Als je van de A12 de ring van Brussel richting Zaventem oprijdt, moet je opletten in de 180°-bocht. Midden in het linker rijvak zit een redelijk groot gat in het wegdek.
nu pas de kans effe te posten... deze morgen lag er na het viaduct van Vilvoorde (richting Zaventem, thv afrit Cargo) tussen de midden- en linkerstrook een grote metalen aanspanratel om zeilen op een truck vast te zetten. Effe schrikken geblazen.
Xavier schreef: nu pas de kans effe te posten... deze morgen lag er na het viaduct van Vilvoorde (richting Zaventem, thv afrit Cargo) tussen de midden- en linkerstrook een grote metalen aanspanratel om zeilen op een truck vast te zetten. Effe schrikken geblazen.
En de camion lag wa verder....Oeps Xavier,:shock: intussen kan er al een hele ijzerwinkel gelegen en (weggeveegd zijn)...
Tussen de thijsmanstunnel en de liefkenshoektunnel in de richting van linkeroever. Op ongeveer 100 meter voor de liefkenshoektunnel een ferme put (zonk) in de rijweg en een gat in het asfalt van +/- een vijfendertig cm.
Allebei op het rechter rijvak. Oppassen daar mannen !!!!
Heden E40 ter hoogte van Texaco richting Gent, tussen 2° en 3° rijvak, gevaarlijk uitgesleten wegdek ... gevaarlijk tijdens splitten... mijne gsa schommelde van links naar rechts
one-one schreef:Misschien niet slecht om info over te maken nopens gevaarlijke toestanden op de weg....
Heden E40 ter hoogte van Texaco richting Gent, tussen 2° en 3° rijvak, gevaarlijk uitgesleten wegdek ... gevaarlijk tijdens splitten... mijne gsa schommelde van links naar rechts
Bedankt voor de tip.( Groot-Bijgaarden bedoel je toch)
we kunnen misschien beter dit topicterug naar boven schoppen
Goed om weten en is gene omweg,maar duidelijk minder gevaarlijk !
Slaag NIET af aan het baantje met de S bochten maar neem de volgende straat LINKS ! >> rij tot boven aan de brug en je bent weer aan de oude Zaventemsesteenweg.Is een te verwaarloze omweg van amper een paar 100 meter - maar veiliger.Persoonlijk kom ik er twee maal per dag door al dan niet met de moto.
R4 in Melle (richting Gent-Zeehaven), juist na de grote bocht (waarin de afrit merelbeke ligt). Gevaarlijke verhogingen in het wegdek. Er zijn er zo'n stuk of 5 op een afstand van ongeveer 500 meter. Moesten er bomen langs de snelweg staan, men zou denken dat het wortels zijn die de asfalt naar boven duwen.
De beste piste is: de eerste 200 meter volledig links 2de rijvak rijden (zo dicht mogelijk tegen de middenberm), van dan af zo ver mogelijk rechts op het 1ste rijvak (zo dicht mogelijk tegen de pechtstrook).
Ook in de Leopold III tunnel (zowel richting centrum als richting Koekelberg) begint de beton in stukken uiteen te vallen tussen de rijstroken.
Yves schreef:R4 in Melle (richting Gent-Zeehaven), juist na de grote bocht (waarin de afrit merelbeke ligt). Gevaarlijke verhogingen in het wegdek. Er zijn er zo'n stuk of 5 op een afstand van ongeveer 500 meter. Moesten er bomen langs de snelweg staan, men zou denken dat het wortels zijn die de asfalt naar boven duwen.
De beste piste is: de eerste 200 meter volledig links 2de rijvak rijden (zo dicht mogelijk tegen de middenberm), van dan af zo ver mogelijk rechts op het 1ste rijvak (zo dicht mogelijk tegen de pechtstrook).
Klopt, rij er dagelijks over, maareuh, om nu te zeggen dat 't gevaarlijk is
Ietwat verschietelijk misschien, maar zelfs tegen 140 in 't nat gaat 't daar nog prima
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Klopt, rij er dagelijks over, maareuh, om nu te zeggen dat 't gevaarlijk is
Ietwat verschietelijk misschien, maar zelfs tegen 140 in 't nat gaat 't daar nog prima
Grtz, Philip!
Er is daar toch enen waar, indien je er niet van op de hoogte bent, je je stuur toch goed moet vasthouden. En laat ons de duozitter niet vergeten
Klopt, rij er dagelijks over, maareuh, om nu te zeggen dat 't gevaarlijk is
Ietwat verschietelijk misschien, maar zelfs tegen 140 in 't nat gaat 't daar nog prima
Grtz, Philip!
Er is daar toch enen waar, indien je er niet van op de hoogte bent, je je stuur toch goed moet vasthouden. En laat ons de duozitter niet vergeten
Mogelijks, ik weet ze dan ook allemaal liggen en kan tijdig anticiperen, als ge 't niet weet zal er misschien idd een gevaarlijke situatie kunnen uit voortvloeien
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
heb vandaag een brief gekregen van de Vlaamse Overheid agentschap infrastructuur met de melding dat de snelweg E40 voor en ter hoogte van Texaco richting Gent hersteld zal worden voor 22 december 2006.
oproep gebeurde via de Vlaamse Wegentelefoon.
Jefke schreef:
Awel lieverds, het ergert mij nog dagelijks dat er op onze autostrades en secundaire wegen zo'n afschuwelijke staat van ontbinding is te voelen als je over het wegdek rijdt. Ik snap niet dat de wegbeheerders daar blind voor kunnen zijn. Ge komt onaangekondigd allerlei bokkesprongen tegen in het wegdek. En zeggen dat België het dichtste en beste wegennet heeft!? Ik vind dat normaal in een ontwikkelingsland, maar niet hier! Of is het een gebrek aan toezicht op de aannemers die (het goedkoopste bod deden) met gesjoemel in de materialen, de uitvoering of het concept zonder ernstige controle van de opdrachtgever (ministerie?) maar hun gang gaan?
Ik vind het gewoon ergerlijk om met de regelmaat van een klok op schokkende oneffenheden in het wegdek geconfronteerd te worden als je op de autostrade rijdt (bv E17 van Gent richting Lokeren).
Wie is daar verantwoordelijk voor? We betalen genoeg belastingen!
Ook bij regenweer is het onaanvaardbaar dat nog zo vaak opspattend regenwater op asfaltwegen het zicht belemmert en de rijstabiliteit bedreigt, waar dat niet gebeurt bij fluisterasfalt of betonwegen.
Je zal maar met de motorfiets rijden!
Ergernis die ik ook dagelijks deel. Onze Belgische wegen liggen er al te vaak barslecht bij... en ik kan me er ook zo hard in ergeren. Putten in de wegen, grind als "opvulmiddel" van de onverharde zijkanten, putten die gedicht worden door er een bult van te maken, gebrekkige wegbewijzering, vangrails die vervangen worden door... opnieuw vangrails,... ik krijg er ferm genoeg van.
Ach moest mijn frustratie even kwijt
klimpie schreef:
Ergernis die ik ook dagelijks deel. Onze Belgische wegen liggen er al te vaak barslecht bij... en ik kan me er ook zo hard in ergeren. Putten in de wegen, grind als "opvulmiddel" van de onverharde zijkanten, putten die gedicht worden door er een bult van te maken, gebrekkige wegbewijzering, vangrails die vervangen worden door... opnieuw vangrails,... ik krijg er ferm genoeg van.
Ach moest mijn frustratie even kwijt
snelweg tussen Brugge en Kortrijk ........tussen verkeerswisselaar e40 en afrit zedelgem, en vervolgens tussen afrit zedelgem en torhout........ zijn reeds geruime tijd slecht herstelde en constant te herstellen niveauverschillen ..........over telkens een vierkante meter oppervlakte op de rechterrijstrook.
Bij donkerte moeilijk te zien, maar met de motor krijg je een enorme evenwichtsverplaatsing bij het erover rijden. Eens je ze weet liggen kies je gedwee de linkerrijstrook (2-vaks snelweg) bij het passeren van die plaatsen.
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Men is gestart op de A12 ter hoogte van Aartselaar met op de zijbanen de slechte stukken asfalt weg te schrapen, waarschijnlijk willen ze hier nieuwe asfalt in deponeren?
enfin het is te hopen want de stukken zijn reeds 14 dagen uitgeschraapt, het geeft wel ferme klappen wanneer men erin terechtkomt, wanneer men juist in de remmen moet wordt het nog een stuk prettiger,
de firma die schraapt zal waarschijnlijk niet de firma zijn die asfalt moet plaatsen, of het is te nat, of de vorige rekening is nog niet betaalt
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
In Londerzeel (Steenhuffel) hebben ze net een nieuwe straat aangelegd, de verkeersheuvels liggen er al, de signalisatie nog niet. Ik prijs me gelukkig dat ik daar s'nachts niet met de motor door moet.