Hier ben ik als de dóód voor, hé...
Een maat van mij is ooit op een gelijkaardige manier "gepakt", en daarom zit ik voor een rood licht continu in de achteruitkijkspiegel te gluren, met de versnelling in eerste. Vraag is of je zelfs dan nog zo'n VARKEN OP 4 WIELEN op tijd kan ontwijken...
Dat is mij bijna overkomen een paar maand geleden ... Een truck die niet op tijd kon stoppen, ik had het gelukkig zien aankomen en ben dan maar door het rood licht gereden ....
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander.
Een vriend van ons heeft 15 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Zit nu in een rolstoel.
Heeft nu (na 15 jaar dus) volledig gelijk gekregen en moet nu nog maar eens wachten op de bepaling welk bedrag er nu juist uitbetaalt gaat worden.
Ik ben al tweemaal ontsnapt aan deze gruwel door steeds het achteropkomende verkeer in het oog te houden.
Ik heb dit meegemaakt met een GS van één maand oud toen ik achteraan een file op de brusselse ring aansloot in april 2OO1. Drie personen naar het ziekenhuis, maar ik niet. Werd omhoog gekatapulteerd en ben op de motorkap van de auto die me aanreed terug wakker ... De gekwetsen zaten in de auto voor mij, doordat de GS er tegen vloog. Sindsdien kijk ik meer in mijn spiegels dan naar voor, rij ik direct tussen de files en heb ik runninglights geinstalleerd. Aan een stop licht ga ik in het midden op de witte lijn staan, zodat er altijd plaats naast me is.
Ik ben blij dat ik er heelhuids vanaf ben gekomen maar wens het niemand toe.
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
STA NOOIT ALS LAATSTE WANT JE BENT DAN STEEDS DE EERSTE
Dit geld aan de rode lichten en de staart van de files. Zie dat ge tussen de auto's naar voor kan of rijd eventjes over de pechstrook naar voor. Geen 100 m natuurlijk maar een camion of vier is voldoende om u te beschermen tegen een ongeluk.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Verder vind ik je omschrijving van de dagdagelijkse bestuurder ietwat over the top en dan druk ik me veel diplomatischer uit dan jij doet. Of ga je er makkelijkheidshalve van uit dat die bestuurder dat vrijwillig doet?
Het is ernstig, idd, maar zeg nooit dat het jou niet kan gebeuren. Dat deden de meeste mensen die wel al eens een ongeval veroorzaakten ook.
Ik vind trouwens alle motorrijders ook maar een bende nitwits met lang haar en zonder werk, die vrouwen verkrachten, want ik ken er ééntje en............
De bestuurder in kwestie werd afgeleid door een patrouille die langs de baan iemand stonden op te schrijven. Waarom hij niet uitweek is onduidelijk.
De motard in kwestie heeft het overleefd en is +/- ok. Zijn motor, een Indian (dacht ik), is een heel stuk korter geworden
@Relax: je hebt gelijk maar vanwaar je reactie? Er zijn veel mensen op de weg die het niet verdienen om nog een rijbewijs te hebben. Ik rij ongeveer (maar) 150 km/dag met de auto en elke dag kom ik dwazen tegen, zowel met auto's, vrachtwagen als met motoren. Op den duur word je dat ook wel eens beu en ga je zo reageren
Verder vind ik je omschrijving van de dagdagelijkse bestuurder ietwat over the top en dan druk ik me veel diplomatischer uit dan jij doet. Of ga je er makkelijkheidshalve van uit dat die bestuurder dat vrijwillig doet?
Niemand doet zoiets vrijwillig, maar als je op zo'n brede baan, waar je van ver de verkeerslichten kan zien, niet bemerkt dat er een motorfiets stil staat op het midden van de weg, dan blijf ik bij mijn omschrijving, en kan ik geen medelijden hebben met die dagdagelijkse bestuurder.
Heb dit voor gehad toen mijnen RT 3 maand oud was. Weliswaar niet tegen die snelheid. De auto reed 5-10 km per uur. Alles tamelijk goed afgelopen.
RT moeten neerleggen. Beide koffers stuk, linkse kofferhouder stuk en boxer beschermer langs links geschaafd. Ikzelf ben er met de schrik vanaf gekomen en was razend .
Enfin, alles hersteld op kosten van verzekering.
pas misschien het systeem toe dat bij de "zwaantjes" wordt aangeleerd-als de mogelijkheid er is ga dan altijd vooraan staan bij verkeerslichten-ben je ook als eerste weg...
Ik ben dit meerdere malen weten te ontsnappen (op 't nippertje) tijdens woon-werk verkeer (altijd 's avonds). De eerste keer een camionette volgeladen met de 'gele gids' op de N16 aan de lichten van BMW Bornem. Zag hem in mijn achteruitkijkspiegels aan 90km/h afkomen met zijn gat op de grond wegens te zwaar beladen. Ben dan 'volle gas' door 't rood gereden en direct naar links uitgeweken terwijl die zot er mij langs rechts nog steeds aan 90km/h passeerde. Aan de volgende lichten heb ik hem ingehaald, heb hem eens serieus uitgekafferd. Zijn uitleg: camionette was te zwaar geladen en kon toch niet meer stoppen op tijd omdat zijn remmen niet goed 'pakten'. 2de keer: 2 lichten verder blauwe werkcamionette, zo roest of iets, had waarschijnlijk niet gezien dat rood was wegens te plezant in die camionette. Ben dan naar rechts geschoten terwijl hij al zwalpend mij voorbij schoot. Sindsdien kijk ik ALTIJD in mijn spiegels terwijl ik voor de lichten sta. Versnelling staat altijd in 1e en ontkoppeling ingedrukt ingeval van nood is deze hier altijd links of rechts weg.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
paar jaar geleden een crêmecar in mijn gat gereden toen het rood was. die reed gelukkig niet te snel zodat ik er zonder schrammen (moto niet...) vanaf gekomen ben. is wel héél hard verschieten want je weet echt niet wat je overkomt. sindsdien kijk ik ook steeds in m'n spiegels aan de lichten
SpecialK schreef:paar jaar geleden een crêmecar in mijn gat gereden toen het rood was. die reed gelukkig niet te snel zodat ik er zonder schrammen (moto niet...) vanaf gekomen ben. is wel héél hard verschieten want je weet echt niet wat je overkomt. sindsdien kijk ik ook steeds in m'n spiegels aan de lichten
en hebde gratis cremeke had
toch niet plezant dit allemaal te lezen