Ik dacht die schroef je zo over het bestaande ventiel maar beide openingen zijn even groot. Weet iemand raad? heb ik de verkeerde gekregen?
hoekventiel
Moderator: GVN
hoekventiel
Ik heb een hoekventiel voor mijn voorwiel gekocht voor een 1100 rt. Maar hoe werkt dat?
Ik dacht die schroef je zo over het bestaande ventiel maar beide openingen zijn even groot. Weet iemand raad? heb ik de verkeerde gekregen?
Heb ook problemen om de banden van mijn motor op te pompen aan het benzinestation. Als je kiest voor een hoekventiel moet je ook op de velgen letten. Op mijn RT 2003 passen die hoekventielen niet omdat er in/op de velg een soort naad is. Ik heb dan zo een flexibel verlengstuk met ventiel gekocht dat ze ook voor vrachtwagens gebruiken.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Zo'n verloopstuk is best handig als je compressor met een rechte schroefdraad-koppeling is uitgerust.
Een tijdje geleden kocht ik dit ding in "den Aldi" (compressortje werkend op oplaadbare accu). Enig nadeel voor gebruik bij motorfietsbanden was de minder handige rechte koppeling. Met een naderhand bijgekocht hoek-verloopstuk werkt dat veel makkelijker.

mvg
Hans
Een tijdje geleden kocht ik dit ding in "den Aldi" (compressortje werkend op oplaadbare accu). Enig nadeel voor gebruik bij motorfietsbanden was de minder handige rechte koppeling. Met een naderhand bijgekocht hoek-verloopstuk werkt dat veel makkelijker.

mvg
Hans

Simpelste oplossing is dat je tijdens het vervangen van je banden, aan de bandenboer vraagt om tegelijk een hoekventiel te plaatsen (kost 2,5 €/stuk)
.
Bestelde ooit hoekventielen bij Wunderlich op type, maar kon ze toch niet gebruiken. Ze waren doodeenvoudig niet luchtdicht
Bestelde ooit hoekventielen bij Wunderlich op type, maar kon ze toch niet gebruiken. Ze waren doodeenvoudig niet luchtdicht
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop