grtjs vutteRT
onderhoud richtprijs?
Moderator: GVN
- 
				Boskrabber

Mijn onderhoud is gebeurd volgens het BMW Motorrad onderhoudsschema en daar staat bv. op bougies vervangen elke 40.000km. Ik zie dat ze bij hem op 20.000km vervangen worden. Voor de rest hetzelfde.VutteRT schreef:Scheelt bijna 100 eurootjes. Waarom???![]()
grtjs vutteRT
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen

70000km onderhoud voor de K1200LT

1 oliefilter

1 O-ring

2 remblokken voor

3.80 Motul 7100 10W40

1 koperen joint

1 smeermiddelen

1 milieubijdrage

jaarlijks nazicht
252.91@€
2 dagen vervangmotor F800ST inclusief volle tank benzine inbegrepen.
LT rijden zou duur zijn...? Ik had eerlijk gezegd rekening gehouden met het dubbele....
conclusie: meer dan uiterst tevreden over dealer en service

252.91@€
2 dagen vervangmotor F800ST inclusief volle tank benzine inbegrepen.
LT rijden zou duur zijn...? Ik had eerlijk gezegd rekening gehouden met het dubbele....
conclusie: meer dan uiterst tevreden over dealer en service
- 
				bmwfreakske

- 
				Boskrabber

Nou, ik heb dat wel al persoonlijk ervaren en ik die dacht dat mijne dealer niet bekend stond als een gooedkope. Zie posting 10 plaatsen hoger.bmwfreakske schreef:Hou u maar vast!
het zou de eerste keer zijn dat ik weet dat je bij een off.dealer minder dan 300 pleuros betaald voor een 20 duizend beurt.
R1200RT

- 
				bmwfreakske

Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik inderdaad wel eens een prijs tegen van minder dan 300,maar bij desbetreffende zaak zal je zeker niet goedkoper uitkomen.
Het vervangen van de bougies is hier al een punt.
VBeeldje,een lampje van de pinker koste mij daar drie keer zoveel als bij motocare...een scherm van Verholen kost daar 35€ meer als bij Verholen zelf.Als ik dit scherm bij een andere dealer bestel kom ik aan dezelfde prijs als bij Verholen
De mensen die motocare uitbaten zijn werknemers geweest van Hasselt.
Ik ga niet beginnen discussieren over deze prijzen.......maar 200 euro zeggen is veel rapper gezegd dan verkregen.

Het vervangen van de bougies is hier al een punt.
VBeeldje,een lampje van de pinker koste mij daar drie keer zoveel als bij motocare...een scherm van Verholen kost daar 35€ meer als bij Verholen zelf.Als ik dit scherm bij een andere dealer bestel kom ik aan dezelfde prijs als bij Verholen
De mensen die motocare uitbaten zijn werknemers geweest van Hasselt.
Ik ga niet beginnen discussieren over deze prijzen.......maar 200 euro zeggen is veel rapper gezegd dan verkregen.
Andalousie 09/2018

- 
				S.

Efkes "groot onderhoud" door de search engine gehaald en op deze topic terecht gekomen.... Binnenkort moet de S binnen voor een 30k onderhoud. Ik zie hier grote variaties voor het 20k onderhoud dus vroeg ik me af of er iemand vanuit zijn of haar ervaring mij een richtprijs kon geven voor een "normaal" 30k onderhoud? 
Wegens al lang uit garantie ben ik nu voor het eerst aan het twijfelen om niet naar een BMW dealer te gaan.
In het verleden ben ik voor onderhoud & eenvoudige jaarlijkse nazichten al langs geweest bij Lievens Mechanics (10k, 15k, 20k) & Selbach (25k). Intussen woon ik in 't Waasland dus dacht ik aan Rafs of Bikes&More maar alle alternatieven zijn welkom!

Wegens al lang uit garantie ben ik nu voor het eerst aan het twijfelen om niet naar een BMW dealer te gaan.
In het verleden ben ik voor onderhoud & eenvoudige jaarlijkse nazichten al langs geweest bij Lievens Mechanics (10k, 15k, 20k) & Selbach (25k). Intussen woon ik in 't Waasland dus dacht ik aan Rafs of Bikes&More maar alle alternatieven zijn welkom!
- 
				Flat Twin Power

Wannes schreef:Gisteren voor een eerste onderhoudsbeurt van 1000 km voor een
R1200rt ,190euro gegeven.Met vervangmotor 20 euro.
Ik heb de mijne net terug van zijn eerste beurt van 1000 km.
Ik ben 99.14 euro betaald, inclusief een literke olie extra om sporadisch bij te vullen.
Als ik die vervangmotor van u er af trek kom jij nog aan 170 euro.
Ik vraag mij af waarom er zo veel verschil kan op zitten.
- 
				Flat Twin Power

De facturen van FTP en Wannes, tot daar aan toe. Maar dit exemplaar is er over. Als ze transmissie-olie hebben moeten bijvullen, waar is dan die verloren olie naar toe. Want verbruiken doe je dat niet, hooguit verliezen. En als het peil echt te laag stond, dan is dat een fout, gemaakt vóór de aflevering (dealer of fabriek).Tuxdelux schreef:Gisteren eerste 1000 km beurt laten uitvoeren voor GS :
Oliefilter : 13,92
Synth Olie : 62
Transm Olie (bijvul) : 2,75
Divers : 5
Moditec GT1 : 8,68
Anneau : 0,42
Werkuren (33) :149,82
Totaal : 200,48 +42,11 BTW = 242,59
OK ' t is BMW, maar toch ....
Synth olie? Twee fouten op rij: ten eerste is dit een overkill, de voorschriften van de fabrikant geven nergens de noodzaak aan om dit type olie te gebruiken. En in een inrijperiode is deze olie eerder een nadeel dan een pluspunt, het inrijden zal langer duren, alsook het hieraan verbonden olieverbruik.
De werkuren? 180 euro, btw inclusief? Waarschijnlijk hebben ze een uur nodig om dit factuur te verzinnen
Zonder namen te noemen, was dit een officiële dealer? In BE of NL?
Maak de oefening eens: hoe kan je 40 euro BTW betalen op een totaalsom van 140 euro? Iets vergeten?Wannes schreef:Flat Twin Power
Werkloon€105
Olie€24,92
Oliefilter€11,50
Dichtring€0,35
En den BTW€40,18![]()
Op het factuur van FTP kom je aan 16 % btw, en op dat van Tux aan 21 %. Ik zal maar gewoon mijn onderhoud zelf blijven doen zeker?
- 
				Flat Twin Power

Dit vind ik geen onderhoudswerken meer maar diefstal.Tuxdelux schreef:Gisteren eerste 1000 km beurt laten uitvoeren voor GS :
Oliefilter : 13,92
Synth Olie : 62
Transm Olie (bijvul) : 2,75
Divers : 5
Moditec GT1 : 8,68
Anneau : 0,42
Werkuren (33) :149,82
Totaal : 200,48 +42,11 BTW = 242,59
OK ' t is BMW, maar toch ....
Bij mij doen ze 12PE over een 1000 km onderhouden en bij u bijna driedubbel zo lang. Misschien had de mekanieker de afgang en heb je zijn WC bezoekjes ook betaald.