Mijn grootste angst
Moderator: GVN
Mijn grootste angst
Hier ben ik als de dóód voor, hé...
Een maat van mij is ooit op een gelijkaardige manier "gepakt", en daarom zit ik voor een rood licht continu in de achteruitkijkspiegel te gluren, met de versnelling in eerste. Vraag is of je zelfs dan nog zo'n VARKEN OP 4 WIELEN op tijd kan ontwijken...
Een maat van mij is ooit op een gelijkaardige manier "gepakt", en daarom zit ik voor een rood licht continu in de achteruitkijkspiegel te gluren, met de versnelling in eerste. Vraag is of je zelfs dan nog zo'n VARKEN OP 4 WIELEN op tijd kan ontwijken...
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
- Locatie: Deinze-Astene
- Contacteer:
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
- Locatie: Brasschaat
Als je alleen aan een rood licht moet stoppen probeer je best steeds uiterst rechts te gaan staan, of links wanneer je wil afdraaien.
Wanneer er reeds wagens staan denk ik dat het het beste is tussen de wagens of vooraan te gaan staan.
In ieder geval is dit inderdaad een angstwekkend beeld.
Frank Beeper
Wanneer er reeds wagens staan denk ik dat het het beste is tussen de wagens of vooraan te gaan staan.
In ieder geval is dit inderdaad een angstwekkend beeld.
Frank Beeper
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Een vriend van ons heeft 15 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Zit nu in een rolstoel.
Heeft nu (na 15 jaar dus) volledig gelijk gekregen en moet nu nog maar eens wachten op de bepaling welk bedrag er nu juist uitbetaalt gaat worden.
Ik ben al tweemaal ontsnapt aan deze gruwel door steeds het achteropkomende verkeer in het oog te houden.
Heeft nu (na 15 jaar dus) volledig gelijk gekregen en moet nu nog maar eens wachten op de bepaling welk bedrag er nu juist uitbetaalt gaat worden.
Ik ben al tweemaal ontsnapt aan deze gruwel door steeds het achteropkomende verkeer in het oog te houden.
Ik heb dit meegemaakt met een GS van één maand oud toen ik achteraan een file op de brusselse ring aansloot in april 2OO1. Drie personen naar het ziekenhuis, maar ik niet. Werd omhoog gekatapulteerd en ben op de motorkap van de auto die me aanreed terug wakker ... De gekwetsen zaten in de auto voor mij, doordat de GS er tegen vloog. Sindsdien kijk ik meer in mijn spiegels dan naar voor, rij ik direct tussen de files en heb ik runninglights geinstalleerd. Aan een stop licht ga ik in het midden op de witte lijn staan, zodat er altijd plaats naast me is.
Ik ben blij dat ik er heelhuids vanaf ben gekomen maar wens het niemand toe.
Ik ben blij dat ik er heelhuids vanaf ben gekomen maar wens het niemand toe.
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Ik heb deze gruwel 3weken geleden meegemaakt maar dan met de wagen.
liefst geen 2 de keer tis niet plezant en met de moto zeker niet.
liefst geen 2 de keer tis niet plezant en met de moto zeker niet.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
STA NOOIT ALS LAATSTE WANT JE BENT DAN STEEDS DE EERSTE
Dit geld aan de rode lichten en de staart van de files. Zie dat ge tussen de auto's naar voor kan of rijd eventjes over de pechstrook naar voor. Geen 100 m natuurlijk maar een camion of vier is voldoende om u te beschermen tegen een ongeluk.
Dit geld aan de rode lichten en de staart van de files. Zie dat ge tussen de auto's naar voor kan of rijd eventjes over de pechstrook naar voor. Geen 100 m natuurlijk maar een camion of vier is voldoende om u te beschermen tegen een ongeluk.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Niet leuk. Ben er ook als eens aan ontsnapt.
Verder vind ik je omschrijving van de dagdagelijkse bestuurder ietwat over the top en dan druk ik me veel diplomatischer uit dan jij doet. Of ga je er makkelijkheidshalve van uit dat die bestuurder dat vrijwillig doet?
Het is ernstig, idd, maar zeg nooit dat het jou niet kan gebeuren. Dat deden de meeste mensen die wel al eens een ongeval veroorzaakten ook.
Ik vind trouwens alle motorrijders ook maar een bende nitwits met lang haar en zonder werk, die vrouwen verkrachten, want ik ken er ééntje en............
Verder vind ik je omschrijving van de dagdagelijkse bestuurder ietwat over the top en dan druk ik me veel diplomatischer uit dan jij doet. Of ga je er makkelijkheidshalve van uit dat die bestuurder dat vrijwillig doet?
Het is ernstig, idd, maar zeg nooit dat het jou niet kan gebeuren. Dat deden de meeste mensen die wel al eens een ongeval veroorzaakten ook.
Ik vind trouwens alle motorrijders ook maar een bende nitwits met lang haar en zonder werk, die vrouwen verkrachten, want ik ken er ééntje en............
De bestuurder in kwestie werd afgeleid door een patrouille die langs de baan iemand stonden op te schrijven. Waarom hij niet uitweek is onduidelijk.
De motard in kwestie heeft het overleefd en is +/- ok. Zijn motor, een Indian (dacht ik), is een heel stuk korter geworden
@Relax: je hebt gelijk maar vanwaar je reactie? Er zijn veel mensen op de weg die het niet verdienen om nog een rijbewijs te hebben. Ik rij ongeveer (maar) 150 km/dag met de auto en elke dag kom ik dwazen tegen, zowel met auto's, vrachtwagen als met motoren. Op den duur word je dat ook wel eens beu en ga je zo reageren
De motard in kwestie heeft het overleefd en is +/- ok. Zijn motor, een Indian (dacht ik), is een heel stuk korter geworden
@Relax: je hebt gelijk maar vanwaar je reactie? Er zijn veel mensen op de weg die het niet verdienen om nog een rijbewijs te hebben. Ik rij ongeveer (maar) 150 km/dag met de auto en elke dag kom ik dwazen tegen, zowel met auto's, vrachtwagen als met motoren. Op den duur word je dat ook wel eens beu en ga je zo reageren
Niemand doet zoiets vrijwillig, maar als je op zo'n brede baan, waar je van ver de verkeerslichten kan zien, niet bemerkt dat er een motorfiets stil staat op het midden van de weg, dan blijf ik bij mijn omschrijving, en kan ik geen medelijden hebben met die dagdagelijkse bestuurder.Verder vind ik je omschrijving van de dagdagelijkse bestuurder ietwat over the top en dan druk ik me veel diplomatischer uit dan jij doet. Of ga je er makkelijkheidshalve van uit dat die bestuurder dat vrijwillig doet?
Heb dit voor gehad toen mijnen RT 3 maand oud was. Weliswaar niet tegen die snelheid. De auto reed 5-10 km per uur. Alles tamelijk goed afgelopen.
RT moeten neerleggen. Beide koffers stuk, linkse kofferhouder stuk en boxer beschermer langs links geschaafd. Ikzelf ben er met de schrik vanaf gekomen en was razend .
Enfin, alles hersteld op kosten van verzekering.
RT moeten neerleggen. Beide koffers stuk, linkse kofferhouder stuk en boxer beschermer langs links geschaafd. Ikzelf ben er met de schrik vanaf gekomen en was razend .
Enfin, alles hersteld op kosten van verzekering.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
- Woonplaats: Temse
- Locatie: Waasland
- Contacteer:
Ik ben dit meerdere malen weten te ontsnappen (op 't nippertje) tijdens woon-werk verkeer (altijd 's avonds). De eerste keer een camionette volgeladen met de 'gele gids' op de N16 aan de lichten van BMW Bornem. Zag hem in mijn achteruitkijkspiegels aan 90km/h afkomen met zijn gat op de grond wegens te zwaar beladen. Ben dan 'volle gas' door 't rood gereden en direct naar links uitgeweken terwijl die zot er mij langs rechts nog steeds aan 90km/h passeerde. Aan de volgende lichten heb ik hem ingehaald, heb hem eens serieus uitgekafferd. Zijn uitleg: camionette was te zwaar geladen en kon toch niet meer stoppen op tijd omdat zijn remmen niet goed 'pakten'. 2de keer: 2 lichten verder blauwe werkcamionette, zo roest of iets, had waarschijnlijk niet gezien dat rood was wegens te plezant in die camionette. Ben dan naar rechts geschoten terwijl hij al zwalpend mij voorbij schoot. Sindsdien kijk ik ALTIJD in mijn spiegels terwijl ik voor de lichten sta. Versnelling staat altijd in 1e en ontkoppeling ingedrukt ingeval van nood is deze hier altijd links of rechts weg.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
en hebde gratis cremeke hadSpecialK schreef:paar jaar geleden een crêmecar in mijn gat gereden toen het rood was. die reed gelukkig niet te snel zodat ik er zonder schrammen (moto niet...) vanaf gekomen ben. is wel héél hard verschieten want je weet echt niet wat je overkomt. sindsdien kijk ik ook steeds in m'n spiegels aan de lichten
toch niet plezant dit allemaal te lezen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit