Accidentje
Moderator: GVN
Accidentje
Epica rocks my world
-
sprint
Re: Accidentje
ja, gezond is iets anders héCAT schreef: Door zo een tikje kan er toch niets ernstig aan de cylinder zijn neem ik aan?
Als hij precies maar op één poot draait, kan het zijn dat hij door die slag ergens een verlies van compressie heeft, zodoende kan het mengsel niet verbranden hé
Marnix.

YOO
Lijkt me idd ook eerder een kwestie van geen ontstekking, eer ge ne cilinder zo ne klop geeft dat 'm intern schade heeft, dan blijft gij zeker niet op uwe moto zitten.
Dus, uwe bougiekabel is checken, en als 't nen twinspark is, ge hebt er twee aan elke kant dan, alletwee is checken
Grtz, Philip!
Lijkt me idd ook eerder een kwestie van geen ontstekking, eer ge ne cilinder zo ne klop geeft dat 'm intern schade heeft, dan blijft gij zeker niet op uwe moto zitten.
Dus, uwe bougiekabel is checken, en als 't nen twinspark is, ge hebt er twee aan elke kant dan, alletwee is checken
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Fout, helemaal fout, meteen naar de garage gebracht, en dan pas hier vragen komen stellen. Met een kleine inspanning had je zelf al heel wat testen kunnen doorlopen. Bvb met draaiende motor de bougiekabel lostrekken en zien wat er gebeurt. Gebeurt er niks, dan vonkt die bougie niet meer, en ben je al halfweg. Volgende keer gewoon een dagje langer geduld hebben. Nu ja, hopelijk komt er zo geen volgende keer. Als je een beetje een correcte garagist hebt, dan zal het allemaal wel meevallen. Good luck...
Volgens de technieker die hem heeft open gesmeten volgend verdikt: Tuimelaar geblokeerd door de slag. Kleppen zijn daardoor open blijven staan en een kwakske gekregen door de nokkenas. Licht verbogen kleppen zorgden voor compressie verlies. Mijn bankrekening zal het weer voelen.
Wat leren wer hieruit? Niet met uwe cylinder ergens tegenrijden!
Epica rocks my world
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Lees zuigerCAT schreef:Kleppen zijn open blijven staan en een kwakske gekregen door de nokkenas.
Moeilijk te geloven dat een tuimelaar blijft steken door een tik op de cilinder aan 5 km/u. Dikke pech. Hopelijk vallen de kosten mee ...
Hou ons op de hoogte.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
sprint
alle, dan had ik spijtig genoeg toch een goed antwoord gegevenCAT schreef:Volgens de technieker die hem heeft open gesmeten volgend verdikt: Tuimelaar geblokeerd door de slag. Kleppen zijn daardoor open blijven staan en een kwakske gekregen door de nokkenas. Licht verbogen kleppen zorgden voor compressie verlies. Mijn bankrekening zal het weer voelen.![]()
sprint schreef:ja, gezond is iets anders héCAT schreef: Door zo een tikje kan er toch niets ernstig aan de cylinder zijn neem ik aan?
Als hij precies maar op één poot draait, kan het zijn dat hij door die slag ergens een verlies van compressie heeft, zodoende kan het mengsel niet verbranden hé
Marnix.