtgekomen omdat ik niks kon draaien.
ik overweeg ernstig om deze aan te schaffen, al was het maar enkel om mijn straat te kunnen uitrijden. Op grote wegen is immers steeds gestrooid en is het risico vele malen kleiner.
Vorig jaar ook op een volledig besneeuwde weg van Gent naar Brussel gereden (begon hevig te sneeuwen toen ik bij een klant zat) en dat viel mits de nodige omzichtigheid bij het rijden heel goed mee. Sneeuwkettingen zou ik hier niet hebben gebruikt, daarvoor was de sneeuw te dun en te vers denk ik.
Ik zie het dus echt als noodoplossing om een korte afstand te overbruggen, of voo de fun natuurlijk. De oplossing met het nylontouw is natuurlijk goedkoper, maar krijg je dan voldoende grip?
Cheers
T