Ik ben nieuw op dit forum. Al jaren bezeten door auto's ben ik sinds kort motorijlessen beginnen volgen om zo tot een nieuw project te komen, namelijk het opmaken van een funduro.
Ik was al een tijd aan het zoeken naar een moto, en een funduro leek mij wel fijn om mee te starten.
Nu vond ik een funduro met schade vooraan. Vooral plastik schade.
De moto niet direct gekocht meer eerst wat rondgebeld voor onderdelen.
Intussen had ik alle onderdelen kunnen vinden. Snel de moto opgehaald. De volgende dag alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld.
En dan ben ik begonnen met demonteren. Van de moto in kapotte toestand heb ik spijtig genoeg geen fotos omdat mij fototoestel uitgeleend was.
Na het demonteren van alle kapotte onderdelen was het al een pak beter.
De meest vitale onderdelen die kapot waren was 1 fourchbeen.
Veiligheidshalve heb ik ze alle 2 vervangen.

Nog even fototjes van de onderdelen, waaronder dus ook de brandstoftank en het stuur zitten.

Intussen zit het meeste al weer in elkaar. Alleen het kapje boven de koplamp ontbreekt nog. (moest iemand dit hebben mag men dat altijd laten weten.)
Ook het rechtse pinkerglaasje mis ik nog.
En dan heb ik ook een verkeerde kuip rond de brandstoftank meegekregen. Van een model jonger, dit gat komt niet uit.
Maar de winkel waar ik de onderdelen van heb had nog een jongere tank liggen, alleen de ring ontbreekt nog voor de tankstop.
Jullie vragen zich misschien af waarom ik dan niet gewoon de kuip terug vervang? Omdat deze al gespoten is.....

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar het is gewoon zwart metalic van BMW personenwagens.
Ik zal er morgen misschien wel even betere nemen
Ik heb ook nog enkele vragen.
-Ik heb verschillen stationaire toerentallen gelezen. De mijne doet 1500 tr. Is dit correct?
-heeft het belang welke bougiekabel op welke bougie zit? Zo ja wat is de juiste manier?
-Wat is de minimum dikte van de remschijf voor en achter?
-Is het normaal dat de moto vrij hard duikt bij remmen? Harder dan de CB500F van de rijschool...