Systeemhelm EVO4.
Moderator: GVN
Systeemhelm EVO4.
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al direct een deftige vraag : ik ben de trotse eigenaar van een BMW R1150RT. Ik heb de originele ruit nog die ik gebruik in de zomer maar heb er nu een verhoogd exemplaar opstaan. Ik heb me dit weekend een EVO4 in de solden aangeschaft bij mijn dealer. Nu blijkt een collega motard te weten dat een sportintegraal beter is omwille van geluidsarmer, minder turbulentie rond het hoofdje, minder aandampen van het vizier en zelfs minder waterinsijpeling (?) ! Zet de helm nog uit op het hoofd door gebruik ? Wie o wie kan mij goede raad geven ?
Dino.
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al direct een deftige vraag : ik ben de trotse eigenaar van een BMW R1150RT. Ik heb de originele ruit nog die ik gebruik in de zomer maar heb er nu een verhoogd exemplaar opstaan. Ik heb me dit weekend een EVO4 in de solden aangeschaft bij mijn dealer. Nu blijkt een collega motard te weten dat een sportintegraal beter is omwille van geluidsarmer, minder turbulentie rond het hoofdje, minder aandampen van het vizier en zelfs minder waterinsijpeling (?) ! Zet de helm nog uit op het hoofd door gebruik ? Wie o wie kan mij goede raad geven ?
Dino.
Laatst gewijzigd door Dino op 12 dec 2006, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem van te weinig geduld om de oorkes van mijne bril achter mijn oren te krijgen.
En bij m'n vorige integraalhelm kwam er dan nog bij dat mijne bril niet volledig op mijn neus ruste. Met glazen met dubbel zicht heb je dan een probleem, m.a.w. wazig zicht.
En bij m'n vorige integraalhelm kwam er dan nog bij dat mijne bril niet volledig op mijn neus ruste. Met glazen met dubbel zicht heb je dan een probleem, m.a.w. wazig zicht.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
TonTon
Re: Systeemhelm EVO4.
als je met een verhoogde ruit rijd dan heb je toch sowieso al mindere lawaai , turbulentie ? ik rij al 10 jaar met een evo 4 en heb nog nooit waterinsijpeling gehad en nochtans al serieus in de regen ,wat zeg ik in de gietende regen gereden , gedurende langere tijd.Dino schreef:Hallo,
Dino.
mijn verhoogde ruit is er een van Givi , mét flip-up , gekocht bij RAD in Drongen...
-
TonTon
idd en gaan ze toch kapot dan kunnen altijd de scharnierstukjes apart besteld worden , ik heb ze in 10 jaar één maal moeten vervangen.John schreef:Een klein tipje voor het behoud van het opklap-systeem.
Niet in sneltreinvaart dat kinstuk of het vizier openen of sluiten. doe dat rustig. Zoveel ste langer gaan die kliksystemen mee.
-
TonTon
oja ? hij spant nog altijd zoals in het begin , is nooit gevallen , ik heb enkel de band achteraan om de nek van de kou af te houden moeten vervangen omdat het leder gescheurd en versleten was....ik zou niet weten waarom ik hem moet vervangen ?RB-RT schreef:Je zal stilaan je helm eens moeten vervangen.
-
Iron Gonzo
http://www.motorblaadje.nl/pages/artike ... emhelm.php
leek mij intersant om hier effe bij te zetten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
TonTon
ik heb dus een (nog altijd dezelfde) steengoede helm.....IRON GONZO schreef:http://www.motorblaadje.nl/pages/artike ... emhelm.php