hoekventiel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Opa

hoekventiel

Bericht door Opa »

Ik heb een hoekventiel voor mijn voorwiel gekocht voor een 1100 rt. Maar hoe werkt dat? :oops:

Ik dacht die schroef je zo over het bestaande ventiel maar beide openingen zijn even groot. Weet iemand raad? heb ik de verkeerde gekregen?
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Piccie, komt de schroefdraad niet overeen? Moet je dat hoekventiel niet op de bestaande schroeven?

Stoffel ;)
Afbeelding
jan f

Bericht door jan f »

Je zal je band moeten demonteren,en dan kun je het ventiel veranderen,omdat je het aan de binnenkant moet vastvijzen.
Ook de dichting(o ring) niet vergeten. :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

evt een overgangstuk tss zetten (hoe noemt dat nu weer in het nederlands?). wel opletten dat het de juiste schroefdraad is.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Helios

Bericht door Helios »

Nooit het hoekventiel op het bestaande ventiel monteren. Het hoekventiel is te zwaar en door de centrifugaalkrachten loop je serieus risico dat het bestaande ventiel afscheurt.
Laat je goed advieseren door een goede bandenfirma
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Heb ook problemen om de banden van mijn motor op te pompen aan het benzinestation. Als je kiest voor een hoekventiel moet je ook op de velgen letten. Op mijn RT 2003 passen die hoekventielen niet omdat er in/op de velg een soort naad is. Ik heb dan zo een flexibel verlengstuk met ventiel gekocht dat ze ook voor vrachtwagens gebruiken.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Afbeelding
Dit is dus niet goed, hiervan kan het originele ventiel op hoge snelheden loskomen of scheuren. En een beetje onbalans zal het ook wel veroorzaken.
En het steeds na het oppompen weer van het ventiel afhalen? Dan ontsnapt er telkens ook een beetje lucht. :?
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Ik heb er ook zo eentje.
En ben er wel tevreden over.
Dat beetje lucht dat er ontsnapt nadat je dat ding eraf vijst zal het ook niet maken ..... maar 'k vijs het er altijd wel af.
Desnoods pomp je hém ( een band is mannelijk ) iets meer op :roll: :)
jan f

Bericht door jan f »

Een ventiel of een hoekventiel monteer je op een velg,een verlengstuk of verloopstuk waar jullie het hier over hebben monteer je op het ventiel. :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
Hans

Bericht door Hans »

Zo'n verloopstuk is best handig als je compressor met een rechte schroefdraad-koppeling is uitgerust.
Een tijdje geleden kocht ik dit ding in "den Aldi" (compressortje werkend op oplaadbare accu). Enig nadeel voor gebruik bij motorfietsbanden was de minder handige rechte koppeling. Met een naderhand bijgekocht hoek-verloopstuk werkt dat veel makkelijker.

Afbeelding

Afbeelding

mvg
Hans
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Simpelste oplossing is dat je tijdens het vervangen van je banden, aan de bandenboer vraagt om tegelijk een hoekventiel te plaatsen (kost 2,5 €/stuk) :wink: .

Bestelde ooit hoekventielen bij Wunderlich op type, maar kon ze toch niet gebruiken. Ze waren doodeenvoudig niet luchtdicht :evil:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

is de simpelste oplossing (zie compressorhulpje hierboven) inderdaad niet ze enkel te gebruiken bij het oppompen van de banden en het daarna weer te verwijderen?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie