Accidentje

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
CAT

Accidentje

Bericht door CAT »

:( Rijd donderdag stapvoets ( 5 a 10 km/h? ) links een stilstaande file voorbij. Iedereen ging opzij tot ik aan een auto met aanhangwagen kwam. Die ging ook opzij, maar toen ik aan zijn achtekant kwam stopte hij plots. Kon waarschijnlijk niet meer naar voor en de aanhangwagen bleef schuin staan. Doordat ik mijn smallere duc nog gewoon ben en ik geen plaats meer had om naar links te gaan raakte de hoek mijn cylinderkop toch wel de hoek van die aanhangwagen zeker. Kon mezelf wel slaan. Carbon bescherming kapot maar aan de cylinderkop zelf niets te zien. Slechter was het feit dat de motor helemaal niet goed meer draaide. Precies maar op één poot. Viel ook altijd direct stil op ralantie. Kheb hem laten staan, opgehaald met mijn aanhangwagen en direct naar de garage gedaan. Die zitten natuurlijk volgeboekt voor een week of 2 en ik rijd er elke dag mee naar het werk. Iemand van de techneuten een idee wat de reden zou kunnen zijn en me wat gerust kan stellen. Kleppen ontregeld? Ontsteking ontregeld? Door zo een tikje kan er toch niets ernstig aan de cylinder zijn neem ik aan?
Epica rocks my world
sprint

Re: Accidentje

Bericht door sprint »

CAT schreef: Door zo een tikje kan er toch niets ernstig aan de cylinder zijn neem ik aan?
ja, gezond is iets anders hé
Als hij precies maar op één poot draait, kan het zijn dat hij door die slag ergens een verlies van compressie heeft, zodoende kan het mengsel niet verbranden hé :wink:
Marnix.

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Of gewoon heel simpel de bougiekabel die geraakt is door de slag
= ma een gedacht hé :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Lijkt me idd ook eerder een kwestie van geen ontstekking, eer ge ne cilinder zo ne klop geeft dat 'm intern schade heeft, dan blijft gij zeker niet op uwe moto zitten.

Dus, uwe bougiekabel is checken, en als 't nen twinspark is, ge hebt er twee aan elke kant dan, alletwee is checken :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
dunlop

Bericht door dunlop »

zal de bougie kabels wel zijn of de ontstekings draden die geraakt zijn
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Welke moto is het?
Als het twinspark is kan het je onderste bougiekable zijn die is geraakt.. die zit niet afgeschermd als de bovenste.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
CAT

Bericht door CAT »

R1100S boxercup replica. geen twinspark. Had snel eens aan de bougiekabel gevoeld en die hong er allesinds niet los uit. Slecht contact kan natuurlijk want zo goed heb ik niet gecontroleerd. :cry:
Epica rocks my world
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Fout, helemaal fout, meteen naar de garage gebracht, en dan pas hier vragen komen stellen. Met een kleine inspanning had je zelf al heel wat testen kunnen doorlopen. Bvb met draaiende motor de bougiekabel lostrekken en zien wat er gebeurt. Gebeurt er niks, dan vonkt die bougie niet meer, en ben je al halfweg. Volgende keer gewoon een dagje langer geduld hebben. Nu ja, hopelijk komt er zo geen volgende keer. Als je een beetje een correcte garagist hebt, dan zal het allemaal wel meevallen. Good luck...
PHILIP

Bericht door PHILIP »

uitlaatbocht platgedrukt?
bougie porselein gebroken?
gasklephuis een beetje uit het rubber inlaatspruitstuk geduwd?
TPS geraakt?

philip
k11rs r100rt/eml
CAT

Bericht door CAT »

:( Ik houd jullie op de hoogte. :cry:
Epica rocks my world
CAT

Bericht door CAT »

Volgens de technieker die hem heeft open gesmeten volgend verdikt: Tuimelaar geblokeerd door de slag. Kleppen zijn daardoor open blijven staan en een kwakske gekregen door de nokkenas. Licht verbogen kleppen zorgden voor compressie verlies. Mijn bankrekening zal het weer voelen. :(
Wat leren wer hieruit? Niet met uwe cylinder ergens tegenrijden!
Epica rocks my world
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

CAT schreef:Kleppen zijn open blijven staan en een kwakske gekregen door de nokkenas.
Lees zuiger :wink: Maar dat is maar een detail.

Moeilijk te geloven dat een tuimelaar blijft steken door een tik op de cilinder aan 5 km/u. Dikke pech. Hopelijk vallen de kosten mee ...
Hou ons op de hoogte.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
sprint

Bericht door sprint »

CAT schreef:Volgens de technieker die hem heeft open gesmeten volgend verdikt: Tuimelaar geblokeerd door de slag. Kleppen zijn daardoor open blijven staan en een kwakske gekregen door de nokkenas. Licht verbogen kleppen zorgden voor compressie verlies. Mijn bankrekening zal het weer voelen. :(
Wat leren wer hieruit? Niet met uwe cylinder ergens tegenrijden!
alle, dan had ik spijtig genoeg toch een goed antwoord gegeven :?
sprint schreef:
CAT schreef: Door zo een tikje kan er toch niets ernstig aan de cylinder zijn neem ik aan?
ja, gezond is iets anders hé
Als hij precies maar op één poot draait, kan het zijn dat hij door die slag ergens een verlies van compressie heeft, zodoende kan het mengsel niet verbranden hé :wink:
Marnix.

Afbeelding
Plaats reactie