optimate

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
spoorman

optimate

Bericht door spoorman »

waar kan ik mij een optimate aanschaffen?ik bedoel in welke winkels kan ik een optimate vinden of kan ik alleen maar terecht bij BMW dealer en wat is de prijs ongeveer,ik rij met een R1200RT en heb geen stopcontact in mijn garage dus ik moet tijdens de winter periode de baterij binnenhuis bewaren en daarom hebben ze mij een optimate aanbevolen om de baterij in goede conditie te houden.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Zowat in iedere motowinkel. Kost ergens rond de 75€ dacht ik.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
jakke

Bericht door jakke »

Bij RAD in promotie voor 49 € !! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

jakke schreef:Bij RAD in promotie voor 49 € !! :wink:
idd betaal NOOIT meer dan 49 € :roll: Ze gooien ze voor die prijs overal naar je kop :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
edargpu

Bericht door edargpu »

Al ff vermeld in een andere topic.
Bij supra bazar ( zoek eens op google ) 45€ voor een Optimate III SP.
:wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
frank

Optimate

Bericht door frank »

Spoorman,

In het Mechelse denk ik bij Active Pits of bij Rad in Willebroek.
Heb mijn lader 4 jaar gekocht bij ACA-batterijen in Merksem en +/- 50€ betaald.
Is een zeer degelijke electronische lader.
Gebruik: koppel éérst lader met de batterij pas dan netspanning inschakelen anders...werkt hij niet.
Mag konstant gekoppelt blijven "kookt" de batterij nooit uit.
Op 4 jaar nog maar 2x peil van klassieke batterij gecontroleerd en telkens beetje gedist.water toegevoegd.
Geen 220V in je garagebox,al eens verder gezocht om "ergens" te kunnen aftakken (andere boxen?) verbruik van lader is 3X niks!
Succes
spoorman

Bericht door spoorman »

Bedankt voor de reacties,heb inmiddels een optimate gekocht bij RAD Willebroek en €49 betaald,baterij hangt er inmiddels al aan en kan nergens anders stroom aftakken daar er in geen enkele box stroom voorhanden is :cry: dus zal ik elke winter de baterij binnenhuis moeten nemen en aan de optimte hangen.
den Bullet

Bericht door den Bullet »

spoorman schreef:... dus zal ik elke winter de baterij binnenhuis moeten nemen en aan de optimte hangen.
Laat den RT aan de batterij hangen en zet ze samen binnenshuis ... :lol:
spoorman

Bericht door spoorman »

Dat ik daar niet eerder heb aan gedacht om de moto in de winter in mijn living te zetten,zouw er trouwens nog mooi staan ook,maar ik denk dat mijn vriendin daar niet zo happy mee zal zijn,maar kan het altijd eens proberen :lol: :lol: :lol:
den Bullet

Bericht door den Bullet »

spoorman schreef:Dat ik daar niet eerder heb aan gedacht om de moto in de winter in mijn living te zetten,zouw er trouwens nog mooi staan ook,maar ik denk dat mijn vriendin daar niet zo happy mee zal zijn,maar kan het altijd eens proberen :lol: :lol: :lol:
Naa!

Zeg haar da ge geen bezwaar hebt tegen kanten onderleggerkes, dat haar moemoe altijd welkom is, dat ge haar dees week de Flair kado doet, dat de solden volgende maand wel ne keer interessant zouden kunnen zijn, ...

She 'll be happy :wink:

:lol:
George Michael

Bericht door George Michael »

Iemand ervaring met de Optimate aan de auto hangen? Heeft dat zin? Doorloopt hij dan ook alle diagnoseprogramma's.
wij hebben een Renault Grand Scenic 2005 met alle toeters een bellen, lees elektronische bellen!!! Regelmatig start hij moeilijk en volgens mij ligt dat aan de zwakker wordende accu.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ja ik heb daar ervaring mee
en dit gaat zonder problemen.

hoe oud is uw accu van de auto??
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
George Michael

Bericht door George Michael »

De accu is origineel uit juni 2005. Maar dankzij al die Renault electrische gadgets vreet hij volgens mij stroom. Vooral tijdens de afgelopen koude dagen was het merkbaar. Leuk hoor al die gadgets, maar hebt wel een goede accu nodig! Denk eraan om zelf een sterkere accu erin te gooien. ?Iemand enig idee hoeveel mAmp ?
Gewoon een lekkere poweraccu!
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

moet je eens kijken wat uw alternator aankan als je wil verzwaren van batterij
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSven

Bericht door GSven »

George Michael schreef:Iemand ervaring met de Optimate aan de auto hangen?
Ik heb m'n C5 er laatst aan gehangen, heeft 2 dagen geduurd tegen dat Opti groen aangaf. M'n wagen rijdt niet vaak.
Let er wel op dat moderne wagens ook iets als canbus hebben, en dus de stekker kunnen afsluiten, of gewoon de stekker met contact sturen.
M'n vader moet de bestelwagen met de krokodilklemmen aansluiten.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Plaats reactie