gele vestjes

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Allez ,

daar gaan we weer. :roll:
Wat ik eigenlijk bedoel is : laat de fluo jasjes over aan de mensen die ze echt nodig hebben , overheidsdiensten , wegenwachters , ambulanciers,
manne van de jawel vuilkar, wegenwerkers , etc ....
Als iedereen met zo een vestje gaat rondrijden krijg je hetzelfde effect als dat vanaf nu alle auto's met lichten gaan rijden en je als motorrijder weer niet meer gaat opvallen .
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Het is niet een kwestie van "Daar gaan we weer" maar het zogezegde een bommetje smijten en wachten tot wanneer het ontploft of escaleert, vind ik (perdoonlijk) niet kunnen. Laat ons constructief en zonder continu op de loer te liggen de dingen aanpakken.
Of iemand zo'n vestje wil, kan of moet dragen is iedereen meer dan gegund, maar bepaalde situaties gaan vergelijken die met het motorijden op zich niets te maken hebben, is te ver gaan.

Stoffel
Afbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

Inderdaad Stoffel, overschot van gelijk. Ikzelf heb twee fluohesjes liggen, één voor mezelf en één voor madam. Dat je beter wordt opgemerkt zal niemand ontkennen, dat sommigen die liever niet dragen is voor hun rekening.
Wel is het zo dat mijn gps moeilijker afleesbaar is als het hesje gedragen wordt. Ik zou er iets moeten op vinden om de centrale voorzijde van het hesje zwart te kleuren.

Ps. Mijn respect voor de mensen bij de "vuilkar" of bij de "beerruimers", naar mijn bescheiden mening, eerbare beroepen.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Als je dagelijks met de moto rijdt kom je al snel tot de volgende vaststellingen:

-Het fluo van dergelijke vestjes blijft niet heel lang fluo. 1 week max bij slecht weer.
-De velcro's van die vestjes is onvoldoende om dat niet te laten wapperen in alle richtingen en dat werkt danig op mijn zenuwen...

No thanks, voor mij geen vestjes meer.

Als ik split of een file voorbijrijd steeds mijn grootlicht aan. Dat maakt dag en nacht verschil. Ik weet dat het niet mag maar heb daar nog nooit een opmerking over gekregen.

Demito
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Als je bij het rijden met grootlicht uw lichten bijna volledig naar beneden draait met de knop op het dashboard, heb je massa's licht, maar verblind je niemand...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Inderdaad, groot licht is eigenlijk a-sociaal. Hetzelfde geldt voor de 4 pinkers die een "gevaar"funktie indiceren Gewoon tempo aanpassen en niemand vertrouwen is het devies!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Mingh
Contacteer:

Bericht door Mingh »

uiteraard doet iedereen wat hij wil.
Iedereen moet maar voor zichzelf beslissen of hij een geel vestje aandoet of niet. Das mn punt niet. Met de post waarmee ik dit draadje opende wou ik in de eerste plaats weten of jullie dezelfde ervaring hebben qua zichtbaarheid en welke conclusie jullie er voor jullie zelf uit trekken. Niet om meteen te veralgemenen en 'iedereen MOET zus of zo'

ivm: 'laat de vestjes voor wie ze nodig heeft' Wie heeft ze nodig? Mensen die moeten gezien worden. Daar reken ik mezelf als motorrijder bij. In frankrijk zijn die vestjes intussen verplicht in de auto voor als je panne hebt... zover hoeft t voor mij niet te gaan, maar ik heb nu zelf ondervonden vanuit de auto hoe groot t verschil is. Heb niet gezien of zn vestje wapperde of de velcor al aan t verslijten was of niet. De motard met vestje zag ik, die zonder niet.

En uiteraard ga ik er op de moto vanuit dat ze me niet zien. ge zou nogal een kieken zijn om te geloven dat je met zo'n vestje niet meer defensief moet gaan rijden........
En de mode: goh ja, ik moet een nieuw pak kopen, zal allicht geen fluogeel zijn, die lelijke gele jasjes zijn wel in 1 seconde uitgedaan, om daarna mijn met leder gepantserde goddelijke torso bloot te geven
ahum ;-)
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
toerbaard

Bericht door toerbaard »

ik kocht mij een vestje met ritssluiting bij rad in willebroek voor 9.99 € ,
eko in kontich heeft ze ook !
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Geel vestjes ..... geel hestjes ..... geel jasjes .....

En ik heb een oranje :!: NA :!:

en als ik dat aandoen dan ben ik just nen appelsien op ne motto :oops:

Maar als't echt moet (slecht zicht) dan zal ik het aandoen :roll: maar anders niet zenne :evil:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

BiemeRT schreef:Geel vestjes ..... geel hestjes ..... geel jasjes .....

En ik heb een oranje :!: NA :!:

en als ik dat aandoen dan ben ik just nen appelsien op ne motto :oops:

Maar als't echt moet (slecht zicht) dan zal ik het aandoen :roll: maar anders niet zenne :evil:
ik heb ook een oranje en draag het niet :P
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
sprint

Bericht door sprint »

ik heb er zo één

Afbeelding

Als je eenmaal in het donker om 5.30h op de oprit E40/Aalst onderuit bent gegaan met uw zwart pak aan om daarna bij uzelf de vraag te stellen waarom niemand u daarna heeft aangereden omdat je bijna niet zichtbaar was.
Wel nu draag ik bij regen of als't nog donker is buiten altijd mijn fluo riem. 8)
Marnix.

Afbeelding
S.

Bericht door S. »

Opvallen is beter dan niet opvallen. Punt. Doe het voor mijn part met een gele helm, 3M stickers, fluo hesjes of een resem kerstlichtjes. Niettegenstaande ik een louter recreatieve rijder ben kom ik meermaals per jaar in de "ik had u niet gezien mijnheer" situatie dus kan ik me inbeelden dat de woon-werk rijders die dagelijks in weer en wind door de files rijden die nog meer zullen tegenkomen.
Persoonlijk heb ik reflecterende biesjes op mijn vest en een zilver grijze helm. Indien ik weet dat ik niet voor den donkeren thuis ben heb ik mijn fluo vestje mee. Een gele S help natuurlijk ook :wink:
one-one

Bericht door one-one »

Ik split dagelijks op E40 en rijd het ganse jaar door. Een fluo hesje is er snel aan als je het dagelijks gebruikt maar heden ten daage gooien ze het bij wijze van spreken naar je kop.... dus af en toe wisselen is geen probleem. Politie Aalst geef ze trouwens gratis bij een gordel- controle-actie ( je moet hem wel dragen want anders krijg je geen hesje en misschien wel een boete :twisted: :lol: :!: .
Ik heb geïnvesteerd in een Leo Vinci uitlaat ... loud pipes safe lives ???, rijd regelmatig met 4 richtingaanwijzers en , misschien de beste investering de Xenon verstraler. Assosiaal t.o de automobilist... misschien maar... wij zijn de zwakke weggebruikers, het meest kwetsbaar en misschien hebben we dan wel het recht om af en toe eens egoïst te zijn. Als ze je met je klieken en klakken omver rijden kan ik je zeggen dat dit niet zo leuk is..... Misschien kan een initiatief opgestart worden opdat verkeersborden zouden geplaatst worden om de aandacht van de bestuurders er op te vestigen dat er motorrijders frequent die route gebruiken en er splitten ( kijk even naar de gele verkeersborden die geplaatst worden bij werkzaamheden .... pictogram van filerijdende auto's... als ze naast die auto's een motor plaatsen is het gebakken en kunnen we misschien veiliger rijden tijdens het splitten en misschien dit lelijke veste in de vuilbak gooien.... :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Frans

Bericht door Frans »

stefke schreef:
Jo De Paepe schreef:Ik vertik het om een fluo vestje te dragen.
Ik werk niet bij de vuilkar :lol:

Dagelijks doe ik een 100 tal km woon werk (zomer en winter) in een zwart Atlantis pak zonder reflectie en een matzwarte helm. Ik rij voldoende defensief ( ala JP)en ga er steeds vanuit dat een automobilist toch nooit kijkt ,vestje of niet.
kortzichtigheid, over de pot en de ketel..... :roll:
Ik vind dat Jo een punt heeft ;als ze met 50/h op jou komen afgestormd hebben ze je met zon vestje gegarandeerd mee,herinner je 1ste les slippen of ontwijken ....je rijdt waar je kijkt dus .....op het vestje. :?:
Niet achteraan in de file gaan staan en een snelheid een beetje hoger dan de automobilist geeft je volgens mij veel meer veiligheid, wel opletten dat je dan geen superflik motard uw vriend tegenkomt :lol: :wink:
sprint

Bericht door sprint »

Een hesje hoeft niet als alle omstandigheden optimaal zijn, maar wie zegt dat ik morgenvroeg niets voor heb onderweg. :?
De vorige keer had ik het geluk van zelf niets te hebben en kon ik mij nog naar de zijkant van de rijweg begeven, maar als je met een ernstige blessure zit moeten ze u in het midden van de straat ook nog kunnen opmerken.
Mijn moto lag toen een paar tientallen meters verder
Je hebt 2 soorten motorrijders, zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.
Denk nooit ik niet :wink:
Marnix.

Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Awel, tijdens ons (superleuk) ritje naar de Fruits de Mer had dit medeforumlid (ken zijn naam niet meer, was wel een sympathieke kerel) zo'n fluo-dingsken aan, en als ik eerlijk moet zijn, ge ziet dat goed zenne !

*GECENSUREERDE VERSIE :? *

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 13 nov 2006, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

manman scampi..besef je wel wat voor bende je daar in één keer op de plaat hebt gezet? Respect! :shock: als daar maar geen vodden van komen...

..ene is zijn mouwen al aan't opstropen.. :?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
sprint

Bericht door sprint »

Xavier schreef:manman scampi..besef je wel wat voor bende je daar in één keer op de plaat hebt gezet? Respect! :shock: als daar maar geen vodden van komen...

..ene is zijn mouwen al aan't opstropen.. :?
Relax man, het zal wel zo'n vaart niet lopen :lol: :lol: :lol:
Marnix.

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Das Dirk-Sus met zijn lederen jekker.
En dienen met zijn scappa T-shirt heeft plots terug haar gekregen :lol:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

oei ne vierling!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
one-one

Bericht door one-one »

Hoi forummers
ik heb een e-mail met een bijlage (filmbestand) die zou willen posten mbt tot de hesjes doch weet niet hoe dit moet. Kan iemand raad geven aub
alvast bedankt :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
sprint

Bericht door sprint »

one-one schreef:Hoi forummers
ik heb een e-mail met een bijlage (filmbestand) die zou willen posten mbt tot de hesjes doch weet niet hoe dit moet. Kan iemand raad geven aub
probeer het hiereens :wink:
Marnix.

Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

sprint schreef:
one-one schreef:Hoi forummers
probeer het hiereens :wink:
dank je wel :P
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one

Bericht door one-one »

shit die had nu wel geen hesje aan zeker :evil: :mrgreen:
http://video.google.com/videoplay?docid ... =how+close
ride with pride
one-one
gsa 1150
lerak

Bericht door lerak »

Jo De Paepe schreef:Ik vertik het om een fluo vestje te dragen.
Ik werk niet bij de vuilkar :lol:

Dagelijks doe ik een 100 tal km woon werk (zomer en winter) in een zwart Atlantis pak zonder reflectie en een matzwarte helm. Ik rij voldoende defensief ( ala JP)en ga er steeds vanuit dat een automobilist toch nooit kijkt ,vestje of niet.
ik heb een tijdje met fluovestje gereden, en geloof mij, dat maakt een verschil!
De laatste tijd is mijn velcro versleten en doe ik dat niet meer aan. Toch misschien eens een nieuw zoeken...
K1200RS alias "The Yellow Cab"
Plaats reactie