Als er iemand een topkoffertje verkoopt ? Of een aanrader ? Of de BMW soft-topcase, die kan naar't schijnt zowel op de bagagedrager als op het zadel ... Iemand ervaring ?
Je hebt wel een plastic steun (van BMW) nodig om de softcase op de bagagedrager te bevestigen (die steun kan je ook voor hard-topcases gebruiken). Als ik me goed herinner

kan je dan nog een hangslotje door de riemen van de softcase en de steun steken als diefstalbeveiliging. Bevestiging op het zadel kan ook, zij het dat de gummibanden met vier haken die onder het zadel gaan natuurlijk minder stabiel zijn dan de bevestiging op het bagagerek (dus niet geschikt voor zware voorwerpen). De soft-topcase is niet erg groot (een paar schoenen en wat t-shirts kan je er gerust in kwijt).
PS: Mijn grootste bezwaar tegen de K1200RS: het hoge zwaartepunt dat samen met het smalle stuur, het niet gemakkelijk maakt manoeuvres aan lage snelheid uit te voeren. Als je kan leven met de toch wel enigszins beperkte handelbaarheid (rij eens enkele uren met een GS, en stap dan onmiddellijk op de RS, je zal het verschil merken

. Voor de rest, wat mij betreft, een heel goede en trouwe tourmotor. Veel plezier alvast!!