Je moet die 80 euro niet integraal aftrekken van het uurloon. Ik ga er van uit dat je die band elders waarschijnlijk 40 euro goedkoper kan vinden, dus blijft er nog 40 euro plaatsing over. Dit allemaal bij benadering natuurlijk. Blijft ook de vraag of je zelf had aangegeven om die achterband te vervangen, of dat ze dit "spontaan" hebben gedaan. In het eerste geval heb je geen reden tot klagen, dit onderwerp is reeds vaak genoeg besproken op het forum.VutteRT schreef:LOMAX schreef:Als ik bovenstaande rekening bekijk, dan heb ik toch nog een kleine bedenking:
. Deze rekening kan dan ook perfect 80 euro naar beneden, zonder dat je zelf moet beginnen klussen.
Ik weet niet LOMAX of de tijd die nodig is om de band te vervangen bij het werkplaats tarief is gerekend, als dat waar is heb je een punt. Ik zal dat navragen maar dan is het de vraag, krijg ik een eerlijk antwoord?
Maar goed, als er volgens jou 80 euro af kan blijft er nog 56 euro over voor de rest van de werkzaamheden zoals kleppen stellen e.d. Lijkt me dat dat te weinig is.
Grtjs vutteRT
Met deze rekenoefening betaal je dus 96 euro uurloon voor het vervangen van olie en oliefilter, het stellen van de kleppen en het vervangen van de remblokken (bij het vervangen van de achterband hebben ze de remklauw toch al in hun handen, maar ik durf wedden dat ze u daar een volledig tarief voor aanrekenen). Aan een uurloon van 48 euro hebben ze dus twee uur besteed aan die klus, en meer dan drie kwartier aan die band, of een variatie op die verdeling. Ik hoop dat je gratis koffie hebt gekregen

Maar je kiest er zelf voor, en zoals ze mij ooit bij BMW (auto) wisten te vertellen: "als meneer wil BMW rijden, dan moet meneer ook maar BMW willen betalen"