Herfstaanbieding Reflectors voor BMW
Moderator: GVN
[quote="Vordr"]Deze ochtend reed ik achter een wagen van de Post, renault Kangoo, die hebben ook witte reflecterende strips achteraan./quote]
Strips op de wagentjes van de Post zijn gelevert door 3M.
Te Antwerpen X heeft 3M een paar jaar geleden een vrachtwagen type 7 ton uitgerust met van die witte strips volledig rondom. Deze was in het donker volledig zichtbaar. Het is bij deze ene wagen gebleven wegens te duur. De Post heeft dan ook het grootste wagenpark van België.
Ik meen te weten dat de Post vroeger voor sommige voertuigen een toelating had. Uitzondering op het Technisch Reglement stond er bovenaan op dat papier. Moest je toen bij je boordpapieren hebben.
Strips op de wagentjes van de Post zijn gelevert door 3M.
Te Antwerpen X heeft 3M een paar jaar geleden een vrachtwagen type 7 ton uitgerust met van die witte strips volledig rondom. Deze was in het donker volledig zichtbaar. Het is bij deze ene wagen gebleven wegens te duur. De Post heeft dan ook het grootste wagenpark van België.
Ik meen te weten dat de Post vroeger voor sommige voertuigen een toelating had. Uitzondering op het Technisch Reglement stond er bovenaan op dat papier. Moest je toen bij je boordpapieren hebben.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Nog een papier in uwe portefeuille zeker,Vordr schreef:Misschien dan iets voor MAG om aan te kaarten dat motoren ook zo 'n technische fiche/toelating zouden moeten hebben.
laat het uit hé
En dan nog een keuringsbewijs ook
Op den duur hebde geen plaats meer voor uw geld weg te steken
Neen, zolang je van uwe moto geen kleurboek maakt is er géén probleem.
Respecteer een beetje de kleuren, rood achter wit voor
en gebruik eventueel wat kleur op de flanken, maar niet te opvallend
dan hebde zeker geen miserie met de arm der wet, maar eerder respect
omdat ge zelf iets aan uw veiligheid doet.
Het is ook zo voor onze Xenonlampen hé,die zijn niet wettelijk,
om de simpele reden dat ze niet zijn voorzien van een zelfregelende unit, die elke oneffenheid in het wegdek opvangt, zodat de lamp niet op en neer wipt.
Tot zolang we niet naar de keuring moeten is er geen probleem, zet de xenon op de laagste stand .
Ze geven een bruin / grijze reflectie,en zijn niet van die aard dat ze voor verwarring gaan zorgen.Vordr schreef:Wit als reflectie; nagenoeg zwart zonder.
Kijk effe naar de echte wittereflectoren zoals op prioritaire voertuigen en/of de witte reflector vooraan op uw fiets.
Is een heel duidelijk verschil.
Kleef ze der maar op op uw koffers, er zal géén haan om kraaien.
Er staat hier trouwens ergens een topic met de nodge foto's,ook van mijn 2 RT's met reflecterend materiaal.
Ik heb zelfs op mijn velg een witte reflector hangen, dewelke goed opvalt in het donker.
De meeste reclame/beletteringsbedrijven hebben allerlei kleuren in reflecterend materiaal. Rood is echt niet moeilijk te krijgen, en met hun plotter snijden ze elk motiefje uit dat je kan bedenken.Vordr schreef: Probleem. Namelijk dat de meeste strips voor motoren wit zijn, dus ook die voor achterop de bagagekoffers.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-
Relax
Op prioritaire voertuigen worden ook wel 'ns rode strips gebruikt.Vordr schreef:Oké geen kleurboek van je moto, oké wit vooraan en rood achteraan.
Blijft nog altijd het probleem, waar het hier om begonnen is, bestaan.
Namelijk dat de meeste strips voor motoren wit zijn, dus ook die voor achterop de bagagekoffers.
Wit als reflectie; nagenoeg zwart zonder.
Op mijn fiets hangen aan de zijkant vooraan (kuip en spatbord) witte reflectiestickers. Op de koffers, zowel aan de zijkant als aan de achterkant, hangen rode stickers.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Harald, zelfregelende unit wat moet ik mij daarbij voorstellen ? wat als ik met mijn koekblik over een verhoogde drempel rij, wat is dan het verschil tov mijn brommer met Xenon ?:shock:Harald schreef: Het is ook zo voor onze Xenonlampen hé,die zijn niet wettelijk,
om de simpele reden dat ze niet zijn voorzien van een zelfregelende unit, die elke oneffenheid in het wegdek opvangt, zodat de lamp niet op en neer wipt.
grt
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Is een unit die de lampen op een gelijke horizontale hoogte houden, deze belet dus dat de tegenliggers verblind zouden worden door uw op en neer springende Xenon.Oneshark schreef:Harald, zelfregelende unit wat moet ik mij daarbij voorstellen ? wat als ik met mijn koekblik over een verhoogde drempel rij, wat is dan het verschil tov mijn brommer met Xenon ?:shock:Harald schreef: Het is ook zo voor onze Xenonlampen hé,die zijn niet wettelijk,
grt
Wat met onze motoren dus absoluut niet het geval is.
Vandaar dat de xenon optie zo duur is, het is niet enkel een lampje en een transfo ....
Ik heb een oplossing ontdekt voor het beter zicht, zowel voor mezelf als voor de tegenligger.
Op de LT staat dus een echt pislicht, waarvan de batterijen bijna op zijn. Maw, dat licht heeft bijna niks.
nu heb ik mijn licht zondanig gedraait dat hij in laagste stand schijnt (met de draaiknop op het dashboard). Wanneer ik nu bij duisternis altijd met mijn phares aan rij, heb ik superzicht, verblind ik mijn tegenliggers niet, en wordt ik goed gezien.... Overdag rij ik normaal, dus zonder phares. Super toch!!!
En kom nu niet af dat je geen phares mag voeren in bebouwde kom, als je achter je voorligger blijft enz...
Op de LT staat dus een echt pislicht, waarvan de batterijen bijna op zijn. Maw, dat licht heeft bijna niks.
nu heb ik mijn licht zondanig gedraait dat hij in laagste stand schijnt (met de draaiknop op het dashboard). Wanneer ik nu bij duisternis altijd met mijn phares aan rij, heb ik superzicht, verblind ik mijn tegenliggers niet, en wordt ik goed gezien.... Overdag rij ik normaal, dus zonder phares. Super toch!!!
En kom nu niet af dat je geen phares mag voeren in bebouwde kom, als je achter je voorligger blijft enz...
Nog effe Off topic,Harald schreef:Is een unit die de lampen op een gelijke horizontale hoogte houden, deze belet dus dat de tegenliggers verblind zouden worden door uw op en neer springende Xenon.Oneshark schreef:Harald, zelfregelende unit wat moet ik mij daarbij voorstellen ? wat als ik met mijn koekblik over een verhoogde drempel rij, wat is dan het verschil tov mijn brommer met Xenon ?:shock:Harald schreef: Het is ook zo voor onze Xenonlampen hé,die zijn niet wettelijk,
grt
Wat met onze motoren dus absoluut niet het geval is.![]()
Vandaar dat de xenon optie zo duur is, het is niet enkel een lampje en een transfo ....
dus met men koekblik zonder xenon is verblinden toegelaten, zelfs op
verh. bermen ? Of lees/begrijp ik iets anders in de wetgeving ?
grts
Lid BMW MC Vl
Dus een K1200GT met Xenon (af fabriek) zou zo een regelende unit moeten ingebouwd hebben?Harald schreef:Is een unit die de lampen op een gelijke horizontale hoogte houden, deze belet dus dat de tegenliggers verblind zouden worden door uw op en neer springende Xenon.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Strips
Ik heb ook van die strips op mijn koffers en voel mij meer gezien.
'T is een kwestie van jezelf zichtbaar te maken en zo je veiligheid te verhogen.
Ok volgens de regel van de wet mag het niet maar als ik toch bekeurd zou worden dan stuur ik de rechter door naar de zaak (BM-center in ruddervoorde) die de stickers aan mij verkocht heeft. Zij zouden beter moeten weten.
Peet
'T is een kwestie van jezelf zichtbaar te maken en zo je veiligheid te verhogen.
Ok volgens de regel van de wet mag het niet maar als ik toch bekeurd zou worden dan stuur ik de rechter door naar de zaak (BM-center in ruddervoorde) die de stickers aan mij verkocht heeft. Zij zouden beter moeten weten.
Peet
DKW SB200(1937)+GS1200R(2005)

-
-Wim-
Volgens mij is dat alleen maar van toepassing op vierwielers Harald. Op mijn GT staan Xenons en die hebben geen zelfregelende unit.Harald schreef:Is een unit die de lampen op een gelijke horizontale hoogte houden, deze belet dus dat de tegenliggers verblind zouden worden door uw op en neer springende Xenon.Oneshark schreef:Harald, zelfregelende unit wat moet ik mij daarbij voorstellen ? wat als ik met mijn koekblik over een verhoogde drempel rij, wat is dan het verschil tov mijn brommer met Xenon ?:shock:Harald schreef: Het is ook zo voor onze Xenonlampen hé,die zijn niet wettelijk,
grt
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
Peter Bosman
Re: Strips
Zij weten ook wel beter, maar de verkoop is dus niet verbodenpeet schreef:Ik heb ook van die strips op mijn koffers en voel mij meer gezien.
Peet
Ook de leverancier (Motovisi) doet de vermelding (op zijn website) dat deze stickers wettelijk niet zijn toegestaan, maar wil zich niet in een open discussie mengen hierover.
Wel geven zij terecht aan dat zichtbaarheid voor motorrijders van levensbelang is.
Plakken is echter op eigen risico en als je een bekeuring zou krijgen, kan je de leverancier niet aansprakelijk stellen.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
-
Peter Bosman
Weet niet hoe het in Belgie is, maar de radardetectoren zijn in Nederland verboden te bezitten, te verkopen (behalve voor export) en te gebruiken.Vordr schreef:Lijkt me net hetzelfde als snelheidsradardetectoren (wat een woord). Die dingen kan je ook kopen, maar je mag ze niet gebruiken.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
-
jpblocken
- Contacteer:
Idd.
Radardetectoren zijn door de wetgeving op de "radioberichtgeving" ook kin België verboden. Onze wetgeveving is zelfs strenger dan deze in Nederland. Hierdoor zijn zgn. scanners aan deze kant van de grens verboden terwijl ze bij onze noorderburen vrij verkocht worden... Bezit alleen is al strafbaar. Alsje in het bezit gevonden wordt van een radardetector op je motor of in je auto, dan kost dat gegarandeerd de eerstvolgende veertien dagen je rijbewijs (ONMIDDELLIJK!)... Beter POI's op je GPS plaatsen van alle flitspalen. Of nog beter: de snelheid respecteren.
Radardetectoren zijn door de wetgeving op de "radioberichtgeving" ook kin België verboden. Onze wetgeveving is zelfs strenger dan deze in Nederland. Hierdoor zijn zgn. scanners aan deze kant van de grens verboden terwijl ze bij onze noorderburen vrij verkocht worden... Bezit alleen is al strafbaar. Alsje in het bezit gevonden wordt van een radardetector op je motor of in je auto, dan kost dat gegarandeerd de eerstvolgende veertien dagen je rijbewijs (ONMIDDELLIJK!)... Beter POI's op je GPS plaatsen van alle flitspalen. Of nog beter: de snelheid respecteren.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
-
beautiful freak
- Contacteer:
Hoi,
ik heb op de koffers van m'n GSA ook reflecterende stickers. Naar achteren rood, zijkant geel en voor wit zoals de Nederlandse wet voorschrijft. In het donker ziet dat er zo uit:

En zo overdag:

De stickers komen uit Engeland en zijn hier te vinden: http://humvee.smugmug.com/gallery/764640/7
Ik heb zelf de ontwerpen gemaakt.
Groeten, Tom.
ik heb op de koffers van m'n GSA ook reflecterende stickers. Naar achteren rood, zijkant geel en voor wit zoals de Nederlandse wet voorschrijft. In het donker ziet dat er zo uit:

En zo overdag:

De stickers komen uit Engeland en zijn hier te vinden: http://humvee.smugmug.com/gallery/764640/7
Ik heb zelf de ontwerpen gemaakt.
Groeten, Tom.
We don't want to but the people of earth leave us no choice