Radio-Cd zoemt? Normaal?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LOMAX

Radio-Cd zoemt? Normaal?

Bericht door LOMAX »

De radio in mijn 1200RT heeft de eigenaardige gewoonte te zoemen, alsof er een cd in ronddraait. Ook al zit er op dat ogenblik geen cd in, en staat ie in de positie 'radio'. Is dit bij jullie toestel ook zo, of heb ik een specialleke (een probleemke dus)? Ik hoor het wel alleen met geopende afdekklep, en storend is het niet. Alleen vrees ik dat de zaak zo misschien wel sneller gaat verslijten.
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb eens mijn oor te luisteren gelegd en ik hoor het ook, maar alleen inderdaad als de motor niet draait en het klepke open staat. Gezien mijn motor splinternieuw is en nog maar 20 km op de teller heeft denk ik wel dat het normaal zal zijn zeker.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Oef, wat een opluchting...
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ik heb dat nog niet gehoord, maar dat is voor mij wel normaal omdat ik steeds oordopjes in heb als ik naar de radio luister.
Klinkt misschien gek, maar ik ben zo gewoon steeds met oordopjes te rijden en ik luister langs mijne intercom naar de radio.
Q is good for you
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Helios

Bericht door Helios »

De oplossing is simpel. De radio produceert warmte. De heren techneuten hebben onder de radio een koelfan gemonteerd die continu draait wanneer de radio of cd in werking is. :D
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Helios schreef:De oplossing is simpel. De radio produceert warmte. De heren techneuten hebben onder de radio een koelfan gemonteerd die continu draait wanneer de radio of cd in werking is. :D
Voilà, nu weet ik niet alleen dat het normaal is, maar ook nog precies wat het is.
Heb ik al gezegd dat dit een geweldig forum is :wink:
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Boskrabber schreef:Ik heb dat nog niet gehoord, maar dat is voor mij wel normaal omdat ik steeds oordopjes in heb als ik naar de radio luister.
Klinkt misschien gek, maar ik ben zo gewoon steeds met oordopjes te rijden en ik luister langs mijne intercom naar de radio.
Q is good for you
Voor de fileberichten en vooral voor de vallende sterren :roll:
Bij mij staat ie gewoon voor heel de straat te spelen. Ik heb onlangs wel even de functie "geluid verminderen bij vertragen" ingeschakeld. Het stond een beetje dwaas, voor een rood licht, tussen twee auto's, AC DC aan 3/4 van max volume 8) Vooral als mijn GPS dan ook nog eens stond te schreeuwen van "pas op, u nadert een flitspaal"
Plaats reactie