Inschrijven / verzekeren 2ehands K1200RS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Er zat een comfortstuur op,
zadel op z'n hoogst
voetsteunen laagst ...
viel echt wel goed mee hoor, maar gewoon nog iets té op dit moment.

Mijn dakar is op dit moment nog mijn beste gezel denk ik, putten en bulten voel ik niet, vraagt weinig kracht ...

Weet in ieder geval weer waarvan te dromen ... Een dakar met 1200-blok :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Je mag zo ook naar Zele komen hoor ! Ge zou nog verschieten van zo'n eencilinder, ge zou den eersten niet zijn :twisted:
Hoewel dit niet mijn stijl is om iemand uit te dagen, ...

Greetz!
Noel-K1200RS

Bericht door Noel-K1200RS »

kris dakar schreef:
Weet in ieder geval weer waarvan te dromen ... Een dakar met 1200-blok :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Greetz!
Op Kapaza: http://www.kapaza.be/detail/3977689/BMW_k_1200_rs.html
staat een K1200RS te koop waar van alles aan ontbreekt (waarschijnlijk gestolen geweest).

Maar of je die motor in jouw kader krijgt.... (zou in elk geval een knap stukje werk zijn) :D

Nu, als het zover is dat je naar een wil gaan zien, wil ik wel eens meegaan hoor. Ik ben intussen gewoon op zo'n apparaat te zitten, en zal misschien iets beter kunnen oordelen (zonder waarbord uiteraard).

Gewoon een seintje.... Ook Peter De Paepe heeft al heel wat ervaring hiermee, maar je zal hem dat zelf moeten vragen. Ik ontmoette hem maar één keer (op z'n werk), en het is wel een vriendelijke gast, en motorliefhebber.
Laatst gewijzigd door Noel-K1200RS op 10 dec 2006, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW, wat anders?
kris K1200LT

Een K1200 op noppenbanden !!!! van een bandenvreter gesproken :twisted: :twisted: :twisted:

Hmm...
versterkte kader, USD'tje, 190 mm noppenband, dubbele hoge uitlaat, GSA-tank, K1200R-koplamp, Dakar ruitje, ....
iemand met grafisch talent in de buurt ?
kris K1200LT

Allé, 't is een tijdje geleden maar ...

Hij is er !!! Blauwe K1200RS van 2005 gekocht vandaag !!!
:D :D :D

Aan allen die met raad en daad geholpen hebben ... nogmaals dank ! Hopelijk heb ik wat geluk dat het een degelijk exemplaartje is ... :roll:

Greetz !

Kris (zonder Dakar )
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

proficiat met de doorgehakte knoop!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Noel-K1200RS

kris dakar schreef:Allé, 't is een tijdje geleden maar ...

Hij is er !!! Blauwe K1200RS van 2005 gekocht vandaag !!!
:D :D :D

Aan allen die met raad en daad geholpen hebben ... nogmaals dank ! Hopelijk heb ik wat geluk dat het een degelijk exemplaartje is ... :roll:

Greetz !

Kris (zonder Dakar )

Km? Foto? PK?

Proficiat gewenst, en welkom in de kring van de (stille) genieters. Wat aan wennen in 't begin, en dan met volle teugen...

We komen elkaar weleens een keertje tegen, Zele en Lochristi liggen nu ook weer niet zo ver uit elkaar.
BMW, wat anders?
K-lover

Bericht door K-lover »

proficiat en welkom in de K1200RS wereld.
Eigenlijk zouden we eens een toerke moeten organiseren , zo echt alleen maar K1200RS-kes samen , moet de moeite zijn.

Vraagske: eigenlijk zou ik wel graag een iets sportiever geluid hebben op de mijne. Niet dat ik een lawaaimaker wil , zeker niet , maar een beetje meer mag wel voor mij. Iemand hier ervaring mee ? ( op K1200RS natuurlijk)
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Noel-K1200RS

Vraagske: eigenlijk zou ik wel graag een iets sportiever geluid hebben op de mijne. Niet dat ik een lawaaimaker wil , zeker niet , maar een beetje meer mag wel voor mij. Iemand hier ervaring mee ? ( op K1200RS natuurlijk)
Zelf heb ik er geen ervaring mee (ik hou best wel van het beschaafde geluid), maar Remus maakt een uitlaat voor de dikke K. Ook nog wel enkele andere merken hoor.

Probleem is enkel dat de bestaande uitlaat één stuk is met de katalysator, en je dus dat (dure) spul mee moet gaan vervangen.

Vraagje: is jouw uitlaat zo'n matte, of reeds in RVS? In dat laatste geval heb ik wel interesse (voor een zacht prijsje) :roll:
BMW, wat anders?
kris K1200LT

Voila !

Hier heb je'm :
bouwjaar 2003, 19000 km, koffers, tanktas, abs, ... nu nog (soft-)topcase want m'n helm kan niet in de zijkoffers ... :(

Afbeelding
kris K1200LT

oeps als avatar misschien wat groot ... later aanpassen ... :D
Noel-K1200RS

koffers, tanktas, abs, ... nu nog (soft-)topcase want m'n helm kan niet in de zijkoffers ... Sad
Hallo, zoals ze in Gent zeggen: schuune masine :lol:

Nu wat de koffers betreft. In de rechtse kan ik mijn helm met enige moeite (want ik heb een grote maat) krijgen. Die van mijn dochter (zelfde merk helm maar enige maten kleiner) gaat er moeiteloos in.

Nu, de linkse koffer... door die hooggeplaatste uitlaat is daar zo'n hele hap uit, zodat er met moeite een regenpakje en een paar laarzen inkunnen.
Dus, 2 helmen? Forget it, enkel met een extra topkoffer :?
BMW, wat anders?
kris K1200LT

Euhhh ... ik heb wel een grote kop, maar ... zo'n shuberth Conceptje gaat er net-niet in ... Die beugels binnenin (allé sluiting ) zijn de dooddoeners ...

Als er iemand een topkoffertje verkoopt ? Of een aanrader ? Of de BMW soft-topcase, die kan naar't schijnt zowel op de bagagedrager als op het zadel ... Iemand ervaring ?

Greetz !

Kris
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi,

Schuberth gaat er in maar je moet de helm lichtjes open laten (ong 3cm) :wink:
kris K1200LT

Dat zou geweldig zijn !!!!

Morgen probeer ik het, bedankt voor de tip ... als het lukt dan heb je een pint tegoed van me :D :D :D
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Als er iemand een topkoffertje verkoopt ? Of een aanrader ? Of de BMW soft-topcase, die kan naar't schijnt zowel op de bagagedrager als op het zadel ... Iemand ervaring ?
Je hebt wel een plastic steun (van BMW) nodig om de softcase op de bagagedrager te bevestigen (die steun kan je ook voor hard-topcases gebruiken). Als ik me goed herinner :oops: kan je dan nog een hangslotje door de riemen van de softcase en de steun steken als diefstalbeveiliging. Bevestiging op het zadel kan ook, zij het dat de gummibanden met vier haken die onder het zadel gaan natuurlijk minder stabiel zijn dan de bevestiging op het bagagerek (dus niet geschikt voor zware voorwerpen). De soft-topcase is niet erg groot (een paar schoenen en wat t-shirts kan je er gerust in kwijt).
PS: Mijn grootste bezwaar tegen de K1200RS: het hoge zwaartepunt dat samen met het smalle stuur, het niet gemakkelijk maakt manoeuvres aan lage snelheid uit te voeren. Als je kan leven met de toch wel enigszins beperkte handelbaarheid (rij eens enkele uren met een GS, en stap dan onmiddellijk op de RS, je zal het verschil merken :shock: :D . Voor de rest, wat mij betreft, een heel goede en trouwe tourmotor. Veel plezier alvast!!
kris K1200LT

De Jo heeft dus een pint tegoed van mij ... inderdaad, een schuberth een beetje openklappen en hij kan er in ! YES !!!

Verder geweldig machien zeg :
enkele dagen mee gependeld, zéér goede windbescherming, ruit laag geeft frisse lucht tot net onder de helm (turbulentievrij !) ruit omhoog en je zit ook met je schouders en helm uit de wind (behoorlijk turbulentievrij ).

Het verbruik lijkt op zo'n 7 liter uit te komen.

Wat ik wel vervelend vind is het "gerammel" van de versnellingsbak in vrijloop ... schijnt normaal te zijn of toch meer voor te komen ?
kris K1200LT

Eerste verbruikscijfers : 6,75 l/100 km

Da's een meevaller, oef.
Plaats reactie