Zumo vraagje
Moderator: GVN
Zumo vraagje
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van m'n eerste gps namelijk een Zumo. Bij het zoeken van routes kan je op een gegeven moment banken selecteren. Bij het selecteren hiervan, worden er filialen ergens in Engeland getoond. Wat me nogal ver lijkt om even wat geld uit het muurtje te halen. Volgens de verkoper (Moto2000) is het op het vaste continent niet mogelijk om hier gebruik van te maken. Vrienden van me kunnen dit met hun tomtom (toestel voor in de wagen) echter wel.
Is dit bij ieder Garmin toestel het geval?
Is dit bij ieder Garmin toestel het geval?
Afhankelijk van het kaartmateriaal (dat dus bij Garmin verschillend is dan dat van Tomtom).
Het kaartmateriaal van TT vind is sowieso beter dan dat van garmin, en de algoritmen die het toestel gebruikt om een route te berekenen ook, maar een garmin heeft voor op de moto onmiskenbare voordelen die een TT niet heeft.
Een tevreden Zumo gebruiker
Het kaartmateriaal van TT vind is sowieso beter dan dat van garmin, en de algoritmen die het toestel gebruikt om een route te berekenen ook, maar een garmin heeft voor op de moto onmiskenbare voordelen die een TT niet heeft.
Een tevreden Zumo gebruiker
Mijn ervaring zegt juist het omgekeerde. Op mijn werk zijn het allemaal TT's en tot nu toe (1 jaar) vind ik ze ferm de mist in gaan:JohanDB schreef:Het kaartmateriaal van TT vind is sowieso beter dan dat van garmin, en de algoritmen die het toestel gebruikt om een route te berekenen ook,...
- rotondes aanduiden waar er geen zijn;
- opritten van autostrades aanduiden waar er geen zijn;
- aanduiding geven om af te slaan op een parallelle weg en daarna terug op de hoofdweg te sturen maar dat in realiteit niet kunnen;
- ...
De perfecte GPS voor mij is nog steeds mijn vriendin met de kaart in haar handen
-
TonTon
[Ik beschikte jaren over de tomtom die mij ontzettend veel geholpen heeft.
Sinds deze week ben ik overgestapt op de zumo en mijn eerste indruk was toch ook dat de voorstelling van de kaarten veel beter was op tomtom als dan op Garmin.
Natuurlijk ben ik deze Zumo nog niet gewend en moet er nog ontzettend veel aan leren. Maar ik ben er van overtuigd dat de gewenning er ook snel zal komen.
Sinds deze week ben ik overgestapt op de zumo en mijn eerste indruk was toch ook dat de voorstelling van de kaarten veel beter was op tomtom als dan op Garmin.
Natuurlijk ben ik deze Zumo nog niet gewend en moet er nog ontzettend veel aan leren. Maar ik ben er van overtuigd dat de gewenning er ook snel zal komen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
TonTon
- mdc
- Webmaster

Als je een beetje zoekt via internet naar POI en bancontact of banken kom je wel een paar sites tegen waar er een bestandje te verkrijgen is.
Die kan je dan met POILoader naar je Zumo brengen en dan heb je de geldterminals als eigen punt staan.
http://www.poihandler.com , effe registreren en dan vindt je allerlei interessante bestandjes.
Marc
Die kan je dan met POILoader naar je Zumo brengen en dan heb je de geldterminals als eigen punt staan.
http://www.poihandler.com , effe registreren en dan vindt je allerlei interessante bestandjes.
Marc
Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
Tofmdc schreef:Als je een beetje zoekt via internet naar POI en bancontact of banken kom je wel een paar sites tegen waar er een bestandje te verkrijgen is.
Marc
Leuke site
Bedankt
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen... Als het je zo stoort kan je altijd die berichten verwijderen.Beste mensen nog maar eens het zoveelste bewijs als je een post à la "Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen" of "veel succes met je zoektocht" neerpent, je de initiële vrager geen dienst bewijst. Op de duur kan je door het bos de bomen niet meer zien.
Stoffel
Het grote Zümo forum van het grote GPS forum:
http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=59& ... e3b0b2e9b8
PG, gegarandeerd een professioneel antwoord op je vraag op het betreffende forum.