Signalering : Gevaarlijk wegdek !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Naar wie heb jij dat gemaild, heb hier ook nog een verlanglijstje staan die ik wil meedelen aan de bevoegde instanties!

Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ben goed getraind geraakt in het invullen van hun onlinedinges onderaan deze pagina!

http://wegen.vlaanderen.be/communicatie ... lefoon.php

Steeds weer vriendelijke juffrouwen die antwoorden...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Xavier schreef:Ben goed getraind geraakt in het invullen van hun onlinedinges onderaan deze pagina!

http://wegen.vlaanderen.be/communicatie ... lefoon.php

Steeds weer vriendelijke juffrouwen die antwoorden...
Dank je wel Xavier.

Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

ik behoef geen dank, de eer komt toe aan relax :D
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Xavier schreef:ik behoef geen dank, de eer komt toe aan relax :D
Ok your way, lutser(s)!

Stoffel ;)
Afbeelding
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Als je van de A12 de ring van Brussel richting Zaventem oprijdt, moet je opletten in de 180°-bocht. Midden in het linker rijvak zit een redelijk groot gat in het wegdek.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:shock: nu pas de kans effe te posten... deze morgen lag er na het viaduct van Vilvoorde (richting Zaventem, thv afrit Cargo) tussen de midden- en linkerstrook een grote metalen aanspanratel om zeilen op een truck vast te zetten. Effe schrikken geblazen.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Xavier schreef::shock: nu pas de kans effe te posten... deze morgen lag er na het viaduct van Vilvoorde (richting Zaventem, thv afrit Cargo) tussen de midden- en linkerstrook een grote metalen aanspanratel om zeilen op een truck vast te zetten. Effe schrikken geblazen.
En de camion lag wa verder....Oeps Xavier,:shock: intussen kan er al een hele ijzerwinkel gelegen en (weggeveegd zijn)... :lol: :lol: :lol:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
jakke

Bericht door jakke »

Tussen de thijsmanstunnel en de liefkenshoektunnel in de richting van linkeroever. Op ongeveer 100 meter voor de liefkenshoektunnel een ferme put (zonk) in de rijweg en een gat in het asfalt van +/- een vijfendertig cm.
Allebei op het rechter rijvak. Oppassen daar mannen !!!! :?

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

Heden E40 ter hoogte van Texaco richting Gent, tussen 2° en 3° rijvak, gevaarlijk uitgesleten wegdek ... gevaarlijk tijdens splitten... mijne gsa schommelde van links naar rechts
ride with pride
one-one
gsa 1150
sprint

Bericht door sprint »

one-one schreef:
sprint schreef:
one-one schreef:Misschien niet slecht om info over te maken nopens gevaarlijke toestanden op de weg....

Heden E40 ter hoogte van Texaco richting Gent, tussen 2° en 3° rijvak, gevaarlijk uitgesleten wegdek ... gevaarlijk tijdens splitten... mijne gsa schommelde van links naar rechts :evil:
Bedankt voor de tip.( Groot-Bijgaarden bedoel je toch)
we kunnen misschien beter dit topicterug naar boven schoppen
weet niet hoe jullie dit gaan aanvangen.... :?:
gewoon zo ja :wink:
Marnix.

Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Tja... met het laat klaar en vroeg donker zijn van deze winterdagen geen slecht idee om hiermee verder te doen!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
pierre-pieter-pierrot

Neem....

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Goed om weten en is gene omweg,maar duidelijk minder gevaarlijk !
Slaag NIET af aan het baantje met de S bochten maar neem de volgende straat LINKS ! >> rij tot boven aan de brug en je bent weer aan de oude Zaventemsesteenweg.Is een te verwaarloze omweg van amper een paar 100 meter - maar veiliger.Persoonlijk kom ik er twee maal per dag door al dan niet met de moto.

Ikke :de Pierre
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

R4 in Melle (richting Gent-Zeehaven), juist na de grote bocht (waarin de afrit merelbeke ligt). Gevaarlijke verhogingen in het wegdek. Er zijn er zo'n stuk of 5 op een afstand van ongeveer 500 meter. Moesten er bomen langs de snelweg staan, men zou denken dat het wortels zijn die de asfalt naar boven duwen.
De beste piste is: de eerste 200 meter volledig links 2de rijvak rijden (zo dicht mogelijk tegen de middenberm), van dan af zo ver mogelijk rechts op het 1ste rijvak (zo dicht mogelijk tegen de pechtstrook).

Ook in de Leopold III tunnel (zowel richting centrum als richting Koekelberg) begint de beton in stukken uiteen te vallen tussen de rijstroken.
sprint

Bericht door sprint »

In Koekelberg onder de basiliek, is dat niet de Leopolt II tunnel?
Of ben ik reeds jaren verkeerd :?
Marnix.

Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Yves schreef:R4 in Melle (richting Gent-Zeehaven), juist na de grote bocht (waarin de afrit merelbeke ligt). Gevaarlijke verhogingen in het wegdek. Er zijn er zo'n stuk of 5 op een afstand van ongeveer 500 meter. Moesten er bomen langs de snelweg staan, men zou denken dat het wortels zijn die de asfalt naar boven duwen.
De beste piste is: de eerste 200 meter volledig links 2de rijvak rijden (zo dicht mogelijk tegen de middenberm), van dan af zo ver mogelijk rechts op het 1ste rijvak (zo dicht mogelijk tegen de pechtstrook).
Klopt, rij er dagelijks over, maareuh, om nu te zeggen dat 't gevaarlijk is 8)
Ietwat verschietelijk misschien, maar zelfs tegen 140 in 't nat gaat 't daar nog prima :P

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

sprint schreef:In Koekelberg onder de basiliek, is dat niet de Leopolt II tunnel?
Of ben ik reeds jaren verkeerd :?
:oops:
Ik zou beter moeten weten...
Sedert 1981... (eerst op de viaduct, dan in de tunnel) :oops:
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Koppel!! schreef:YOO

Ietwat verschietelijk misschien, maar zelfs tegen 140 in 't nat gaat 't daar nog prima :P

Grtz, Philip!
Er is daar toch enen waar, indien je er niet van op de hoogte bent, je je stuur toch goed moet vasthouden. En laat ons de duozitter niet vergeten :shock:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Yves schreef:
Koppel!! schreef:YOO

Grtz, Philip!
Er is daar toch enen waar, indien je er niet van op de hoogte bent, je je stuur toch goed moet vasthouden. En laat ons de duozitter niet vergeten :shock:
Mogelijks, ik weet ze dan ook allemaal liggen en kan tijdig anticiperen, als ge 't niet weet zal er misschien idd een gevaarlijke situatie kunnen uit voortvloeien :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
one-one

Bericht door one-one »

heb vandaag een brief gekregen van de Vlaamse Overheid agentschap infrastructuur met de melding dat de snelweg E40 voor en ter hoogte van Texaco richting Gent hersteld zal worden voor 22 december 2006. :lol:
oproep gebeurde via de Vlaamse Wegentelefoon.
ride with pride
one-one
gsa 1150
klimpie
Contacteer:

Bericht door klimpie »

Jefke schreef: Awel lieverds, het ergert mij nog dagelijks dat er op onze autostrades en secundaire wegen zo'n afschuwelijke staat van ontbinding is te voelen als je over het wegdek rijdt. Ik snap niet dat de wegbeheerders daar blind voor kunnen zijn. Ge komt onaangekondigd allerlei bokkesprongen tegen in het wegdek. En zeggen dat België het dichtste en beste wegennet heeft!? Ik vind dat normaal in een ontwikkelingsland, maar niet hier! Of is het een gebrek aan toezicht op de aannemers die (het goedkoopste bod deden) met gesjoemel in de materialen, de uitvoering of het concept zonder ernstige controle van de opdrachtgever (ministerie?) maar hun gang gaan?

Ik vind het gewoon ergerlijk om met de regelmaat van een klok op schokkende oneffenheden in het wegdek geconfronteerd te worden als je op de autostrade rijdt (bv E17 van Gent richting Lokeren).

Wie is daar verantwoordelijk voor? We betalen genoeg belastingen!
Ook bij regenweer is het onaanvaardbaar dat nog zo vaak opspattend regenwater op asfaltwegen het zicht belemmert en de rijstabiliteit bedreigt, waar dat niet gebeurt bij fluisterasfalt of betonwegen.

Je zal maar met de motorfiets rijden!
Ergernis die ik ook dagelijks deel. Onze Belgische wegen liggen er al te vaak barslecht bij... en ik kan me er ook zo hard in ergeren. Putten in de wegen, grind als "opvulmiddel" van de onverharde zijkanten, putten die gedicht worden door er een bult van te maken, gebrekkige wegbewijzering, vangrails die vervangen worden door... opnieuw vangrails,... ik krijg er ferm genoeg van.
Ach moest mijn frustratie even kwijt
hold on to the rocks
R1200RT
sprint

Bericht door sprint »

klimpie schreef: Ergernis die ik ook dagelijks deel. Onze Belgische wegen liggen er al te vaak barslecht bij... en ik kan me er ook zo hard in ergeren. Putten in de wegen, grind als "opvulmiddel" van de onverharde zijkanten, putten die gedicht worden door er een bult van te maken, gebrekkige wegbewijzering, vangrails die vervangen worden door... opnieuw vangrails,... ik krijg er ferm genoeg van.
Ach moest mijn frustratie even kwijt
Je kan in dit topic al je frustratie kwijt :wink:
Marnix.

Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

snelweg tussen Brugge en Kortrijk ........tussen verkeerswisselaar e40 en afrit zedelgem, en vervolgens tussen afrit zedelgem en torhout........ zijn reeds geruime tijd slecht herstelde en constant te herstellen niveauverschillen ..........over telkens een vierkante meter oppervlakte op de rechterrijstrook.

Bij donkerte moeilijk te zien, maar met de motor krijg je een enorme evenwichtsverplaatsing bij het erover rijden. Eens je ze weet liggen kies je gedwee de linkerrijstrook (2-vaks snelweg) bij het passeren van die plaatsen.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Eric

A12 Aartselaar

Bericht door Eric »

Men is gestart op de A12 ter hoogte van Aartselaar met op de zijbanen de slechte stukken asfalt weg te schrapen, waarschijnlijk willen ze hier nieuwe asfalt in deponeren?
enfin het is te hopen want de stukken zijn reeds 14 dagen uitgeschraapt, het geeft wel ferme klappen wanneer men erin terechtkomt, wanneer men juist in de remmen moet wordt het nog een stuk prettiger,
de firma die schraapt zal waarschijnlijk niet de firma zijn die asfalt moet plaatsen, of het is te nat, of de vorige rekening is nog niet betaalt
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Vanmiddag had men alles klaar (thv Delhaize).

In Londerzeel (Steenhuffel) hebben ze net een nieuwe straat aangelegd, de verkeersheuvels liggen er al, de signalisatie nog niet. Ik prijs me gelukkig dat ik daar s'nachts niet met de motor door moet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie