Is de K1100LT écht zó goed ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Rik schreef: Nog enkele maanden en ik koop mijn GS en spijtig genoeg gaat de K1100LT op 't stort.
Alloo!!!!!!! :shock: JAAAAUW.....JOENGE!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock:
Ben zelf,supergelukkige motorrijder, met een K75 van 91 en nu zopas een K1100RS gekocht van 95 en die 2 kosten mij......3900€ :wink: aan aankoop!!!En in deze staat max nog ééns 750€ "restauratiekosten"voor beide moto's,das dus 4650€!!!! Dan is de rekening voor mij snel gemaakt.
En dat zijn hoegenaamd geen moto's voor op t'stort!!!!
Ten éérste heb ik er enorm veel plezier in om ze haast terug in nieuwstaat 8) te brengen!!!
Afbeelding
Dit is mijne K75 8)
Afbeelding
En dit is m'n K1100RS die ik verleden week op de kop getikt heb 8) (de onderkuip is al bij de carrosserie)
En ten tweede rij ik evengoed met "nen Beemer" :wink:
Dus binnen een paar jaar zal ik ook wel eens aan "nen GS"geraken,waarschijnlijk ene voor op t'stort :wink: !!!
Ooit las ik eens op een oldtimermeeting in Leuven,toen nog met m'n Norton Commando"Wie het oud niet waardeerdt weet niet wat hij mankeert" :D
Allee de groetjes hé
Frank :D
Rik
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 okt 2004, 12:30
Locatie: Van Brugge lans 't de polders angespoeld in Oed-Everlee

Bericht door Rik »

John, Djairo,

uiteraard is mijn K1100LT geen moto voor 't stort. M.i. is waarschijnlijk het bij de top die BMW ooit heeft geproduceerd.

De reden van de overstap zijn mijn pijnlijke en reeds geopereerde knieen die een lage zit niet meer aankunnen. Ben 1.90 en zit dus een op een comfortzadel wat iets lager is dan een standaardzadel. De combinatie maakt dat mijn knietjes te geplooid zitten en na zo'n 100 km zeer pijnlijk en ook stram aanvoelen. Hendriks marathonrit vorig jaar was naar het einde toe daarom een labeur en geen plezier meer, ondanks het frequent afstappen, rechtstaan en andere zithoudingen uit te proberen. Ik heb daarna een dag lang een R1200GS getest en dergelijke pijnlijke problemen waren er niet.

Zoals gezegd is de K1100LT het een dijk van een motor die zeer veel kan verdragen van en compenseert van het mannetje dat er op zit. Degene die deze motor onder normale omstandigheden naar de knoppen kan rijden, moet echt wel zijn best doen en dan achteraf dringend uitkijken naar een andere bezigheid.

Eén dezer trek ik wel een paar foto's en doe ik een hernieuwde poging om mijn K1100 LT te verkopen aan een redelijke prijs. Weggeven doe ik (nog) niet. Sorry John.
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Bericht door bart1100lt »

En ziehier de huidige tevreden eigenaar van de door iron gonzo en elie1200rt genoemde k1100lt.
Ik kan me aansluiten bij alle genoemde positieve commentaren.
De motor wordt hier voor woon-werkverkeer gebruikt en af en toe een toerrit. Mij hoor je niet klagen over mijn tweedehandse keuze, welke ook budgettair bepaald werd. De genoemde lage tweedehands prijzen speelden dus in mijn voordeel.
Zowel mijn vrouw als ikzelf voelen ons goed in ons vel op onze 1100lt.
Via deze weg nog eens de groeten aan elie, tot ziens makker!
Plaats reactie