Systeemhelm EVO4.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dino

Systeemhelm EVO4.

Bericht door Dino »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb al direct een deftige vraag : ik ben de trotse eigenaar van een BMW R1150RT. Ik heb de originele ruit nog die ik gebruik in de zomer maar heb er nu een verhoogd exemplaar opstaan. Ik heb me dit weekend een EVO4 in de solden aangeschaft bij mijn dealer. Nu blijkt een collega motard te weten dat een sportintegraal beter is omwille van geluidsarmer, minder turbulentie rond het hoofdje, minder aandampen van het vizier en zelfs minder waterinsijpeling (?) ! Zet de helm nog uit op het hoofd door gebruik ? Wie o wie kan mij goede raad geven ?

Dino.
Laatst gewijzigd door Dino op 12 dec 2006, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Dino,
uwe collega-motar geef ik 100% gelijk. Moest ik gene bril dragen er zou geen systeem helm op mijne kop komen.
Een nieuwe helm moet ingedragen worden, moet bij aankoop wel een beetje vast zitten.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
RBee

Bericht door RBee »

Vanguard schreef:Moest ik gene bril dragen er zou geen systeem helm op mijne kop komen.
Wat is het probleem?
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Het probleem van te weinig geduld om de oorkes van mijne bril achter mijn oren te krijgen.
En bij m'n vorige integraalhelm kwam er dan nog bij dat mijne bril niet volledig op mijn neus ruste. Met glazen met dubbel zicht heb je dan een probleem, m.a.w. wazig zicht.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
TonTon

Re: Systeemhelm EVO4.

Bericht door TonTon »

Dino schreef:Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb al direct een deftige vraag : ik ben de trotse eigenaar van een BMW R1150RT. Ik heb de originele ruit nog die ik gebruik in de zomer maar heb er nu een verhoogd exemplaar opstaan. Ik heb me dit weekend een EVO4 in de solden aangeschaft bij mijn dealer. Nu blijkt een collega motard te weten dat een sportintegraal beter is omwille van geluidsarmer, minder turbulentie rond het hoofdje, minder aandampen van het vizier en zelfs minder waterinsijpeling (?) ! Zet de helm nog uit op het hoofd door gebruik ? Wie o wie kan mij goede raad geven ?

Dino.
als je met een verhoogde ruit rijd dan heb je toch sowieso al mindere lawaai , turbulentie ? ik rij al 10 jaar met een evo 4 en heb nog nooit waterinsijpeling gehad en nochtans al serieus in de regen ,wat zeg ik in de gietende regen gereden , gedurende langere tijd.
mijn verhoogde ruit is er een van Givi , mét flip-up , gekocht bij RAD in Drongen...
John
Contacteer:

Bericht door John »

Er zal altijd wel beter op de markt te vinden zijn. Alhoewel...het is maar wat je zelf belangrijk vind. Ik zweer bij mijn evo4tje. Nooit een betere helm gehad. En zo nen gesloten pot is niks voor mij. :wink:
Dino

Bericht door Dino »

Dat gaat hier snel zeg !
Aan iedereen die al reageerde alvast bedankt !
Ik neem aan, uit de positieve reacties af te leiden tenminste, dat iedereen content is van de EVO4.
Ik denk dat ik hem dan ook maar onder de kerstboom laat liggen en van de integraal afzie.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Een klein tipje voor het behoud van het opklap-systeem.
Niet in sneltreinvaart dat kinstuk of het vizier openen of sluiten. doe dat rustig. Zoveel ste langer gaan die kliksystemen mee. :wink:
TonTon

Bericht door TonTon »

John schreef:Een klein tipje voor het behoud van het opklap-systeem.
Niet in sneltreinvaart dat kinstuk of het vizier openen of sluiten. doe dat rustig. Zoveel ste langer gaan die kliksystemen mee. :wink:
idd en gaan ze toch kapot dan kunnen altijd de scharnierstukjes apart besteld worden , ik heb ze in 10 jaar één maal moeten vervangen.
RBee

Bericht door RBee »

Je zal stilaan je helm eens moeten vervangen. :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
TonTon

Bericht door TonTon »

RB-RT schreef:Je zal stilaan je helm eens moeten vervangen. :idea:
oja ? hij spant nog altijd zoals in het begin , is nooit gevallen , ik heb enkel de band achteraan om de nek van de kou af te houden moeten vervangen omdat het leder gescheurd en versleten was....ik zou niet weten waarom ik hem moet vervangen ?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

http://www.motorblaadje.nl/pages/artike ... emhelm.php
leek mij intersant om hier effe bij te zetten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TonTon

Bericht door TonTon »

IRON GONZO schreef:http://www.motorblaadje.nl/pages/artike ... emhelm.php
leek mij intersant om hier effe bij te zetten
ik heb dus een (nog altijd dezelfde) steengoede helm.....
Dino

Bericht door Dino »

En ik heb er zo éne onder de kerstboom liggen !
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Plaats reactie