optimate
Moderator: GVN
optimate
waar kan ik mij een optimate aanschaffen?ik bedoel in welke winkels kan ik een optimate vinden of kan ik alleen maar terecht bij BMW dealer en wat is de prijs ongeveer,ik rij met een R1200RT en heb geen stopcontact in mijn garage dus ik moet tijdens de winter periode de baterij binnenhuis bewaren en daarom hebben ze mij een optimate aanbevolen om de baterij in goede conditie te houden.
idd betaal NOOIT meer dan 49 €jakke schreef:Bij RAD in promotie voor 49 € !!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Optimate
Spoorman,
In het Mechelse denk ik bij Active Pits of bij Rad in Willebroek.
Heb mijn lader 4 jaar gekocht bij ACA-batterijen in Merksem en +/- 50€ betaald.
Is een zeer degelijke electronische lader.
Gebruik: koppel éérst lader met de batterij pas dan netspanning inschakelen anders...werkt hij niet.
Mag konstant gekoppelt blijven "kookt" de batterij nooit uit.
Op 4 jaar nog maar 2x peil van klassieke batterij gecontroleerd en telkens beetje gedist.water toegevoegd.
Geen 220V in je garagebox,al eens verder gezocht om "ergens" te kunnen aftakken (andere boxen?) verbruik van lader is 3X niks!
Succes
In het Mechelse denk ik bij Active Pits of bij Rad in Willebroek.
Heb mijn lader 4 jaar gekocht bij ACA-batterijen in Merksem en +/- 50€ betaald.
Is een zeer degelijke electronische lader.
Gebruik: koppel éérst lader met de batterij pas dan netspanning inschakelen anders...werkt hij niet.
Mag konstant gekoppelt blijven "kookt" de batterij nooit uit.
Op 4 jaar nog maar 2x peil van klassieke batterij gecontroleerd en telkens beetje gedist.water toegevoegd.
Geen 220V in je garagebox,al eens verder gezocht om "ergens" te kunnen aftakken (andere boxen?) verbruik van lader is 3X niks!
Succes
-
den Bullet
-
den Bullet
Naa!spoorman schreef:Dat ik daar niet eerder heb aan gedacht om de moto in de winter in mijn living te zetten,zouw er trouwens nog mooi staan ook,maar ik denk dat mijn vriendin daar niet zo happy mee zal zijn,maar kan het altijd eens proberen![]()
![]()
Zeg haar da ge geen bezwaar hebt tegen kanten onderleggerkes, dat haar moemoe altijd welkom is, dat ge haar dees week de Flair kado doet, dat de solden volgende maand wel ne keer interessant zouden kunnen zijn, ...
She 'll be happy
-
George Michael
Iemand ervaring met de Optimate aan de auto hangen? Heeft dat zin? Doorloopt hij dan ook alle diagnoseprogramma's.
wij hebben een Renault Grand Scenic 2005 met alle toeters een bellen, lees elektronische bellen!!! Regelmatig start hij moeilijk en volgens mij ligt dat aan de zwakker wordende accu.
wij hebben een Renault Grand Scenic 2005 met alle toeters een bellen, lees elektronische bellen!!! Regelmatig start hij moeilijk en volgens mij ligt dat aan de zwakker wordende accu.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
Iron Gonzo
ja ik heb daar ervaring mee
en dit gaat zonder problemen.
hoe oud is uw accu van de auto??
en dit gaat zonder problemen.
hoe oud is uw accu van de auto??
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
George Michael
De accu is origineel uit juni 2005. Maar dankzij al die Renault electrische gadgets vreet hij volgens mij stroom. Vooral tijdens de afgelopen koude dagen was het merkbaar. Leuk hoor al die gadgets, maar hebt wel een goede accu nodig! Denk eraan om zelf een sterkere accu erin te gooien. ?Iemand enig idee hoeveel mAmp ?
Gewoon een lekkere poweraccu!
Gewoon een lekkere poweraccu!
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
Iron Gonzo
moet je eens kijken wat uw alternator aankan als je wil verzwaren van batterij
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik heb m'n C5 er laatst aan gehangen, heeft 2 dagen geduurd tegen dat Opti groen aangaf. M'n wagen rijdt niet vaak.George Michael schreef:Iemand ervaring met de Optimate aan de auto hangen?
Let er wel op dat moderne wagens ook iets als canbus hebben, en dus de stekker kunnen afsluiten, of gewoon de stekker met contact sturen.
M'n vader moet de bestelwagen met de krokodilklemmen aansluiten.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT