Mijn grootste angst

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Mijn grootste angst

Bericht door Hans »

Hier ben ik als de dóód voor, hé...
Een maat van mij is ooit op een gelijkaardige manier "gepakt", en daarom zit ik voor een rood licht continu in de achteruitkijkspiegel te gluren, met de versnelling in eerste. Vraag is of je zelfs dan nog zo'n :evil: VARKEN OP 4 WIELEN :evil: op tijd kan ontwijken...

Afbeelding
Afbeelding
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

Brrr, akelig :cry:

Een mens mag er echt niet aan denken . Anders kunnen we beter thuis in de zetel gaan zitten en hopen dat de lucht niet op ons hoofd valt. :roll:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
ronaldo
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jan 2005, 02:08
Locatie: St-Truiden

Bericht door ronaldo »

Kan dat zoiets gebeuren??en weet je al wie zoiets meemaken?O ik hoop dat ik niet zoiets zou meemaken!
BMWFAN
Consigliori Wim
Berichten: 215
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
Locatie: Deinze-Astene
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Dat is mij bijna overkomen een paar maand geleden ... Een truck die niet op tijd kon stoppen, ik had het gelukkig zien aankomen en ben dan maar door het rood licht gereden ....
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank Beeper
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
Locatie: Brasschaat

Bericht door Frank Beeper »

Als je alleen aan een rood licht moet stoppen probeer je best steeds uiterst rechts te gaan staan, of links wanneer je wil afdraaien.

Wanneer er reeds wagens staan denk ik dat het het beste is tussen de wagens of vooraan te gaan staan.

In ieder geval is dit inderdaad een angstwekkend beeld.

Frank Beeper
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Een vriend van ons heeft 15 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Zit nu in een rolstoel.
Heeft nu (na 15 jaar dus) volledig gelijk gekregen en moet nu nog maar eens wachten op de bepaling welk bedrag er nu juist uitbetaalt gaat worden.
Ik ben al tweemaal ontsnapt aan deze gruwel door steeds het achteropkomende verkeer in het oog te houden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
greystoke
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:12
Locatie: Mechelen

Bericht door greystoke »

Ik heb dit meegemaakt met een GS van één maand oud toen ik achteraan een file op de brusselse ring aansloot in april 2OO1. Drie personen naar het ziekenhuis, maar ik niet. Werd omhoog gekatapulteerd en ben op de motorkap van de auto die me aanreed terug wakker ... De gekwetsen zaten in de auto voor mij, doordat de GS er tegen vloog. Sindsdien kijk ik meer in mijn spiegels dan naar voor, rij ik direct tussen de files en heb ik runninglights geinstalleerd. Aan een stop licht ga ik in het midden op de witte lijn staan, zodat er altijd plaats naast me is.
Ik ben blij dat ik er heelhuids vanaf ben gekomen maar wens het niemand toe.
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Ik heb deze gruwel 3weken geleden meegemaakt maar dan met de wagen.
liefst geen 2 de keer tis niet plezant en met de moto zeker niet.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

:idea: STA NOOIT ALS LAATSTE WANT JE BENT DAN STEEDS DE EERSTE

Dit geld aan de rode lichten en de staart van de files. Zie dat ge tussen de auto's naar voor kan of rijd eventjes over de pechstrook naar voor. Geen 100 m natuurlijk maar een camion of vier is voldoende om u te beschermen tegen een ongeluk. :cry:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Niet leuk. Ben er ook als eens aan ontsnapt.

Verder vind ik je omschrijving van de dagdagelijkse bestuurder ietwat over the top en dan druk ik me veel diplomatischer uit dan jij doet. Of ga je er makkelijkheidshalve van uit dat die bestuurder dat vrijwillig doet?
Het is ernstig, idd, maar zeg nooit dat het jou niet kan gebeuren. Dat deden de meeste mensen die wel al eens een ongeval veroorzaakten ook.
Ik vind trouwens alle motorrijders ook maar een bende nitwits met lang haar en zonder werk, die vrouwen verkrachten, want ik ken er ééntje en............
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

De bestuurder in kwestie werd afgeleid door een patrouille die langs de baan iemand stonden op te schrijven. Waarom hij niet uitweek is onduidelijk.

De motard in kwestie heeft het overleefd en is +/- ok. Zijn motor, een Indian (dacht ik), is een heel stuk korter geworden :cry:

@Relax: je hebt gelijk maar vanwaar je reactie? Er zijn veel mensen op de weg die het niet verdienen om nog een rijbewijs te hebben. Ik rij ongeveer (maar) 150 km/dag met de auto en elke dag kom ik dwazen tegen, zowel met auto's, vrachtwagen als met motoren. Op den duur word je dat ook wel eens beu en ga je zo reageren :evil:
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Verder vind ik je omschrijving van de dagdagelijkse bestuurder ietwat over the top en dan druk ik me veel diplomatischer uit dan jij doet. Of ga je er makkelijkheidshalve van uit dat die bestuurder dat vrijwillig doet?
Niemand doet zoiets vrijwillig, maar als je op zo'n brede baan, waar je van ver de verkeerslichten kan zien, niet bemerkt dat er een motorfiets stil staat op het midden van de weg, dan blijf ik bij mijn omschrijving, en kan ik geen medelijden hebben met die dagdagelijkse bestuurder.
Afbeelding
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Heb dit voor gehad toen mijnen RT 3 maand oud was. Weliswaar niet tegen die snelheid. De auto reed 5-10 km per uur. Alles tamelijk goed afgelopen.
RT moeten neerleggen. Beide koffers stuk, linkse kofferhouder stuk en boxer beschermer langs links geschaafd. Ikzelf ben er met de schrik :shock: vanaf gekomen en was razend :evil: .
Enfin, alles hersteld op kosten van verzekering.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
tosa
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2004, 16:52
Locatie: groot leuven

Bericht door tosa »

pas misschien het systeem toe dat bij de "zwaantjes" wordt aangeleerd-als de mogelijkheid er is ga dan altijd vooraan staan bij verkeerslichten-ben je ook als eerste weg...
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Dat doe ik zo goed als altijd, alleen als je zowiezo de eerste bent en er nog geen wagen is om gaan voor te staan ... :roll:
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door yann »

Ik ben dit meerdere malen weten te ontsnappen (op 't nippertje) tijdens woon-werk verkeer (altijd 's avonds). De eerste keer een camionette volgeladen met de 'gele gids' op de N16 aan de lichten van BMW Bornem. Zag hem in mijn achteruitkijkspiegels aan 90km/h afkomen met zijn gat op de grond wegens te zwaar beladen. Ben dan 'volle gas' door 't rood gereden en direct naar links uitgeweken terwijl die zot er mij langs rechts nog steeds aan 90km/h passeerde. Aan de volgende lichten heb ik hem ingehaald, heb hem eens serieus uitgekafferd. Zijn uitleg: camionette was te zwaar geladen en kon toch niet meer stoppen op tijd omdat zijn remmen niet goed 'pakten'. 2de keer: 2 lichten verder blauwe werkcamionette, zo roest of iets, had waarschijnlijk niet gezien dat rood was wegens te plezant in die camionette. Ben dan naar rechts geschoten terwijl hij al zwalpend mij voorbij schoot. Sindsdien kijk ik ALTIJD in mijn spiegels terwijl ik voor de lichten sta. Versnelling staat altijd in 1e en ontkoppeling ingedrukt ingeval van nood is deze hier altijd links of rechts weg.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
SpecialK
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 feb 2005, 16:21

Bericht door SpecialK »

paar jaar geleden een crêmecar in mijn gat gereden toen het rood was. die reed gelukkig niet te snel zodat ik er zonder schrammen (moto niet...) vanaf gekomen ben. is wel héél hard verschieten want je weet echt niet wat je overkomt. sindsdien kijk ik ook steeds in m'n spiegels aan de lichten
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

SpecialK schreef:paar jaar geleden een crêmecar in mijn gat gereden toen het rood was. die reed gelukkig niet te snel zodat ik er zonder schrammen (moto niet...) vanaf gekomen ben. is wel héél hard verschieten want je weet echt niet wat je overkomt. sindsdien kijk ik ook steeds in m'n spiegels aan de lichten
en hebde gratis cremeke had :lol:
toch niet plezant dit allemaal te lezen :cry:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie